تور ارمنستان: خبرگزاری یوراسیانت؛ تزریق واکسن کرونا برای گردشگران خارجی در ارمنستان

به گزارش مجله گذر عمر، بر اساس اخبار منتشر شده وزارت بهداشت ارمنستان و مصاحبه با خبرگزاری یوراسیانت، از تاریخ 15 اردیبهشت 1400 (یا 5 می 2021) وزارت بهداشت این کشور این اجازه را به یکی از مراکز تزریق واکسن کرونا داده تا در سطح عمومی فعالیت نموده و حتی برای گردشگران خارجی هم واکسن تزریق کند. بر اساس اظهارات متولیان این امر، هدف از راه اندازی این مراکز دسترسی آسان به واکسن برای همه مردم اعلام شده است.

تور ارمنستان: خبرگزاری یوراسیانت؛ تزریق واکسن کرونا برای گردشگران خارجی در ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

قیمت تور واکسن کرونا ارمنستان چقدر است؟

اگر می خواهید برای تزریق واکسن کرونا به ارمنستان سفر کنید، می توانید با بودجه های مختلفی برای قیمت تور واکسن کرونا ارمنستان سفر کنید. این تور به عوامل مختلفی از جمله تعداد روزها و شب های اقامت، نوع و وسیله سفر (زمینی با اتوبوس یا هوایی با هواپیمای فرست کلاس و اکونومی)، محل اقامت (هتل، هتل آپارتمان، خوابگاه، اقامتگاه و…)، تعداد وعده های غذایی (صبحانه، نهار، شام و…) و… بستگی دارد.

بعلاوه پیگیری کارهای اداری و ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا از دیگر مواردی است که روی قیمت تور ارمنستان اثر می گذارد.

برای دریافت واکسن کرونا ارمنستان چه مدارکی ضروری است؟

با توجه به اینکه ارمنستان چندین هزار دوز واکسن دارد و به واکسینه کردن گردشگران هم اقدام نموده است، برای دریافت واکسن کرونا ارمنستان مدارک پزشکی خاصی مورد احتیاج نیست. تنها مدارک لازم داشتن پاسپورت برای اقدام به رزرو تور، داشتن نتیجه منفی آزمایش کرونا برای مجوز ورود به این کشور و برخی مدارک شناسایی معمول است.

آیا برای تکمیل واکسیناسیون باید دوباره به ارمنستان سفر کنیم؟

با توجه به نوع واکسنی که قصد تزریق آن را دارید، برای مثال 28 روز بعد برای واکسن سینوفارم، 90 روز بعد برای واکسن اسپوتنیک یا 12 هفته بعد برای واکسن آسترازنکا و… باید مجددا برای دریافت دوز دوم واکسن به مرکز درمانی و پزشکی مربوطه در ارمنستان ارمنستان مراجعه کنید. بنابراین مهم است که هنگام دریافت واکسن، از نوع واکسن تزریق شده آگاه شوید.

در نظر داشته باشید شما می توانید به تناسب شرایط اقتصادی و اقامتی خود این دوره را در ارمنستان حضور داشته باشید یا به ایران برگردید و در بازه زمانی موردنظر مجددا به این کشور سفر کنید.

آیا برای دریافت واکسن کرونا در ارمنستان باید از قبل ثبت نام کنیم؟

در حال حاضر ارمنستان به علت داشتن سهم واکسن زیاد و عدم تمایل ارمنستانی ها برای تزریق واکسن کرونا، به طور رایگان اقدام به زدن واکسن برای گردشگران نموده است. مراکز درمانی مختلفی به صورت غرفه های خیابانی این واکسن ها را به افراد تزریق می نمایند.

اما تعیین نیست این فرایند تا چه زمانی ادامه داشته باشد. شرایط موجود واکسن این کشور، شرایط مرزها، شرایط تمایل خود ارمنستانی ها برای دریافت واکسن و عوامل دیگر همه وهمه روی فرایند دریافت واکسن کرونا در ارمنستان اثرگذار هستند.

بنابراین پیش از اقدام برای رزرو تور واکسن کرونا در ارمنستان ابتدا آخرین اخبار و به روز رسانی ها درباره شرایط و فرایند واکسینه در این کشور را آنالیز کنید.

نکته قابل توجه تزریق واکسن کرونا در ارمنستان این است که این واکسیناسیون به صورت رایگان و بدون ثبت نام قبلی صورت می گیرد. در ادامه، جزئیات بیشتری در خصوص تزریق واکسن کرونا در ارمنستان برای ایرانیان بخوانید.

همین الان می توانید رزرو تور ارمنستان را قطعی کنید.

تزریق واکسن کرونا در ارمنستان برای ایرانیان.

ایستگاه بهداشت سیاری که در ارمنستان راه افتاده تحت نظارت و مدیریت مستقیم وزارت بهداشت آن کشور است. به گفته افرادی که از این ایستگاه استفاده نموده اند، تزریق واکسن در آن احتیاج به ثبت نام ندارد و کل این فرآیند 10 دقیقه طول می کشد.

دقت داشته باشید که طبق قوانین تازه، برای تزریق واکسن کرونا در ارمنستان باید حداقل 10 روز در این کشور اقامت داشته باشید.

آمارها حکایت از آن دارند که تا کنون لهستانی ها، روس ها، ایرانی ها و چینی ها رکورددار دریافت واکسن از این ایستگاه بهداشت خیابانی بوده اند.

به نظر می رسد علت این اقدام از سوی دولت ارمنستان این باشد که مردم ارمنستان به این علت که تحت تاثیر اخبار و سیاست هایی هستند که سعی دارد این واکسن ها را ناامن جلوه دهد، تمایل چندانی به تزریق واکسن ندارند و گویا این اقدام دولت ارمنستان نوعی خودنمایی محسوب می گردد.

به گفته خبرگذاری یوراسیانت، از زمان آغاز این کمپین فقط 12 هزار نفر دوز اول واکسن را گرفته اند که حدودا 0.4 کل جمعیت این کشور است.

چه نوع واکسن کرونا در ارمنستان تزریق می گردد؟

در ایستگاه های بهداشتی مذکور، هردو واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا تزریق می گردد. البته شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه هیج تضمینی وجود ندارد که تمام کسانی که به ارمنستان سفر می نمایند حتما واکسن می زنند.

بر اساس اخباری که به دستمان رسیده است، واکسن موجود در ارمنستان تنها به یک کشور و برند خاص محدود نمی گردد، چراکه، ارمنستان حدود 100 هزار دوز واکسن کرونای چینی و حدود 24 هزار دوز واکسن آسترازنکا و 31 هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی به صورت هدیه از دولت های چین، بریتانیا/استرالیا و روسیه هدیه گرفته و برای همین این امکان را دارد که گردشگران خارجی را نیز واکسینه کند.

البته طبق اعلام عده ای از کسانی که در این ایستگاه های خیابانی واکسن دریافت نموده اند، واکسن روسی اسپوتنیک و واکسن چینی کروناوک در اولویت تزریق هستند.

چند نکته در خصوص تزریق واکسن کرونا در ارمنستان

اگر یادتان باشد گفتیم که بیش از یک نوع واکسن کرونا در این ایستگاه های سیار واکسیناسیون وجود دارد. به گفته تعدادی از آژانس های گردشگری، افراد 18 تا 54 سال که مبتلا به بیماری های مزمن هستند واکسیناسیون شان با واکسن اسپوتنیک انجام می گردد.

بعلاوه افرادی که هیچ بیماری مزمنی ندارند و سنشان بالای 54 سال است واکسیناسیون شان با واکسن استرازنکا انجام می گردد.

  • تور ارمنستان
  • تور ارمنستان زمینی
  • تور ارمنستان از مشهد
  • تور ارمنستان از تبریز
  • تور ارمنستان از شیراز
  • تور ایروان

سخن پایانی

گفتنی است که تزریق واکسن در این کشور با شرایط و اما و اگرهایی همراه است؛ پس اگر قصد سفر به این کشور و دریافت واکسن کرونا را دارید، حتما نکات زیر را به دقت مطالعه نموده و آنها را به خاطر بسپارید:

  • توجه داشته باشید که مسئولیت کامل واکسیناسیون به عهده شخص مسافر است. به این معنا که نه آژانسی که با آن سفر می کنید و نه دولت ارمنستان هیچ مسوولیتی در قبال عواقب تزریق واکسن بر عهده نخواهد گرفت.
  • عوارض و عواقب احتاقتصادی تزریق واکسن کرونا در کشور ارمنستان به عهده مسافر خواهد بود و هیچ بیمه ای در ایران آن را پوشش نمی دهد.
  • بعد از تزریق واکسن در نوبت اول، دوز دوم هم برای افراد ضروری است که 40 روز بعد از اولین تزریق اتفاق می افتد و باید برای سفر به ارمنستان برنامه ریزی و هزینه گردد.
  • با توجه به لزوم دریافت دوز دوم واکسن کرونا، هیچ تضمینی در رابطه با ادامه دار بودن تزریق رایگان واکسن و یا شرایط تردد مرزی وجود نخواهد داشت.
منبع: علی بابا
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1060

به "تور ارمنستان: خبرگزاری یوراسیانت؛ تزریق واکسن کرونا برای گردشگران خارجی در ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: خبرگزاری یوراسیانت؛ تزریق واکسن کرونا برای گردشگران خارجی در ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید