خبرنگاران سه رشته جدید در دانشگاه یادگار امام (ره) تصویب شد

به گزارش مجله گذر عمر، شهرری ـ خبرنگاران ـ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری از تصویب سه رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه اطلاع داد.

خبرنگاران سه رشته جدید در دانشگاه یادگار امام (ره) تصویب شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه یادگار امام خمینی(ره) امیر احمری نژاد، گفت: رشته های فیزیولوژی ورزشی با گرایش فیزیولوژی ورزشی کاربردی، مهندسی شیمی با گرایش صنایع غذایی و میکروبیولوژی با گرایش زیست شناسی میکروب های بیماری زا در مقطع کارشناسی ارشد جهت نیمسال اول سال تحصیلی 1400- 1399 در دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست های کلی این دانشگاه در زمینه تصویب رشته ها بر اساس چشم انداز و استراتژی پیش روی تدوین شده است، گفت: این واحد دانشگاهی دارای مرکز تحقیقات - پژوهشی و فرهنگی شامل مرکز رشد، مرکز آموزش نیروی انسانی، مرکز IT، کتابخانه دیجیتال و نمازخانه مرکزی و همچنین سوله های آموزشی، کارگاه ها و آزمایشگاه های مجهز است.

احمری نژاد ادامه داد: هم اکنون افزون بر 20 هزار دانشجو در 245 گرایش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در هفت دانشکده مصوب(علوم انسانی، فنی مهندسی، علوم پایه، آموزش معلمان، هنر و معماری، مدیریت و حسابداری و مهندسی برق و کامپیوتر) در حال تحصیل می باشند.

وی با اشاره به امکانات و تجهیزات ورزشی این واحد دانشگاهی توضیح داد: مجموعه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری شامل 2 سالن عظیم و مجزا (سالن امام علی (ع) و سالن مدافع حرم) می باشد که در روز پذیرای 2 هزار نفر در این مجموعه ها می باشد.

احمری نژاد ادامه داد: کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی با گرایش فیزیولوژی ورزشی کاربردی تعامل بین فعالیت های ورزشی، فعالیت های بدنی و پاسخ فیزیولوژیک بدن به آنها را مورد آنالیز قرار می دهد و می کوشد تا با تربیت نیروی انسانی متخصص، نیازهای آموزشی، پژوهشی، اجرایی و برنامه ریزی را در این حوزه مرتفع نماید.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری تدریس در موسسات آموزش عالی برای تربیت متخصصان و معلمان تربیت بدنی در سطح کارشناسی، تدریس درس فیزیولوژی ورزشی در دوره های کاردانی و کارشناسی، تدریس در کارگاه های آموزشی مربیان ورزشی، برنامه ریزی و مدیریت برنامه های تمرینی دانشگاه ها و مراکز آموزش تربیت بدنی، انجام تحقیق در مسائل تربیت بدنی و ورزش در مراکز تحقیقی و دانشگاه ها، مربیگری در سازمانهای ورزشی دولتی - خصوصی، ارائه مشاوره به فدراسیون ها و هیئت ها و انجمن های ورزشی، مربیگری تیم های ورزشی، پژوهش و تحقیق در شاخه های مختلف فیزیولوژی ورزشی، تربیت کارشناس تربیت بدنی در حیطه فیزیولوژی، هدایت و برنامه ریزی برای آشنایی مربیان و ورزشکاران با اصول و علم تمرین آینده شغلی این رشته بیان نمود.

احمری نژاد با اشاره به تصویب رشته مهندسی شیمی صنایع غدایی در مقطع ارشد گفت: مواد غذایی و فرآوری آن مستقیما با سلامتی انسان در ارتباط است و تمام بیماری ها ریشه در تغذیه ناسالم و کیفیت پایین مواد غذایی دارد لذا تربیت نیروی تحصیل نموده در این رشته نقش به سزایی در فراوری موادغذایی با کیفیت و سلامتی دارد.

وی ادامه داد: براین اساس تحصیل در رشته شیمی صنایع غذایی خدمت عظیمی به کشور و مردم است. در این رشته دانشجو تکنولوژی صنایع غذایی مختلف از قبیل صنایع لبنیات، غلات، گوشت، روغن، قند، سبزیجات و میوه جات را آموزش می بیند و دانش مواد غذایی مغذی تر و با طعم بهتر، نگهداری صحیح مواد غذایی، بسته بندی صحیح برای حفظ ارزش غذایی ، کنترل کیفی مواد غذایی، طراحی دستگاه های خشک کن، استرلیزه، پاستوریزه و منجمد کننده را فرا می گیرند.

وی تاکید نمود: با توجه به تعدد و تنوع کارخانجات فراوری مواد غذایی حوزه کاری متخصصین این رشته عبارتند: از طراحی هر یک از واحدهای فرآیند فراوری، طراحی خطوط مختلف آماده سازی، فرآوری و بسته بندی مواد غذائی ، طراحی کارخانجات فراوریی صنایع غذائی و کنترل کیفیت در صنابع غذایی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری عنوان نمود: با پیگیری های زیاد رشته میکروبیولوژی گرایش زیست شناسی میکروب های بیماری زا در مقطع ارشد در این واحد دانشگاهی به تصویب رسید که فرصت های شغلی دانش آموختگان این رشته بر اساس توانایی هایی که در فرایند آموزشی خود کسب می کنند می توانند در زمینه های مختلف ایفای نقش کنند.

احمری یادآور شد: مدیریت تشخیص میکروبی آزمایشگاه های تشخیص طبی، مواد غذایی و صنعتی، همکاری در ساخت کارخانجات مواد غذایی، دارویی، بیوتکنولوژی و فرآورده های بیولوژیک از طراحی اولیه تا مراحل اجرایی، نظارت بر بهداشت عمومی، اماکن و مواد غذایی از دیدگاه آلودگی میکروبی از کارنمودهای رشته میکروبیولوژی گرایش زیست شناسی میکروب های بیماری زا است.

این مسئول در انتها ضمن تشکر از زحمات های اجرا شده در راستای تصویب این رشته ها در واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری گفت: کد این رشته ها در ثبت نام نیمسال جاری در سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.

دانشگاه یادگار امام خمینی(ره) در ابتدای اتوبان تهران - قم، روبروی حرم مطهر امام خمینی(ره) واقع شده است و دارای 23 هزار دانشجو در 207 گرایش در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در هفت دانشکده مصوب است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 256

به "خبرنگاران سه رشته جدید در دانشگاه یادگار امام (ره) تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه رشته جدید در دانشگاه یادگار امام (ره) تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید