پروژه همکاری ایران و اروپا برای آموزش در سلامت جهانی شروع به کار کرد

به گزارش مجله گذر عمر، پروژه همکاری ایران و اروپا برای ظرفیت سازی و آموزش در سلامت جهانی (INPACT) به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست مجازی شروع به کار کرد.

پروژه همکاری ایران و اروپا برای آموزش در سلامت جهانی شروع به کار کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا قیمت ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، پروژه همکاری ایران و اروپا برای ظرفیت سازی و آموزش در سلامت دنیای به عنوان یکی از برنامه های اتحادیه اروپا با موضوع دانشکده بهداشت دانشگاه، موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مشارکت دانشگاه های ماستریخت هلند، هایدلبرگ آلمان و تمپره فنلاند شروع به کار نموده است.

در ابتدای این نشست دو روزه که با حضور نمایندگان دانشگاه های اروپایی همکار، نماینده اتحادیه اروپا، معاون آموزشی وزارت بهداشت، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیران این حوزه، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمان و رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت برگزار گردید، تکیان، معاون بین الملل دانشکده بهداشت و مدیر پروژه و Remco Van De Pas از دانشگاه ماستریخت هلند به معرفی کامل پروژه همکاری ایران و اروپا برای ظرفیت سازی و آموزش در سلامت دنیای پرداختند.

سپس معاون آموزشی وزارت بهداشت، رئیس دانشکده بهداشت تهران، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت، پروفسور Anja Krumeich از دانشگاه ماستریخت هلند و معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر اهمیت انجام این پروژه با تکیه بر شرایط سلامت دنیای در منطقه، تعدد مهاجران، شرایط گذار اپیدمیولوژی از بیماری های واگیر به غیرواگیر، همه گیری کرونا در دنیا و مسائل آن و نبود یک دوره مصوب سلامت دنیای در منطقه و لزوم تعریف آن تأکید و حمایت مجموعه های خود را اعلام کردند.

Franco Burgio، نماینده اتحادیه اروپا نیز ضمن اعلام حمایت از پروژه INPACT، علل پذیرفته شدن کنسرسیوم مشترک دانشکده بهداشت دانشگاه، موسسه ملی تحقیقات سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دانشگاه های ماستریخت هلند، هایدلبرگ آلمان و تمپره فنلاند برای اجرای این پروژه را تشریح کرد و به دانشگاه و سایر اعضای کنسرسیوم برای کسب این گرنت بسیار رقابتی تبریک گفت.

وی همچنین با اشاره به سوابق همکاری اتحادیه اروپا و دانشگاه علوم پزشکی تهران در پروژه های مختلف، تجارب کسب شده در این راستا را موفقیت آمیز دانست.

کنسرسیوم دانشگاه ها و مراکز مشارکت کننده در پروژه INPACT، از مدتی پیش با اخذ گرنتی از سوی اتحادیه اروپا همکاری خود را برای مدت سه سال شروع نموده اند و طراحی مقطع کارشناسی ارشد رشته سلامت دنیای (Global Health) در دانشگاه علوم پزشکی تهران برای مسائل مناطق شمال آفریقا، غرب آسیا و مدیترانه شرقی و در ادامه راه اندازی مرکز تعالی آموزش سلامت دنیای در دانشکده بهداشت با هدف تسهیل ارتباطات علمی میان دانشمندان ایران و دنیا را در دستور کار خود قرار داده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 372

به "پروژه همکاری ایران و اروپا برای آموزش در سلامت جهانی شروع به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه همکاری ایران و اروپا برای آموزش در سلامت جهانی شروع به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید