خبرنگاران ایران به باشگاه صادرکنندگان کره در جهان می پیوندد

به گزارش مجله گذر عمر، بوشهر -خبرنگاران- معاون فراوریات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران با دست یافتن به خود اتکایی در فراوری کره ا توان پیوستن به باشگاه صادر کنندگان کره در جهان را دارد.

خبرنگاران ایران به باشگاه صادرکنندگان کره در جهان می پیوندد

به گزارش خبرنگاران، مرتضی رضایی روز پنجشنبه در حاشیه آئین افتتاح 571 پروژه دامی کشور در بوشهر اضافه نمود: میزان واردات کره از 50 هزار تن در سال 98 به کمتر از 9 هزار تن در سال 99 کاهش یافت.

وی اعلام کرد: با این اقدام معادل 300 میلیون دلار صرفه جویی ارزی انجام شد.

رضایی افزود: با وجود اینکه ادعا شده بود غذا و محصولات کشاورزی مورد تحریم قرار نمی گیرد اما استکبار جهانی در سال 98 با اعمال تحریم های ظالمانه از ورود گله های اجداد مرغ به کشور جلوگیری کرد که اگر تدابیر رهبرمعظم انقلاب و حمایت دولت تدبیر و امید نبود این تحریم می توانست فراوری گوشت مرغ کشور را با چالش جدی روبرو کند ولی با احیا مرغ لاین ایرانی این حلقه تحریم شکسته شد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط در سال 99 بیش از 60 درصد از اجداد مرغ کشور از نژاد آرین تامین شد و از این بابت نگرانی در مورد تامین گوشت مرغ کشور در ماه های آینده وجود ندارد.

معاون فراوریات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: بهبود ایجاد و توسعه زنجیره های ارزش از مزرعه تا سفره و ایجاد 48 زنجیره گوشت مرغ، چهار زنجیره تخم مرغ، هشت زنجیره گوشت قرمز، 16 زنجیره شیر و سه زنجیره بوقلمون از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که موجب افزایش بهره وری در این بخش شده است.

رضایی اعلام کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی شکست رکورد 12 ساله فراوری نخ کرم ابریشم است که از رقم 800 هزار تن به یک هزار و 687 تن در سال 99 رسید و به این ترتیب ضریب خود اتکایی در فراوری نخ ابریشم از 26 درصد به بیش از 48 درصد افزایش یافت که این امر در رونق صنایع قالی باقی و صنایع دستی نقش اساسی دارد.

معاون فراوریات دامی وزارت جهاد کشاورزی در مورد افتتاح طرحهای بخش دام و طیور این وزارتخانه گفت: با وجود تحریم های ظالمانه و بروز ویروس عالم گیر کرونا صنعت دام و طیور نه تنها توقفی نداشت بلکه گام های بزرگی در سرمایه گذاری و تامین پروتئین کشور برداشته شده است و بهره برداری از 571 پروژه در حوزه دام و طیور با سرمایه گذاری پنج هزار و 570 میلیارد تومان و اشتغال مستقیم 6هزار و 580 نفر نمونه ای از این توانمندی است.

وی یادآورشد: با بهره برداری از این طرح ها در مجموع 270 تن شیرخام، 10 هزار تن گوشت قرمز، 18هزار تن گوشت مرغ، 145میلیون قطعه جوجه یک روزه و 32 هزار تن تخم مرغ به ظرفیت دام و طیور کشور اضافه نموده می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 651

به "خبرنگاران ایران به باشگاه صادرکنندگان کره در جهان می پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایران به باشگاه صادرکنندگان کره در جهان می پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید