راهنمای خرید آبگرمکن مخزنی و دیواری؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها

به گزارش مجله گذر عمر، شاید پس از یک روز سخت کاری، هیچ چیزی مانند دوش آب گرم، خستگی شما را رفع نکند، اما این حس مطبوع می تواند کاملا برعکس گردد، اگر ناگهان آب گرم قطع گردد و شما مجبور شوید تنها به آب سرد بسنده کنید! بنابراین اگر آبگرمکن شما به سرانجام عمر مفید خود نزدیک شده است بهتر است به فکر تعویض آن قبل از وقوع فاجعه باشید.

راهنمای خرید آبگرمکن مخزنی و دیواری؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها

به طور معمول، صاحبان خانه های قدیمی از آبگرمکن های مخزنی و قدیمی استفاده می نمایند، البته تغییر از یک آبگرمکن مخزن دار به مدلی دیواری و بدون مخزن می تواند گران تمام گردد، چراکه علاوه بر هزینه خود آبگرمکن، موارد دیگری شامل لوله کشی و احتمالاً سیستم الکتریکی مخصوص به منظور حفظ ایمنی دستگاه هم به هزینه های شما اضافه می گردد. اما جدا از این مورد اگر در حال ساختن یک خانه نو هستید، توصیه می کنیم که نصب یک آبگرمکن بدون مخزن را در نظر داشته باشید، چراکه انتخاب این مدل ها می تواند مزایای جالب توجهی را برای شما فراهم کند. البته انواع مختلفی از آبگرمکن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند، که در این مقاله از سری راهنماهای خرید خبرنگاران مگ به آن خواهیم پرداخت.

در ادامه می خوانید:

نکاتی در انتخاب ظرفیت مخرن آبگرمکن با توجه به میزان مصرف آب گرم خانواده

انواع آبگرمکن و مزایا و معایب هر کدام

6 نکته کلیدی پیش از خرید انواع آبگرمکن

پرفروش ترین مدل های آبگرمکن برقی و گازی

نکاتی در انتخاب ظرفیت مخرن آبگرمکن با توجه به میزان مصرف آب گرم خانواده

به طور کلی آبگرمکن های مخزنی موجود در بازار معمولاً ظرفیتی به میزان 40، 50 یا 55 گالن یا بیشتر دارند. طبیعتا انتخاب ظرفیت آبگرمکنی که خریداری می کنید وابسته به تعداد افرادی است که در خانه زندگی می نمایند. به عنوان مثال، ممکن است در خانواده ای چهار نفره، تک تک افراد هر روز دوش بگیرند، ماشین ظرفشویی را روشن نمایند و یک الی دو بار در روز لباس بشویند که در مجموع حدودا به 100 گالن آب گرم یا بیشتر احتیاج دارند؛ اما باید در نظر داشته باشید که این میزان از مصرف آب گرم بدان معنا نیست که چنین خانواده ای به آبگرمکنی با مخزن ذخیره 100 گالنی احتیاج دارد!

در آنالیز ظرفیت آبگرمکن های مخزن دار رتبه کارکرد کالا در یک ساعت اول (First Hour Rating) مهم است، چراکه این پارامتر می تواند اطلاعاتی در خصوص تعداد گالن آب گرمی که یک مدل مخزن دار می تواند در یک ساعت اول پس از آغاز کار به شما ارائه کند را به شما دهد. این پارامتر با حروف اختصاری FHR معین می گردد. به بیان دیگر FHR تقریبی از حداکثر حجم آب گرم بر حسب گالن است که یک آبگرمکن مخزن دار می تواند ظرف یک ساعت تامین کند.

از طرفی گفتنی است که آبگرمکن های بدون مخزن یا همان دیواری، آب زیادی در خود نگه نمی دارند، بنابراین عددی که باید در پی آن باشید پارامتر FHR نیست، بلکه رتبه بندی آن بر اساس گالن در دقیقه (GPM) است. به طور کلی این عدد در مدل های دیواری نشان می دهد که در یک بازه زمانی معین چقدر آب گرم به شما تحویل داده می گردد. هر چه GPM بالاتر باشد، آبگرمکن دیواری می تواند آب گرم بیشتری تحویل دهد.

اگر خانواده ای پرجمعیت و با نرخ بالای حمام دارید، توصیه می گردد که از یک آبگرمکن بدون مخزن با GPM بالا بهره ببرید. به منظور فهم بهتر این پارامتر در نظر داشته باشید که ماشین لباسشویی های نو حدودا 7 گالن آب گرم و مدل های قدیمی تر تا تا 19 گالن را در هر شست وشو استفاده می نمایند. بنابراین در هر دو مدل آبگرمکن توجه به احتیاجهای خانواده و سبک زندگی نقش مهمی در معین GPM و FHR دارد.

انواع آبگرمکن و مزایا و معایب هر کدام

بسته به میزان آب گرم مصرفی و نحوه گرم کردن آب به وسیله گاز یا برق، چندین گزینه مختلف برای خرید آبگرمکن وجود دارد. بعضی از مدل های این کالا ادعا دارند که در مصرف انرژی کم مصرف هستند و بعضی دیگر بهره وری بالا بدون صرف زمانی زیاد را مزیت خود می دانند. با توجه به همین ادعاها هم در این قسمت از این راهنما به سراغ انواع آبگرمکن های موجود در بازار می رویم تا شما را با مزایا و معایب هر یک به خوبی آشنا کنیم.

آبگرمکن ایستاده مخزن دار (Storage Tank Water Heater)

یکی از رایج ترین مدل های آبگرمکن به ویژه در ساختمان های قدیمی، مدل های مخزن دار هستند. این نوع آبگرمکن ها از یک مخزن عایق تشکیل شده اند که آب در درون آن گرم شده و در آن ذخیره می گردد، سپس با استفاده کاربر آب از لوله ای در بالای آبگرمکن خارج می گردد. بعلاوه یک شیر کاهش دما و فشار هم در ساختار آن وجود دارد که در صورت تجاوز از سطح معین شده برای دما و فشار به طور اتوماتیک باز می گردد. آبگرمکن های مخزن دار و گازی معمولاً نسبت به آبگرمکن های برقی انرژی کمتری مصرف می نمایند و هزینه کارکرد کمتری (تقریباً نصف قبلی) دارند، اگرچه باید توجه داشته باشید که مدل های گازی اغلب گران تر از آبگرمکن های مخزن دار گازی هستند.

آبگرمکن بدون مخزن یا دیواری (Tankless (On-Demand) Water Heater)

آبگرمکن های دیواری یا بدون مخزن به جای ذخیره آب، از کویل های گرمایشی ای در ساختار خود استفاده می نمایند که به منظور گرم کردن آب در صورت احتیاج استفاده می گردد. این مدل ها نسبت به گزینه های مخزنی کم مصرف تر هستند و از لحاظ ذخیره سازی در فضا کارآمداند و جای زیادی را نمی گیرند. جالب است بدانید که به طور معمول این نوع آبگرمکن ها می توانند 3.5 گالن آب را بسته به دمای ورودی در دقیقه گرم نمایند.

آبگرمکن بدون مخزن یا دیواری برای افرادی که معمولاً بیش از یک بار در روز دوش نمی گیرند و از ماشین ظرفشویی استفاده نمی نمایند، گزینه ای ایدئال است. البته شایان ذکر است که در صورتی که در ناحیه ای با آب بسیار سخت زندگی می کنید احتمال گرفتگی کویل های آبگرمکن دیواری وجود دارد و در مواردی لازمی است هر 6 الی 8 ماه یک بار آن را سرویس کنید.

آبگرمکن های هیبریدی (Heat Pump (Hybrid) Water Heater)

به طور کلی این دسته از محصولات می توانند گرما را از هوا گرفته و به آب منتقل نمایند، به این ترتیب حدود 60 درصد انرژی کمتری نسبت به آبگرمکن های برقی استاندارد مصرف می نمایند، در حالی که قیمت این مدل ها بیشتر از مدل های ایستاده برقی است. البته لازم به تاکید است که آبگرمکن های هیبریدی در فضاهای خیلی سرد به خوبی کار نمی نمایند و عملا باید در منطقه های قرار گیرند که حدود 40 درجه فارنهایت تا 90 درجه فارنهایت (حدودا 4 الی 32 سانتی گراد) دما داشته باشد.

از آنجایی که پمپ حرارتی آین نوع آبگرمکن در بالای آن واقع شده است، به منظور قرارگیری در محیط به 7 فوت (حدودا 213 سانتی متر) فاصله از کف زمین تا سقف احتیاج دارد. بعلاوه فضای اطراف این محصول باید حدودا با 1000 فوت مکعب (28316 لیتر) فضای سرد پوشیده شده باشد تا گرمای کافی را از هوا بگیرد و به منظور تخلیه میعانات فضای مخصوصی برای آن در نظر گرفته گردد.

آبگرم کن های برقی

همانطور که از نام این محصولات معین است، آبگرمکن برقی از جریان برق برای گرم کردن آب استفاده می نماید. این مدل ها معمولا نسبت به آبگرمکن گازی قیمت کمتری دارند، ولی هزینه های مصرف انرژی آن ها به مراتب بالاتر از مدل های گازی است. از طرفی آبگرمکن برقی به سیستم تخلیه احتیاج ندارد و آب گرم فوری برای شما فراهم می نماید.

آبگرمکن خورشیدی (Solar Water Heater)

آبگرمکن های خورشیدی محصولاتی هستند که از سلول های خورشیدی ای بر روی سقف تشکیل شده اند که گرمای خورشید را جذب می نمایند و آن را به یک مایع ضدیخ مانندی، در یک سیستم بسته که به مخزن آب می رسد، منتقل می نمایند. آبگرمکن های خورشیدی برترین گزینه برای منطقه ها گرم و آفتابی است، اما باید بدانید که در روزهای سرد و ابری احتمالا خبری از آب گرم مطبوع نیست!

آبگرمکن های چگالشی (Condensing Water Heater)

آبگرمکن های چگالشی مخزنی به ظرفیت بیش از 55 گالن دارند و کاملا مشابه با مدل های معمولی و مخزن دار هستند با این تفاوت که گازهای خروجی ای را که معمولاً از دودکش خارج و باعث هدر رفتن انرژی می شوند را به شکلی بهینه جذب می نماید. این گازها به وسیله یک سیم پیچ در پایه دستگاه جذب می شوند و بخشی که آب سرد ورودی از آنجا وارد می گردد را گرم می کننند تا آب بتواند به شکلی بهینه گرما را جذب کند.

6 نکته کلیدی پیش از خرید انواع آبگرمکن

همانند هر کالای دیگری خرید آبگرمکن هم باید با ملاحظاتی همراه باشد تا بتوانید انتخابی ماندگار و باکیفیت داشته باشید و از خرید خود پشیمان نشوید.

1. گارانتی در خرید آبگرمکن حرف اول را می زند

اغلب آبگرمکن ها معمولاً 3 تا 12 سال کار می نمایند، اگرچه معمولاً مدل هایی با گارانتی طولانی تر طول عمر بیشتری هم دارند. بعلاوه گفته می گردد که طول عمر یک آبگرمکن با کیفیت مخزن دار تقریبا ده سال است، درحالی که مدل های آبگرمکن دیواری تا دو برابر این مدت عمر می نمایند. در هر حال مدل هایی با مشعل های بزرگ تر که می توانند گرمایش آب را سرعت ببخشند و عایق ضخیم تری برای جلوگیری از تلفات حرارتی دارند، بادوام تراند و تحت پوشش گارانتی های طولانی تری هم هستند.

2. به فاکتور انرژی توجه کنید ولی آبگرمکن برقی نخرید!

کارایی کالا یکی از فاکتورهایی است که یک آبگرمکن ساده را به برترین آبگرمکن برای خرید خانگی تبدیل می نماید. به همین خاطر به منظور تشخیص میزان کارایی دستگاه در هنگام خرید آبگرمکن باید به فاکتوری به نام EF یا همان فاکتور انرژی توجه داشته باشید. هرچه فاکتور انرژی آبگرم کن بالاتر باشد میزان کارایی آن هم بیشتر است. آبگرمکن های برقی میزان EF بین 0.7 تا 0.9 دارند در حالی که مدل های گازی فاکتور انرژی ای بین 0.5 تا 0.6 را پوشش می دهند. البته اگرچه فاکتور انرژی مدل های برقی آبگرم کن بالاتر از نمونه های گازی است اما باید بدانید که مصرف برق این کالاها به شکلی سرسام آور بالاست و عملا ارزش خرید برای محیط هایی با گازکشی شهری ندارد.

3. به ویژگی های فانتزی توجه نکنید!

بعضی از برندها قابلیت ضدرسوب بودن محصولات خود را تبلیغ می نمایند که با چرخاندن آب، احتمال رسوب گیری کف مخزن را کاهش می دهند. در حالت کلی اگرچه رسوبات آب مب توانند عمر المنت های گرمایشی آبگرمکن را کوتاه نمایند، اما باید به خاطر داشته باشید که با خرید مدلی بادوام احتیاج به این ویژگی های فانتزی ندارید. بنابراین فقط و فقط در پی کالایی با ضمانت 12 ساله باشید که معمولاً شامل المنت های حرارتی ضخیم تر و با کیفیت تر در مدل های دیواری می گردد.

4. در پی محصولی با شیر تخلیه برنجی و ترموستات باشید

شیر تخلیه در ساختار آبگرمکن ها به تخلیه بخار دستگاه در زمان افزایش فشار یاری می نماید. به همین خاطر توصیه می گردد که در پی آبگرمکنی با شیر تخلیه برنجی باشد. بعلاوه اگر با مخازنی همراه با پوششی شیشه ای روبرو شدید، بهتر است آن را را بخرید؛ چراکه این نوع از مخزن ها به منظور جلوگیری از خوردگی طراحی شده اند. گفتنی است که اگر آبگرم کن مجهز به ترموستات باشد، به معنی آن است که می توانید میزان دمای آن را بطور موثری کنترل کنید.

5. نمایشگرهای دیجیتال کار با آبگرمکن را راحت تر می نماید!

این نمایشگرها به شما در نظارت بر سطوح فشار و دما و سفارشی کردن عملکرد دستگاه یاری می نمایند. بعضی از آبگرمکن های هیبریدی یا برقی به شما این امکان را می دهند که دستگاه را در زمان عدم استفاده روی حالت استندبای قرار دهید، بنابراین انتخاب مدل های دارای نمایشگر می تواند در راستای بهبود عملکرد آبگرم کن بسیار موثر باشد.

6. آبگرمکنی با سیستم جرقه زنی اتوماتیک بخرید

به طور کلی همه ما با آبگرمکن های شمعک دار آشنا هستیم، زیرا این مدل ها جزو نمونه های قدیمی بازار محسوب می شوند، اما وجود این بخش در دستگاه به شکلی که همیشه روشن است می تواند هزینه مصرف گاز را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. در عین حال امروزه محصولاتی وارد بازار شده اند که بدون شمعک کار می نمایند و به چیزی به نام سیستم جرقه زن اتوماتیک آیونایز وابسته هستند. مکانیزم عملکرد این سیستم به گونه ای است که در حالت عادی، دستگاه کاملا خاموش است، ولی به محض باز کردن شیر آب گرم، سیستم جرقه زن اتوماتیک آبگرمکن را روشن می نماید و شما می توانید از آب گرم فوری بهره ببرید.

پرفروش ترین مدل های آبگرمکن برقی و گازی

در کنار جزئیات و نکات اساسی مطرح شده در این مقاله ضروری است تا با مدل های محبوب این کالا در سایت خبرنگاران هم آشنا شوید، تا خرید بهتری را تجربه کنید.

آبگرمکن دیواری جی اچ ام مدل G2116

آبگرمکن دیواری جی اچ ام مدل G2116 گزینه ای پرفروش در بین مدل های گازی آبگرمکن دیواری است که دارای معینات ویژه ای همانند مخزن 5 لیتری، بدون احتیاج به سرویس دوره ای کوتاه مدت، دارای شیر اطمینان 2 حالته، قابلیت کار با فشاری در حدود 13 بار، بدنه ای از جنس ورق مسی 0.4 میلیمتری، دارای ورق مبدل 2.5 میلی متری و وزن 24 کیلوگرم است. این نوع محصول گرمایش آب از جمله نمونه هایی است که بنابر گفته خریداران با فشار کم آب هم جوابگوی احتیاجهای شماست و با توجه به ابعادی که دارد به راحتی در فضاهای کوچک و جمع وجور آشپزخانه های امروزی قرار می گیرد.

آبگرمکن دیواری جی اچ ام مدل G2116

4,000,000 تومان

مشاهده و خرید

آبگرمکن گازی ایران شرق مدل 200 ورق 4

یکی از مدل های مخزن دار آبگرمکن در سایت خبرنگاران که قابلیت تنظیم دما هم دارد آبگرمکن گازی ایران شرق مدل 200 ورق 4 است. این نوع محصول فراورینماینده آب گرم، مخزنی با ضخامت 4 میلی متر دارد که همین مساله هم به طول عمر بالای این کالا یاری شایانی می نماید. از طرفی حجم منبع آن به 200 لیتر می رسد که برای خانواده های پرجمعیت گزینه ای معقول به شمار می رود. از دیگر معینات این نوع آبگرمکن ایستاده می توان به مواردی همانند بدنه ای با رنگ پودری و از نوع الکترواستاتیک، وزن 119 کیلوگرمی، توان 7 واتی، ارتفاع 186 سانتی متری و دودکش دار با قطر 10 سانتی متر اشاره نمود که همین موارد هم این نوع آبگرمکن را به گزینه ای ایدئال برای خرید تبدیل نموده است.

آبگرمکن گازی ایران شرق مدل 200 ورق 4

7,200,000 تومان

مشاهده و خرید

آبگرمکن گازی سپهر الکتریک مدل SE7170

یکی دیگر از مدل های مخزن دار و پرفروش بازار آبگرمکن گازی سپهر الکتریک مدل SE7170 است که دارای معیناتی شامل مخزن ورق روغنی از نوع EK2 با ضخامت 3 میلی متر، حجم مخزن 160 لیتری، ضد بخار و ضد مواد قلیایی، مجهز به رگلاتور، گاورنردار با قابلیت کنترل اتوماتیک دمای مخزن، دارای شیر اطمینان و شیر تخلیه برنجی و دوگانه سوز (گاز مایع و گاز شهری) است. وزن این کالا حدودا 60 کیلوگرم است و ارتفاع آن به 160 سانتی متر می رسد؛ بعلاوه توان این نوع آبگرمکن در حدود 90 وات است که جزو محصولاتی با قدرت میانه به شمار می رود.

آبگرمکن گازی سپهر الکتریک مدل SE7170

5,450,000 تومان

مشاهده و خرید

آبگرمکن برقی مدل آراتا 1106

یکی از گزینه های برقی پرفروش و البته با قیمت بسیار کم بازار آبگرمکن برقی مدل آراتا 1106 است که دارای معینه هایی همانند قابلیت تنظیم دما، مجهز به مخزن 6 لیتری، توان 2000 وات و با قابلیت نصب شیر مخلوط به طور مستقیم روی بدنه است. آبگرمکن برقی مدل آراتا 1106 امکان نصب به شکل دیواری و ایستاده را دارد و گزینه ای ایدئال برای مصارف پائین آب گرم مانند استفاده در روشوئی یا سرویس حیاط (برای تامین آب حمام گزینه ای مناسب نیست!) است. گفتنی است که کارکرد این محصول به فشار و دبی آب ورودی وابسته نیست و حتی با کمترین فشار آب هم کار می نماید.

آبگرمکن برقی مدل آراتا 1106

1,200,000 تومان

مشاهده و خرید

آبگرمکن برقی برفاب مدل 35EW

بدنه ای از جنس استیل ضدزنگ، قابلیت تنظیم دما، جذابیت بصری، توان 2000 واتی، مجهز به ترموستات و حجم مخزن 35 لیتری تنها بخشی از معینات آبگرمکن برقی برفاب مدل 35EW است. این کالای پرفروش دارای یک المنت حرارتی است و می توان آب گرم با دمای 30 الی 90 درجه سیلسیوس را برای شما تامین کند. البته گفتنی است که آبگرمکن برقی برفاب مدل 35EW به منظور استفاده در محیط ها و فضاهایی مانند کافی شاپ ها و آرایشگاه ها گزینه ای کارآمد محسوب می گردد. وزن این محصول 25.5 کیلوگرم است و به همین علت هم قابلیت حمل و جابه جایی آبگرمکن را برای کاربران امکان پذیر می نماید.

آبگرمکن برقی برفاب مدل 35EW

2,400,000 تومان

مشاهده و خرید

آبگرمکن دیواری ایران شرق مدل 3020

آبگرمکن دیواری ایران شرق مدل 3020 یکی از محصولات باکیفیت برند معتبر ایران شرق است که با وجود سیستم قطع اتوماتیک، ترموستان و شیر اطمینان می تواند امنیت و آرامش را در محیط شما پدید آورد. البته در کنار مساله ایمنی جالب است بدانید که این مدل آبگرمکن قابلیت کار با آب فشار کم (حداقل فشار آب برای راه اندازی دستگاه 0.2 بار) را دارد و ظرفیت حرارتی آن به 18000 می رسد. آبگرمکن دیواری ایران شرق مدل 3020 مجهز به کنترل هوشمند شعله است و شمعک آن از نوع دائمی است. بعلاوه حجم منبع آن 33 لیتر است که برای خانواده های کم جمعیت انتخابی مناسب است.

آبگرمکن دیواری ایران شرق مدل 3020

مشاهده کالا

آبگرمکن برقی مدل SL-X2-55

یکی از مدل های لمسی بازار که با وجود نمایشگر واضحی که دارد می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد، آبگرمکن برقی مدل SL-X2-55 است. این کالا در عین حال که قیمت مناسبی دارد، دارای امکان تنظیم قدرت گرمایی و درجه آب خروجی، بدنه ای از جنس فولاد ضد زنگ با توان 5500 وات است. به طور کلی ولتـاژ ورودی َاین نوع آبگرمکن برقی 220 ولت است و می تواند آب را تا دمای 60 درجه سانتی گراد داغ کند. حجم مخزن این کالای دیواری 0.28 لیتر است و برای تامین آب گرم برای حمام مناسب گزینه ای با ارزش خرید بالاست.

آبگرمکن برقی مدل SL-X2-55

3,200,000 تومان

مشاهده و خرید

آبگرمکن برقی مدل جنرال 20 لیتری

بدنه آهنی، قابلیت تنظیم دما، وزن 20 کیلوگرمی، مجهز به ترموستات، حجم مخزن 30 لیتری و ارتفاع 70 سانتی متری تنها بخشی از ویژگی های آبگرمکن برقی مدل جنرال 20 لیتری است. این مدل آبگرمکن با استفاده از برق شهری کار می نماید و با سایز میانه و توان بالای خود می تواند احتیاج به آب گرم در منازل کوچک و فضاهای اداری را به خوبی پاسخ دهد. به منظور برطرف نگرانی شما از بابت زنگ زدگی و خوردگی منبع این کالا ضروری است بدانید که مخزن این محصول گالوانیزه است و برای پوشش بدنه آن از رنگ اپوکسی پلی استر استفاده شده است.

آبگرمکن برقی مدل جنرال 20 لیتری

1,475,000 تومان

مشاهده و خرید

آبگرمکن گازی جنرال مدل TK-50

آبگرمکن گازی جنرال مدل TK-50 یکی دیگر از مدل های مخزن دار و ایستاده بازار است که به شکل دوگانه سوز یعنی هم با گاز شهری و هم مایع کار می نماید. این نوع آبگرمکن گازی توانی در حدود 2000 وات دارد و وجود ترموستات در ساختار آن عملکرد بی نقص آن را تضمین می شکند. گفتنی است که بدنه این محصول آرگونومیک و از جنس استیل ضدزنگ است و نسبت به مدل های ایستاده دیگر فضای کمتری را اشغال می نماید.

آبگرمکن گازی جنرال مدل TK-50

مشاهده کالا

آبگرمکن دیواری لرد مدل TK-50

امکان تنظیم دبی آب، بدنه ای از جنس استیل، کنترل هوشمند بدون شمعک و دارای سیستم جرقه زن اتوماتیک از معینه های اساسی و جالب توجه آبگرمکن دیواری لرد مدل TK-50 است. این نوع آبگرمکن 33 کیلوگرم وزن دارد و ظرفیت حرارتی آن به 40000 وات می رسد. این کالای گرمایشی استانداردهای داخلی و استاندارد کیفیت اروپا CE را دریافت نموده است و راندمان آن به بالای 78 درصد می رسد. بعلاوه امکان تنظیم شعله به صورت ولومی و پیوسته در کنار کلید حرارتی روی مبدل و کلاهک تعدیل کنترل هوشمند شعله و فن تخلیه آلاینده ها ارزش خرید این آبگرمکن را چندین برابر نموده است. گفتنی است که حجم مخزن این دستگاه 50 لیتر است و ارتفاع آن به 110 سانتی متر می رسد.

آبگرمکن دیواری لرد مدل TK-50

3,200,000 تومان

مشاهده و خرید

آبگرمکن گازی ایران شرق مدل دیواری لاله ظرفیت 50 لیتر

آبگرمکن گازی ایران شرق مدل دیواری لاله کالایی با ظرفیت 50 لیتر است که در کنار آن دارای معینه هایی همانند امکان تنظیم شعله، مخزنی به ضخامت 2.6 میلی متر، وزن 54 کیلوگرمی، توان 22 وات، مجهز به فشارشکن اتوماتیک، شیر کنترل در قسمت جلویی و قطر دودکشی به میزان 10 سانتی متر است، البته وجود دودکش و کلاهک تعدیل نباید شما را از نقطه نظر زیبایی شناسی نگران کند چراکه کلاهک آبگرمکن به منظور حفظ زیبایی این محصول در داخل بدنه دستگاه قرار گرفته است.

آبگرمکن گازی ایران شرق مدل دیواری لاله ظرفیت 50 لیتر

3,700,000 تومان

مشاهده و خرید

کلام انتهای

در انتها این راهنمای خرید باید خاطر نشان کرد که خرید یک آبگرمکن دیواری با فراوری آب گرمِ بدون محدودیت همراه است، این در حالی است که آبگرمکن های مخزنی حد معینی برای فراوری جریان آب گرم دارند. بعلاوه مدل های دیواری قابلیت ذخیره سازی در محیط های کوچک را دارند و به هیچ وجه دکوراسیون آشپزخانه را تحت شعاع قرار نمی دهند. البته در کنار این مزایا که باید در نظر داشته باشید که یکی از شایع ترین معایب گزینه های دیواری، قیمت بالای آن نسبت به نمونه های مخزن دار و هزینه های بالای نصب (با در نظر گرفتن لوله کشی مخصوص) آن است. در کنار این موارد صرف زمان طولانی تر در گرم کردن آب، از معایب بزرگ آبگرمکن های دیواری به شمار می رود، در حالی که آبگرمکن های مخزنی آب گرم را از قبل در منبع خود آماده نموده اند و همزمان با باز کردن شیر آب، گرمای آن را حس خواهید کرد.

منبع: CR

کندوکاو بیشتر

برترین برند آبگرمکن دیواری چیست؟

یکی از محبوب ترین برندهای آبگرمکن دیواری در بین مردم ایران شرق و بوتان است که به گفته بعضی افراد پس از 18 سال همچنان به خوبی کار می نماید.

FHR در آبگرمکن به چه معناست؟

FHR یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که در معین ظرفیت مناسب آبگرمکن موثر است. این پارامتر میزان آبی که در یک ساعت به وسیله دستگاه گرم می گردد را نشان می دهد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1244

به "راهنمای خرید آبگرمکن مخزنی و دیواری؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید آبگرمکن مخزنی و دیواری؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید