حذف وعده های غذایی موجب کاهش طول عمر می گردد

به گزارش مجله گذر عمر، رژیم غذایی فستینگ که محدود کردن غذا خوردن به بخش کوچکی از روز است این روز ها بسیار محبوب است. اما این به معنای سالم بودن آن نیست.

حذف وعده های غذایی موجب کاهش طول عمر می گردد

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، نتایج یک مطالعه نو نشان می دهد افرادی که وعده های غذایی خود را حذف می نمایند، یا وعده های غذایی خود را خیلی نزدیک به هم می خورند، به طور کلی با خطر بیشتر مرگ زودرس روبرو هستند.

دکتر یانگبو سان، نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه تنسی، گفت: تحقیق ما نشان داد افرادی که فقط یک وعده غذایی در روز می خورند بیشتر از افرادی که وعده های غذایی روزانه بیشتری می خورند، در معرض مرگ هستند.

سان گفت: شرکت نمایندگانی که صبحانه را حذف کردند، بیشتر در معرض ابتلاء به بیماری های قلبی کُشنده بودند. کسانی که ناهار یا شام را حذف کردند، با افزایش خطر مرگ زودرس به هر دلیلی روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد حتی کسانی که سه وعده غذایی در روز می خوردند، اما فاصله آن ها کمتر از 4.5 ساعت بود، با خطر بیشتر مرگ روبرو بودند.

سان گفت: بر اساس این یافته ها، توصیه می کنیم حداقل دو تا سه وعده غذایی در طول روز غذا بخورید.

محققان داده های بیش از 24000 آمریکایی 40 ساله و بالاتر را که در یک نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه بین سال های 1999 تا 2014 شرکت نموده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

به گفته محققان، حذف وعده های غذایی معمولاً به معنای خوردن بیشتر در یک وعده غذایی دیگر است. این مسئله می تواند تنظیم قند خون را تشدید کند و منجر به مسائل سلامتی گردد.

بر اساس این مطالعه، این روند می تواند ارتباط بین فاصله غذایی کوتاه تر و مرگ را شرح دهد، زیرا زمان کمتر بین وعده های غذایی منجر به بار انرژی بیشتر در طول دوره تعیین می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 آذر 1401 بروزرسانی: 9 آذر 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1215

به "حذف وعده های غذایی موجب کاهش طول عمر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف وعده های غذایی موجب کاهش طول عمر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید