کدام نوع آلودگی در ابتلا به زوال عقل تاثیر دارد؟

به گزارش مجله گذر عمر، آلودگی هوا، خطر پنهانی که در کمین محیط زیست ماست، مدت ها باعث نگرانی شده است و نتایج تحقیقات نو دانشگاه میشیگان آمریکا تاکید می کند که هیچ سطحی از آن برای مغز بی خطر نیست و با زوال عقل مرتبط است. منابع خاص، یعنی انتشار گازهای گلخانه ای از کشاورزی و آتش سوزی های جنگلی، به طور هشداردهنده، ممکن است تهدیدات بسیار قوی برای سلامت شناختی ما ایجاد کنند و کاهش قرار گرفتن در معرض ذرات معلق در هوا ممکن است خطر زوال عقل را کاهش دهد.

کدام نوع آلودگی در ابتلا به زوال عقل تاثیر دارد؟

بر اساس نتایج تحقیقات نو دانشگاه میشیگان، هیچ میزان آلودگی هوا برای مغز مفید نیست اما آتش سوزی ها و انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از کشاورزی ممکن است تهدیدات سمی برای سلامت شناختی ایجاد کند. بسیاری از مطالعات ارتباط بین آلودگی هوا و اثرات مضر آن بر مغز را برجسته کرده اند و اغلب، تحقیقات آن را به زوال عقل مرتبط کردند.

بویا ژانگ و سارا آدار، محققان اپیدمیولوژی محیطی از دانشگاه میشیگان با بررسی بیشتر این موضوع، تأثیر عمیق انواع خاصی از انتشارات را مشخص کردند.

آدار می گوید: ما در تحقیقات خود دیدیم که همه ذرات معلق در هوا خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهند اما به نظر می رسد ذرات تولید شده محیط های کشاورزی و آتش سوزی ها برای مغز سمی هستند.

وی گفت: یافته های ما نشان می دهد که کاهش سطح آلودگی هوا، حتی در کشورهای نسبتا پاک ممکن است تعداد مبتلایان به زوال عقل را در اواخر عمر کاهش دهد.

منبع: گردشبان
انتشار: 27 مرداد 1402 بروزرسانی: 27 مرداد 1402 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1326

به "کدام نوع آلودگی در ابتلا به زوال عقل تاثیر دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام نوع آلودگی در ابتلا به زوال عقل تاثیر دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید