5 نکته مهم برای درست کردن جوجه کباب

به گزارش مجله گذر عمر، جوجه کباب یکی از کباب های خوشمزه و بسیار محبوب در میان ایرانیان است. برای تهیه یک جوجه کباب خوشمزه و آبدار در مطلب پیش رو همراه ما باشید.

5 نکته مهم برای درست کردن جوجه کباب

خبرنگاران | کباب یکی از غذا های سنتی و محبوب کشور ماست که با انواع گوشت و یا مرغ تهیه می شود. کباب ها بسیار متنوع هستند که از میان آن ها می توان به کباب کوبیده، شیشلیک، برگ، سلطانی، چنجه، دنده کباب، جوجه کباب و... اشاره کرد.

به گزارش خبرنگاران ، جوجه کباب یکی از انواع کباب های مرسوم و پر طرفدار است که تهیه آن از سایر کباب ها کمی راحت تر است و گاه می توانید حتی بدون آتش و منقل و در منزل تنها با استفاده از ماهی تابه نیز این کباب خوشمزه را تهیه کنید. در این مطلب پنج نکته مهم و اساسی برای تهیه یک جوجه کباب خوشمزه و آبدار را تهیه کرده ایم که تقدیم به شما خواهد شد.

5 نکته مهم برای تهیه جوجه کباب

1- به طور کلی قبل از اینکه مرغ را مزه دارید، ابتدا تکه های آن را خوب بشویید. بعد از اینکه مرغ ها کمی خشک شدند، آن ها را توی یک ظرف دردار بریزید و مواد مخصوصی را که برای مزه دار کردن تهیه کرده اید، روی مرغ ها بریزید، طوری که تمام سطح مرغ از مواد پوشانده شود؛ سپس در ظرف را ببندید و آن را به مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید. بعد از گذشت این زمان ظرف مرغ را از یخچال بیرون بیاورید و تکه های مرغ را کباب یا گریل کنید.

2- هرگز از ابتدا به مرغ آبلیمو و نمک نزنید. قبل از این کار ابتدا کمی روغن به مرغ اضافه کنید تا و جوجه ها را هم بزنید تا کاملا به روغن آغشته شوند؛ سپس نمک و آبلیمو را اضافه کنید. با این روش جوجه ها بعد از کباب شدن خشک نخواهند شد.

3- برای مزه دار کردن مرغ هرگز پیاز را رنده نکنید؛ زیرا پیاز رنده شده به جوجه می چسبد و هنگام کباب شدن می سوزد. در این صورت هم ظاهر زشتی به جوجه کباب شما می دهد و هم ممکن است به اشتباه فکر کنید که جوجه ها درحال سوختن هستند و به این ترتیب جوجه را خام از روی منقل بردارید. بهتر است حتما پیاز را به صورت خلالی به مواد مرغ اضافه کنید.

4- زعفران را با مواد جوجه کباب ترکیب نکنید؛ زیرا با این کار به جای اینکه زعفران به خورد مرغ برود، با سایری موادی که اضافه کرده اید، مانند پیاز و فلفل دلمه ای ترکیب می شود و به جای تکه های مرغ آن ها را طعم دار می کند. بهتر است ابتدا کل مرغ را با زعفران آغشته کنید و اجازه بدهید یک ساعت داخل یخچال بماند؛ سپس بقیه مواد را برای مزه دار کردن مرغ به آن اضافه کنید.

5- هرگز برای مزه دار کردن مرغ به جای روغن مایع از کره استفاده نکنید؛ زیرا بعد از اینکه ظرف مرغ را برای استراحت داخل یخچال بگذارید، کره در اثر سرما می بندد و به مرغ عطر و طعمی نمی دهد. بهتر است کره را بعد از کباب کردن جوجه ها اضافه کنید، به این صورت که کف قابلمه یا ظرفی که قرار است جوجه های کباب شده آماده را بریزید، کمی کره بگذارید و بعد کباب داغ را داخل قابلمه بریزید تا کره خود به خود با حرارت جوجه آب شود و عطر و طعمش به خورد جوجه برود.

منبع: فرادید
انتشار: 2 دی 1401 بروزرسانی: 2 دی 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1224

به "5 نکته مهم برای درست کردن جوجه کباب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم برای درست کردن جوجه کباب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید