گفتگوهای امنیت سایبری بین آمریکا و روسیه در جریان است

به گزارش مجله گذر عمر، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران بیان کرد که آمریکا و روسیه مشغول انجام گفتگوها درباره امنیت سایبری هستند و سطح گفتگوها در این باره شامل مقامات ارشد هم می گردد.

گفتگوهای امنیت سایبری بین آمریکا و روسیه در جریان است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ساکی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هیچ گونه تماسی بین مسکو و واشنگتن درباره حمله اخیر به شرکت نرم افزاری بین المللی کاسیا (Kaseya) برقرار شده است، گفت: از زمان دیدار بین بایدن و پوتین، گفتگوهایی را در سطح متخصصین شروع نموده ایم که همچنان در حال ادامه است و انتظار داریم که هفته بعد جلسه دیگری با تمرکز بر حملات باج افزاری داشته باشیم.

وی در ادامه مدعی شد: همانطور که بایدن برای پوتین به روشنی گفت، چنانچه دولت روسیه اقدامی علیه مجرمین مستقر در خاک روسیه نمی تواند انجام دهد یا انجام ندهد، ما اقدام خواهیم کرد یا حق انجام اقدام از جانب خود را محفوظ خواهیم داشت. وی بعلاوه گفت: در گفتگوهایمان - که مستقیماً در حال اجرا بوده است - صریحاً در حال انتقال این پیغام هستیم.

ساکی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین کردن سطح گفتگوها با طرف روسی گفت: یک تیم سطح بالای امنیت ملی ما با مقامات سطح بالای روسیه در تماس بوده است.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به این مطلب که نهادهای اطلاعاتی آمریکا تا به امروز بیانیه ای رسمی مبنی بر عوامل اصلی حمله اخیر صادر ننموده اند، گفت: گروه های اطلاعاتی (آمریکا) هنوز حمله را مرتبط (به روسیه) نمی دانند. بنابراین ما به ارزیابی ها ادامه خواهیم داد.

ساکی در ادامه مصاحبه در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم وجود شواهد درباره دست داشتن روسیه در حملات سایبری، تاکید نمود که حمله اخیر به شرکت کاسیا به احتمال بسیار زیاد به وسیله عوامل مجرم اجرا شده و دولت آمریکا هنوز به طور رسمی نامی از مسببین این حمله نبرده است.

وی در انتها گفت: گفتگوهای در سطح متخصصین و مذاکرات و تماس های فعلی بخش مهمی از قدم های بعدی و نتایج این مذاکرات هستند و فراتر از اینها اینکه فکر کنم که پیغام تعیین است و رئیس جمهور صریحاً اعلام نموده است و ما در حال اعلام آن هستیم و خواهیم بود که حتی با وجود این عوامل مجرم که نمی گوییم از جانب دولتی هستند یا به وسیله دولتی راهنمایی می شوند، آنها (روسیه) مسئولیت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگاران، پیشتر هم آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا گفته بود که روسیه و آمریکا در حال برگزاری گفتگوهای نزدیک، جدی و محرمانه بین دپارتمان های مربوطه شان بر سر مسئله حملات سایبری به زیرساخت های حیاتی هر دو کشور هستند.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) روز دوشنبه در سخنانی اظهار داشت که تماسی از سوی واشنگتن در مورد اخاذی های سایبری اخیر علیه شرکت های آمریکایی دریافت ننموده است.

سخنگوی کرملین پیرامون اشتراک گذاری داده میان مسکو و واشنگتن گفت: از اینکه داده ای فراهم شده باشد اطلاعی ندارم. اطلاعاتی دریافت ننموده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 780

به "گفتگوهای امنیت سایبری بین آمریکا و روسیه در جریان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوهای امنیت سایبری بین آمریکا و روسیه در جریان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید