انتقاد روسیه از برخورد دوگانه آمریکا با مسئله حقوق بشر

به گزارش مجله گذر عمر، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: گزارش جدید وزارت خارجه آمریکا درباره شرایط حقوق بشر در دنیا، همچون گذشته مملو از استانداردهای دوگانه و اتهامات کلیشه ای است، در حالی که آمریکایی ها خود همیشه حقوق بشر را نقض می نمایند.

انتقاد روسیه از برخورد دوگانه آمریکا با مسئله حقوق بشر

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی بیان کرد که گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره شرایط حقوق بشر در دنیا، پر از استانداردهای دوگانه و اتهامات کلیشه ای است.

در گزارش جدید وزارت امور خارجه آمریکا درباره رعایت حقوق بشر در دنیا در سال 2020 که روز چهارشنبه منتشر شد، نقدها بسیاری علیه بعضی کشورها، از جمله روسیه، مطرح شده است.

زاخارووا گفت: متن این گزارش، مانند همواره، پر از استانداردهای دوگاه در ارزیابی شرایط حقوق بشر در کشورهای مختلف است که خوب یا بد بودن آن کاملا بستگی به آن دارد که آیا کشورها توصیه های راهبردی آمریکا را در زندگی و حیات سیاسی و اجتماعی خود اجرا می نمایند یا خیر. و مسلماً، به طور مرسوم عده ای از کشور با طرح ادعاهای کلیشه ای و بدون پایه و اساس، در حلقه محکومیت آمریکایی ها قرار دارند که این مسئله بدون خواندن گزارش فوق هم معین است.

این دیپلمات روس با اشاره به اینکه مقامات واشنگتن بهتر است قبل از هر چیز به مسئله رعایت حقوق بشر در داخل ایالات متحده و اقدامات خود توجه داشته باشند، یادآور شد که موارد نقض حقوق بشر توسط ساختارهای آمریکایی نه تنها در داخل این کشور، بلکه در سطح دنیای بسیار زیاد است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: نمونه شاخص این مسئله، برخورد دولت آمریکا با مهاجرین در مراکز نگهداری موقت در مرز مکزیک است که نقض شدید حقوق بشر و تعهدات حقوقی بین المللی است. به گفته وی، بحران مهاجرت در مرز آمریکا و مکزیک، در حال تبدیل شدن به یک فاجعه انسانی بوده و نیازمند مداخله سازوکارهای بین المللی، از جمله کمیته حقوق بشر سازمان ملل است.

ماریا زاخارووا در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد که دلیل واقعی به درازا کشیده شدن فرایند خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان، ترس مقامات واشنگتن از آینده دولت این جمهوری است. وی یادآور شد: به اعتراف خود آمریکایی ها، مقامات افغانستان با وجود گذشت 20 سال از همکاری نظامی و فنی با ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو، هنوز به طور مستقل نمی توانند وظایف مربوط به عرصه امنیتی را انجام دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین تأکید کرد، سخنان جدید جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا درباره سیاست غیردوستانه روسیه و چین، تنها تلاشی برای تحریف واقعیات است که تنها منجر به احیای جنگ سرد جدید بین غرب و شرق خواهد شد.

زاخارووا اضافه نمود، مقامات مسکو امیدوارند که نمایندگان اتحادیه اروپا از اظهارات دروغ درباره واکسن روسی علیه ویروس کرونا دست بردارند، چرا که آنها مسئولیت حفظ جان و سلامت شهفرایندان اروپایی در شرایط دشواری که این قاره قرار گرفته است، را برعهده دارند.

این دیپلمات یادآور شد که روسیه قطعاً به تحریم های جدید دولت کانادا علیه دو شهفرایند و چهار شرکت روسی به دلیل ساخت پل کریمه پاسخ مناسب خواهد داد و تدابیر لازم در این زمینه در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 628

به "انتقاد روسیه از برخورد دوگانه آمریکا با مسئله حقوق بشر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد روسیه از برخورد دوگانه آمریکا با مسئله حقوق بشر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید