وزارت خارجه چین: دولت آمریکا به نگرانی های مردم خودش و جامعه جهانی پاسخ دهد

به گزارش مجله گذر عمر، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت دولت آمریکا به نگرانی های مردم خودش و جامعه جهانی پاسخ دهد و از سازمان بهداشت جهانی برای انجام بازرسی و رسیدگی های لازم دعوت کند.

وزارت خارجه چین: دولت آمریکا به نگرانی های مردم خودش و جامعه جهانی پاسخ دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه ابراز امیدواری کرد دولت آمریکا به نگرانیهای مردم خودش و جامعه دنیای ناشی از شرایط شیوع کرونا در آن کشور پاسخ دهد و برای تضمین امنیت جانی و تندرستی مردم آمریکا تدابیر موثری اتخاذ و برای حفظ امنیت بهداشتی عمومی دنیا با جامعه دنیای همکاری کند.

در این نشست خبری، خبرنگاری پرسید: اخیرا تردیدها نسبت به برخورد دولت آمریکا با شیوع کرونا افزایش یافته است. روزنامه واشنگتن پست 4 آوریل در مقاله ای کوتاهی های دولت آمریکا و دلایل آن را در برخورد با کرونا در ابتدای شیوعش در آن کشور مرور کرد؛ 14 آوریل، مجله آتلانتیک آمریکا در یک مقاله خود بی تدبیری دولت آمریکا را علت اصلی شیوع انفجاری کرونا در آن کشور مطرح کرد؛ روزنامه لس آنجلس تایمز 21 آوریل گزارش کرد که گزارش کالبدشکافی اجساد در شهر سانتا کلارای ایالت کالیفرنیای آمریکا نشان می دهد نخستین مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا در 6 فوریه بروز نموده و زمان آن یک ماه قبل از اعلام نخستین مورد مرگ توسط مرکز پیشگیری و مهار بیماری های آمریکا بود. دیدگاه چین درباره این شرایط چیست؟

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: اخیرا تردیدهای بسیاری نسب به به موقع بودن یا نبودن اقدام دولت آمریکا در برخورد با شیوع کرونا ابراز شده است. این تردیدها از این قبیل است که شیوع کرونا از چه زمانی در آمریکا بروز نموده؟ دولت آمریکا چه اطلاعاتی را از عموم پنهان نموده؟ آمریکا چرا با عجله می خواهد مسئولیت را به گردن دیگر کشورها و سازمانها بیندازد؟

گنگ شوانگ تاکید نمود: امیدواریم دولت آمریکا به این تردیدها و نگرانی های مردم خودش و جامعه دنیای پاسخ دهد و از سازمان بهداشت دنیای برای انجام بازرسی و رسیدگیهای لازم دعوت کند.

وی اضافه نمود: بیماری های واگیر دشمن همه بشریت است و مردم هر دو کشور چین و آمریکا در این بلا آسیب دیده اند و فقط در صورت همکاری همه اعضای جامعه دنیای، می توان بر این دشمن غلبه کرد.

این سخنگو تاکید نمود: ما امیدواریم دولت آمریکا برای تضمین امنیت جانی و تندرستی مردم آمریکا تدابیر موثری اتخاذ و برای حفظ امنیت بهداشتی عمومی دنیا با جامعه دنیای همکاری کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 17

به "وزارت خارجه چین: دولت آمریکا به نگرانی های مردم خودش و جامعه جهانی پاسخ دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه چین: دولت آمریکا به نگرانی های مردم خودش و جامعه جهانی پاسخ دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید