واکنش وزارت خارجه به اظهارات آشنا درباره بازگشت ایران به برجام

به گزارش مجله گذر عمر، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید نمود: اظهارات مطرح شده از سوی آقای حسام الدین آشنا در مصاحبه با روزنامه الاخبار، اظهار شخصی ایشان است و با وزارت خارجه و یا آقای ظریف هماهنگی نشده است.

واکنش وزارت خارجه به اظهارات آشنا درباره بازگشت ایران به برجام

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات حسام الدین آشنا در مصاحبه با روزنامه الاخبار گفت: نظرات مطرح شده در این مصاحبه شخصی است و با وزارت خارجه و یا آقای دکتر ظریف هماهنگی نشده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان اظهار کرد: موضع ایران در مورد عدم پایبندی ایالات متحده به تعهدات قطعی اش ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت و جهت بازگشت این کشور به برجام روشن است که بار ها توسط وزیر محترم خارجه به دقت و روشنی بیان شده است. پس از برطرف تحریم ها توسط آمریکا، ایران همانگونه که رهبری اعلام فرموده اند اقدامات جبرانی خود را متوقف می نماید. مرجع راستی آزمایی بر اساس برجام آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

بر اساس این گزارش حسام الدین آشنا در مصاحبه با روزنامه الاخبار اظهار نموده است: موضع آقای ظریف در چارچوب برجام و کمیسیون برطرف اختلافات طرف های برجام است. موضع ظریف نهایتِ آن چیزی است که ایران می تواند عرضه کند که بپذیرد بازگشت به تعهدات به صورت همزمان باشد و راستی آزمایی توسط اتحادیه اروپا انجام گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 580

به "واکنش وزارت خارجه به اظهارات آشنا درباره بازگشت ایران به برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش وزارت خارجه به اظهارات آشنا درباره بازگشت ایران به برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید