تور ارزان مالزی: مالزی: توافق آمریکا، انگلیس و استرالیا باعث رقابت تسلیحاتی اتمی می گردد

به گزارش مجله گذر عمر، دفتر نخست وزیری مالزی با هشدار درباره احتمال شروع رقابت تسلیحاتی اتمی در منطقه هند و اقیانوس آرام در پی معاهده نو سه کشور غربی، خواهان اجتناب همه طرف ها از اقدامات تنش زا شد.

تور ارزان مالزی: مالزی: توافق آمریکا، انگلیس و استرالیا باعث رقابت تسلیحاتی اتمی می گردد

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعد از انتقاد کشورهای مختلفی از جمله چین و اندونزی از معاهده تازه آمریکا، انگلیس و استرالیا در حوزه هند و اقیانوس آرام، مالزی هم نسبت به این معاهده اعتراض کرد.

دولت مالزی روز شنبه از برنامه اعطای زیردریایی های اتمی به استرالیا ذیل این معاهده ابراز نگرانی نموده و آن را مایه شروع رقابت تسلیحاتی در منطقه هند و اقیانوس آرام دانست.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دفتر نخست وزیری مالزی در بیانیه ای گفت: این [معاهده] دیگر قدرت ها را بر آن می دارد که رفتاری تهاجمی تر در منطقه مخصوصا در دریای جنوبی چین داشته باشند.

مالزی با درخواست از تمام طرف هایی که مستقیم یا غیرمستقیم به این معاهده مرتبط هستند برای جلوگیری از اقدام های تحریک آمیز، تاکید نمود: مالزی به اسم کشور عضو آسه آن، اصل حفظ آن به اسم منطقه صلح، آزادی و بی طرفی را حفظ می نماید.

بامداد آدینه سران کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا توافقنامه همکاری در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام اعلام کردند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این مراسم، گفت: مشارکت دفاعی با بریتانیا و استرالیا، سرمایه گذاری در اتحادها و نوسازی آنها برای مقابله با تهدیدها است و به حفظ توانایی های نظامی یاری می نماید.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم این توافق به اسم یکی از پیچیده ترین و فنی ترین پروژه های دنیا یاد نموده و گفت: هدف این توافق برای همکاری جهت حفظ ثبات و امنیت در هند و اقیانوس آرام است.

بعضی رسانه ها و تحلیلگران، هدف اصلی و پنهان از تشکیل این معاهده را تقابل با نفوذ روزافزون چین در شرق آسیا و دیگر منطقه ها دنیا دانسته و تحلیل می نمایند که این اقدام ممکن است واکنش پکن و کشورهای متحدش را در پی داشته باشد.

سفارت چین در واشنگتن در واکنش به توافقنامه سه جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا در منطقه هند و اقیانوس آرام، گفت این توافق نشان دهنده ذهنیت جنگ سرد است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 845

به "تور ارزان مالزی: مالزی: توافق آمریکا، انگلیس و استرالیا باعث رقابت تسلیحاتی اتمی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: مالزی: توافق آمریکا، انگلیس و استرالیا باعث رقابت تسلیحاتی اتمی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید