قیمت هارد تا 9.5 میلیون تومان رسید، کمبود هارد در بازار دنیا!

به گزارش مجله گذر عمر، به گزارش تجارت نیوز، رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران به خبرنگاران گفت: هارد دیسک های قرمز، بنفش و آبی(WD PUPLE، WD red و WD blue) در بازار ایران به دلیل افزایش تقاضا دو تا سه برابر گران تر از اسفند سال 99 شده اند.علت افزایش تقاضا این است که این هاردهای نام برده مشخصات قوی تری دارند و عمدتا مصارف خانگی ندارند.

قیمت هارد تا 9.5 میلیون تومان رسید، کمبود هارد در بازار دنیا!

محمدرضا فرجی تهرانی علت جهش قیمت هاردهای HDD را کارایی آنها در استخراج رمزارزها می داند و شرح می دهد: این اتفاق و موج تقاضا برای این نوع هادرها در بازار دنیا هم اتفاق افتاده و هاردهای HDD در بازارهای چین، امارات متحده عربی و مالزی کمیاب شده است و همین مساله قیمت دنیای هاردها را گران نموده و بازار ایران هم از این افزایش قیمت دنیای متاثر شده است.

به گفته او، بابت این افزایش قیمت ها با سازمان حمایت و وزارت صمت نامه نگاری کردیم، چرا که بعضی از این هاردها که برای استخراج رمز ارز استفاده می گردد کارت گارانتی ندارند و واحدهای صنفی بابت افزایش قیمت این هاردها مقصر مقصر نیستند.

در بعضی از سایت های فروش آنلاین هاردهای گران قیمت ناموجود شده اند

لازم به شرح است که ماینرها نیازمند فضای ذخیره سازی بالایی هستند و حجم بیشتر، شانس ماینر را برای دریافت سود بیشتر بالا می برد. بنابراین تقاضای برای ابزارهای قدرتمندتر ذخیره سازی افزایش پیدا نموده است.

در راس این تجهیزات ذخیره سازهای SSDها هستند. SSD به دلیل دبرخورداری از سرعت نوشتن بالاتر، برای استخراج رمزارزهایی مانند چیا تقاضای بیشتری نسبت به HDD و سایر تجهیزات ذخیره سازی دارد. همچنین بالا بودن سرعت SSD به معنی زمان کمتری برای فراوری هر پلات یا همان اعداد رمزنگاری شده است و در نتیجه سود بیشتر در بازه زمانی ثابت نصیب صاحبان مزارع رمزارز می نماید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 685

به "قیمت هارد تا 9.5 میلیون تومان رسید، کمبود هارد در بازار دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت هارد تا 9.5 میلیون تومان رسید، کمبود هارد در بازار دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید