جزیره افسانه ای پوکت به همراه ویدیو

به گزارش مجله گذر عمر، بدون شک یکی از برترین مقاصد رویایی در بین کشورهای شرق آسیا، تایلند است. اگر در پی جزیره ای فوق العاده با طبیعت بکر، از ترکیب دریا و جنگل هستید، جزیره پوکت دقیقا همان جایی است که باید در سفر به تایلند از آن بازدید کنید.

جزیره افسانه ای پوکت به همراه ویدیو

جزیره افسانه ای پوکت واقع در جنوب غربی کشور تایلند، تمام ویژگی های یک سفر رویایی برای گذراندن تعطیلات فوق العاده را در خود جای داده است و بدون شک با سفر به این کشور، تجربه ای فراموش نکردنی خواهید داشت. برای آشنایی هر چه بیشتر با جاذبه های فوق العاده جزیره پوکت و دسترسی به دیگر اطلاعات مفید در مورد سفر به این جزیره، تا انتهای مطلب همراه خبرنگاران باشید.

تور جزیره پوکت

جزیره پوکت بدون شک یکی از مقصدهای رویایی و افسانه ای در جهان است و شاید بتوان گفت تمام جهانگردانی که یک بار به این جزیره سفر نموده اند، بر این باور هستند که همه چیز برای تجربه یک تعطیلات عالی در این جزیره مهیا است.

این جزیره در دریای آندامان در جنوب غربی تایلند واقع شده است و از شمال تا جنوب جزیره دامنه کوهستان ادامه پیدا می نماید، ازهمین رو بیشتر یک جزیره کوهستانی به شمار میرود.

جزیره زیبای پوکت با مساخت 576 کیلومتر مربع، جمعیت 386000 نفری را در خود جای داده است. از دوردست ها این جزیره شبیه یک تپه به نظر می رسد و احتمالا پوکت که یک کلمه مالایی است نیز به معنی تپه است.

سواحل شنی زیبا سفیدرنگ چندین مایلی در ساحل قرار داد که ترکیب آن با آب های فیروزه ای رنگ دریا، منظره ای خیره نماینده به وجود می آورد. البته تمام زیبایی های تور جزیره پوکت به این ها خلاصه نمی گردد؛ چراکه جهانی زیر آب این جزیره در کنار جنگل های سرسبز می تواند سندی محکم برای زیبایی هر چه بیشتر این جزیره افسانه ای باشد.

افرادی که به تایلند سفر می نمایند، باید حتما در برنامه خود بازدید از جزیره افسانه ای پوکت و پاتایا را قرار دهند تا بتوانند به خوبی هر چه تمام تر از طبیعت های بکر و به یادماندنی این کشور بازدید نمایند.

آشنایی با جاذبه های خیره نماینده جزیره پوکت

حتما الان می خواهید بدانید علت این حجم از تاکید ما برای بازدید از این جزیره افسانه ای است و مگر چه جاذبه های دیدنی را در خود جای داده است که تا این اندازه توجه جهانگردان را به خود جلب می نمایند. برای آشنایی با جاذبه های خیره نماینده جزیره پوکت توجه شما را به ادامه مطلب جلب می کنیم.

منطقه قدیمی پوکت

در منطقه قدیمی پوکت می توانید انواع آرامگاه ها، معابد زیبا، بناهای باشکوه و موزه ها با معماری بی نظیر را شاهد باشید که همگی از جاذبه های دیدنی این جزیره به شمار می روند.

در سفر به این جزیره از بازدید از دو مبعد بودا و چینی از قلم نیاندازید. بعلاوه در این جزیره رستوران ها و کافه های زیادی وجود دارد که می توانید با صرف یک عصرانه در کافه، عصر دل انگیزی را در منطقه قدیمی جزیره پوکت به یادگار بگذارید.

بعلاوه می توانید باخرید از فروشگاه های نقاشی و صنایع دستی، یادگاری از این جزیره با خود به ایران بیاورید.

مجسمه بودای بزرگ

یکی از نقاط توریستی و مجذوب کننده جزیره افسانه ای پوکت، مسجمه بودای بزرگ است که ارتفاع این مجسمه غول پیکر به 45 متر می رسد، به طوری که از دوردست ها قابل مشاهده است.

با حضور در محل این مجسمه می توانید منظره 360 درجه و خیره نماینده ای از این جزیره داشته باشید و با گرفتن عکس و فیلم های یادگاری، لحظات ماندگاری از سفر خود را ثبت کنید.

جزایر فی فی

خیلی کم پیش می آید که به جزیره پوکت سفر کنید، اما بازدید از جزایر فی فی را از قلم بیاندازید. بهتر است این طور بگوییم که اصلا سفر به پوکت بدون رفتن به جزیره فوق العاده زیبا فی فی که در جهان نظیر ندارد، تنها به منزله تلف کردن وقت و انرژی است.

جزایر فی فی از منطقه ها پرطرفدار جهانگردی تایلند است که روزانه قایق های مختلفی در حال رفت وآمد به آن است. فی فی دارای دو جزیره مهم فی فی کوچک و فی فی بزرگ است که هر کدام ارزش بازدید را دارند.

جزیره فانگ انگا

جزیره فانگ انگا به جزیره جیمز باند نیز معروف است؛ چراکه فیلم برداری یکی از فیلم های جیمز باند در این جزیره انجام گرفته است. مجذوب کنندهیت این جزیره بیشتر به علت سنگ های آهکی است که از دل دریا سربرافراشته اند و با طرح های مختلف، نظر جهانگردان زیادی را به خود جذب می نمایند.

اما همه زیبایی های جزیره فانگ انگا به سنگ های آهکی بیرون آمده از دل دریا خلاصه نمی گردد؛ چراکه غارهای زیبا، تالاب های دیدنی، سواحل بکر و فوق العاده و آسمان همواره صاف از دیگر دیدنی های این جزیره پوکت به شمار می روند که باید حتما در برنامه سفر خود از آن ها بازدید کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم حتما در بین سنگ های آهکی جزیره فانگ انگا، قایق سواری، ماهیگیری یا غواصی را تجربه کنید تا لذت بازدید از این جزیره را دو چندان کنید.

ساحل پاتونگ

پاتونگ یکی از ساحل های افسانه ای در قلب جزیره پوکت است که درست به موازات خیابان بانگلارود واقع شده است. این ساحل که به علت زیبایی های مسحورنماینده به بهشت پوکت نیز معروف است، از مهم ترین سواحل عمومی این جزیره به شمار می رود.

فاصله ساحل پاتونگ در مقایسه با دیگر سواحل این جزیزه فاصله کمتری با هتل ها و مراکز تجاری معروف دارد، ازهمین رو تعداد جهانگردان بیشتری بازدید از این جزیره را در برنامه خود می گذارند.

در این ساحل می توانید ورزش های آبی مختلفی از شنا و غواصی گرفته تا قایق سواری و اسکی روی آب را در آب وهوای همواره فوق العاده تجربه کنید. اگر در پی ساحلی بکر و در عین حال آرامش بخش هستید، حتما در سفر به تایلند از ساحل پاتونگ بازدید کنید!

از دیگر جاذبه های زیبا و دیدنی جزیره پوکت که باید حتما در سفر به تایلند از آن ها بازدید کنید می توان به پارک آبی اسپلش جانگل، موزه تریک آی پوکت، باغ وحش پوکت، معبد وات چالونگ، خیابان بنگلارود، رستوران لاگریتا و آکواریوم پوکت اشاره نمود.

برترین زمان سفر به جزیره افسانه ای پوکت

از آن جایی که پوکت در مجاورت با استوا واقع شده است، خیلی کمتر تغییرات آب وهوایی در این منطقه اتفاق می افتد. در حالت کلی می توان گفت که پوکت در بیشتر مواقع آب وهوا موسمی و گرم دارد و 25 درجه سانتی گراد کمترین دما آن و 32 درجه سانتی گراد بیشترین دما آن است.

در برخی از ماه ها، هوا به مراتب خنک تر و بارندگی کمتر است که برترین زمان سفر به جزیره افسانه ای پوکت در همین بازه است. بیشتر آژانس مسافرتی نیز این موضوع را مدنظر قرار می دهند و در بازه زمانی نیمه آذر تا نیمه اسفند تورهای تایلند را برگزار می نمایند، البته زمان سفر به این جزیره تا ابتدای اردیبهشت ادامه دارد.

برترین هتل ها برای اقامت در جزیره پوکت

اگر کمی در مورد سفر به تایلند اطلاعات داشته باشید، حتما می دانید که اقامت در هتل های تایلندی تجربه ای متفاوت از دیگر کشورها است؛ چراکه مهمان نوازی تایلندی ها در جهان معروف است. ازاین رو اقامت در هتل های تایلند همواره تجربه ای به یادماندنی برای جهانگردان است.

از آن جایی که پوکت و دیگر شهرهای تایلند برنامه ریزی دقیقی برای جذب جهانگرد دارند، امکانات بسیار گسترده ای نیز در اختیار جهانگردان قرار داده اند تا امکان سرویس دهی به سلیقه های مختلف با هر بودجه ای را فراهم آورند.

تقریبا در این جزیره حدود 300 هتل و اقامتگاه وجود دارد که با هر بودجه ای می توانید مکان مناسبی را برای اقامت رزرو کنید. از جمله برترین هتل ها برای اقامت در جزیره پوکت طبق نظر جهانگردان می توان به دوآنجیت ریزورت و اسپا، هتل رویال کلیف پیچ، هتل نووتل و هتل بایوک اسکای اشاره نمود.

برترین رستوران ها در جزیره افسانه ای پوکت که ارزش امتحان را دارند

اگر عاشق غذا هستید و از امتحان غذاهای مردم کشورهای مختلف لذت می برید، بدون تردید پوکت از آن مقاصدی است که تا مدت ها طعم و مزه غذاها در ذهنتان ثبت خواهد شد.

در سال های اخیر، آشپزی در این جزیره دست خوش تحولات زیادی شده است و انتخاب رستوران را مشکل می نماید. رستوران های پوکت با تنوع بی نظیر از غذاهای عربی و آسیایی، طیف زیادی از سلیقه ها را جوابگو خواهد بود و کمتر کسی وجود دارد که غذاهای این منطقه را دوست نداشته باشد.

طعم و عطر غذاهای تایلندی در جهان معروف است، به خصوص غذاهای دریایی پوکت که هواداران بسیار زیادی دارد. رستوران ها با طراحی فانتزی، مدرن، اصیل و محلی محل دنجی برای صرف صبحانه، ناهار و شام هستند. از جمله برترین رستوران ها در جزیره افسانه ای پوکت که ارزش امتحان را دارند می توان به رستوران رد ساکای، رستوران پلیس، کافه کلاب و رستوران پادیران اشاره نمود.

نکاتی که باید در سفر به جزیره پوکت مدنظر قرار دهید

درست است که تایلند در مقایسه با دیگر کشورها جزو مقاصد نسبتا مقرون به صرفه برای سفر به شمار میرود، اما پوکت از جمله شهرهای نسبتا گران در تایلند برای سفر به شمار می رود، به طوری که برای سفر به این جزیره در مقایسه با پاتایا و بانکوک باید مبلغ بیشتری را در نظر بگیرید.

در حالت کلی نکاتی که باید در سفر به جزیره پوکت مدنظر قرار دهید، بیشتر مربوط به هزینه ها است، ازاین رو برای مدیریت بهتر هزینه ها در سفر به این جزیره بهتر است ابتدا اندازه پول مورد احتیاج خود را از قبل به بات (پول رایج کشور تایلند) تبدیل کنید.

معمولا شرکت های هواپیمایی برای سفر به تایلند قوانین محدویت بار (15، 20 و 25 کیلوگرم) را برای گردشکران معین می نمایند، بنابراین بهتر است که در سفر به تایلند ابتدا از پوکت بازدید کنید تا دیگر برای جابه جایی بارهای خود مشمول پرداخت هزینه اضافه ای نشوید.

از طرفی از بابت زبان مردم این جزیره، بهتر است بدانید که افراد ساکن پوکت، خیلی به زبان انگلیسی تسلطی ندارند، اما در حدی که لازم باشد می توانند با شما با این زبان ارتباط برقرار نمایند.

ویدیو زیبا از جاذبه های جزیره پوکت

سخن نهایی درباره جزیره پوکت

همان طور که می دانید تایلند به یک مقصد محبوب جهانگردی در سال های اخیر تبدیل شده است که این محبوبیت به علت فرهنگ غنی آن، مردم مهمان نواز، غذاهای هیجان انگیز با طعم های فوق العاده و طبیعت متحیرنماینده و کم نظیر آن است.

در این مطلب از خبرنگاران سعی کردیم در مورد جزیره پوکت که به بهشت تایلند معروف است اطلاعات بسیار کاملی در اختیارتان قرار دهیم و باز هم تاکید می کنیم در سفر به این کشور، از بازدید از این جزیره غافل نشوید.

خبرنگاران که یکی از معتبرترین آژانس های جهانگردی در جهان است، در نیمه دوم سال تورهای مسافرتی مختلفی برای کشور تایلند درنظر گرفته است که به علت تجربه بالای این آژانس مسافرتی، انتخاب تورهای این آژانس می تواند از هر نظر انتخاب درست و عاقلانه ای باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1403 بروزرسانی: 11 شهریور 1403 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1366

به "جزیره افسانه ای پوکت به همراه ویدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره افسانه ای پوکت به همراه ویدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید