علائم فیزیکی اضطراب و استرس

به گزارش مجله گذر عمر، استرس و بعلاوه اضطراب از عوامل مهم در مسائل سلامت به شمار می فرایند. در دنیای امروز، اضطراب و استرس افراد همه گروه های سنی را تحت تأثیر قرار می دهند. این ها می تواند تأثیرات منفی در کارکرد بدن

علائم فیزیکی اضطراب و استرس

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

استرس و بعلاوه اضطراب از عوامل مهم در مسائل سلامت به شمار می فرایند. در دنیای امروز، اضطراب و استرس افراد همه گروه های سنی را تحت تأثیر قرار می دهند. این ها می تواند تأثیرات منفی در کارکرد بدن داشته باشد که به نوبه خود ممکن است منجر به بروز مجموعه ای از علائم فیزیکی گردد. چنین علائمی نباید نادیده گرفته گردد زیرا، این علائم می تواند منجر به بروز مسائل سلامت جدی در صورت عدم انجام اقدامات لازم گردد. اضطراب را بعلاوه می توان واکنش به استرس توصیف کرد. علائم و نشانه های فیزیکی که می توان در افراد تحت اضطراب مشاهده کرد عبارتند از:

عرق کردن: عرق کردن یکی از علائم شایع اضطراب به شمار می رود. عرق کردن اغلب واکنش فیزیولوژیکی به اضطراب است که ممکن است در واکنش به عصبانیت، خجالت کشیدن، خشم یا ترس اتفاق بیافتد.

لرزش: مشکل لرزیدن که ممکن است در واکنش به اضطراب رخ دهد ممکن است مسئله ای با دلیل ریشه ای باشد. بدن به خاطر تغییرات بیوشیمیایی که اتفاق می افتند آغاز به لرزش می نماید. این تغییرات به طور مستقیم دستگاه عصبی و مغز را تحت تأثیر قرار می دهند.

مشکل در تنفس: اضطراب بعلاوه ممکن است منجر به بروز مشکل در تنفس گردد. این به خاطر عدم تأمین کافی اکسیژن برای بدن است. افراد تحت تأثیر اضطراب ممکن است در این فاز دچار سرگیجه شوند.

درد قفسه سینه: افراد تحت اضطراب و استرس ممکن است دچار احساس تنگی در قفسه سینه شوند. درد قفسه سینه ممکن است بعضی اوقات با علامت احتمال حمله قلبی اشتباه گرفته گردد. درد قفسه سینه ناشی از اضطراب ممکن است خفیف یا شدید باشد.

تهوع و استفراغ: علائم تهوع و استفراغ به خاطر حالت های مختلف بدن از جمله اضطراب می تواند ایجاد شوند. تهوع راه چاره دستگاه عصبی مرکزی برای واکنش نشان دادن به اضطراب است. مرکز استفراغ در مغز وجود دارد که مسئول استفراغ کردن است.

تضعیف دستگاه ایمنی: استرس طولانی مدت می تواند باعث تضعیف دستگاه ایمنی گردد و بدین ترتیب فرد را نسبت به ابتلا به عفونت های مکرر آسیب پذیر می سازد. تضعیف دستگاه ایمنی ممکن است باعث ایجاد درد در قسمت های مختلف بدن گردد.

سردرد: استرس می تواند بروز سردرد و میگرن را تحریک کند که به نوبه خود می توانند مسائل بسیاری در زندگی روزمره شخص به وجود آورند. بروز سردرد و میگرن مطمئناً می تواند زندگی روزمره ما را مختل نمایند.

خستگی: افراد تحت استرس طولانی مدت احتمالاً احساس خستگی می نمایند.

مسائل گوارشی: استرس می تواند به طریق مختلف ما را تحت تأثیر قرار دهد. استرس و اضطراب می تواند منجر به بروز اسهال یا یبوست گردد.

بی خوابی: الگوی خواب ممکن است تحت تأثیر استرس طولانی مدت قرار بگیرد. استرس می تواند باعث ایجاد بی خوابی گردد.

استرس تأثیرات بلند مدتی می تواند روی بدن ما داشته باشد. استرس می تواند دستگاه های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار دهد. دارو درمانی همراه با تغییرات سبک زندگی برای مقابله با علائم استرس و اضطراب ضروری هستند. اگرچه اجتناب کامل از استرس در زندگی امروزی ممکن نیست ولی، می توان با انجام یوگا، مدیتیشن، تنفس عمیق، ورزش کردن و غیره به کاهش و مدیریت استرس یاری کرد.

منبع: راسخون
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 890

به "علائم فیزیکی اضطراب و استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم فیزیکی اضطراب و استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید