بهترین راه برای جلوگیری از دیابت

به گزارش مجله گذر عمر، خبرگزاری خبرنگاران- کارشناسان اعلام کردند انتخاب شیوه زندگی سالم، بهترین راه برای پیشگیری از بیماری غیر قابل درمان دیابت است.

بهترین راه برای جلوگیری از دیابت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تلویزیون سی سی تی وی، چین در حال حاضر حدود 130 میلیون فرد مبتلا به دیابت دارد که میزان تشخیص این بیماری در میان بزرگسالان 12.8 درصد است.

روز جهانی دیابت به رهبری فدراسیون بین المللی دیابت اولین کارزار آگاهی بخشی جهانی است که بر دیابت ملیتوس تمرکز دارد و 14 نوامبر هر سال برگزار می شود.

دیابت بیماری است که با افزایش قند خون و اختلالات متابولیک مختلف همراه می شود. کارشناسان می گویند

یافته های بالینی در سال های اخیر نشان داده سن بیماران در حال جوان تر شدن است.

ژانگ ژومی، پرستار بیمارستان چائویانگ پکن وابسته به دانشگاه پزشکی مرکز گفت: بیماران جوان و میانسال اغلب تحت استرس ناشی از کار هستند. آن ها اغلب درگیر محل کار هستند و زمانی برای ورزش یا آشپزی ندارند. بسیاری از آن ها غذای بیرون بر سفارش می دهند، بنابراین چنین شیوه زندگی ناسالمی می تواند منجر به مسائل هایپرگلیسمی برای آن ها شود.

به گفته متخصصان، دیابت می تواند به یک رشته علائم کشنده از جمله انفارکتوس میوکارد، نارسایی کلیه و حتی نارسایی ناگهانی قلبی تبدیل شود.

کارشناسان می گویند دیابت غیر قابل درمان، اما قابل پیشگیری و کنترل است. یک رژیم غذایی سالم، ورزش میانه و یک برنامه خوب می تواند خطر ابتلا به دیابت را به طور موثر کاهش دهد.

وانگ گوانگ گفت: ما بیماران را تشویق می کنیم سبک زندگی سالم تری انتخاب کنند، ورزش کنند و برنامه های غذایی خود را تنظیم کنند. ما به بیماران درمان هدفمند هیپرگلیسمی بر اساس تشخیص آن ها می دهیم که می تواند به سرعت سطح قند خون آن ها را عادی و حتی برای مدتی آن را حفظ کند تا از انفارکتوس میوکارد جلوگیری شود. با این حال، دیابت قابل درمان نیست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 969

به "بهترین راه برای جلوگیری از دیابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راه برای جلوگیری از دیابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید