طرز تهیه همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر با سس پنیر گودا به روش KFC

به گزارش مجله گذر عمر، همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر یکی از محبوب ترین انواع برگر در سرتاسر دنیاست. البته از آنجایی که در تهیه زینگر برگر از گوشت مرغ استفاده می گردد بعضی کارشناسان آشپزی بر این باورند که به جای همبرگر مرغ بهتر است بگوییم برگر مرغ. با این همه نام همبرگر مرغ یا زینگر برگر بیشتر بر سر زبان ها و به عبارتی جا افتاده است. طز تهیه خانگی همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر به روش KFC و طرز تهیه سس پنیر گودا را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر با سس پنیر گودا به روش KFC

طرز تهیه همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر

مواد لازم برای 6 نفر

سینه مرغ: 6 تکه

شیر: 1 و ½ لیوان فرانسوی دسته دار

پنیر گودا: 12 ورقه

لیمو ترش: نصف یک عدد

سس فلفل: 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: از هر کدام 1 قاشق مرباخوری

تخم مرغ: 2 عدد

مواد لازم برای سوخاری کردن برگر مرغ

آرد گندم یا آرد سفید: 4 لیوان فرانسوی دسته دار

نمک: 2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه، فلفل قرمز، آویشن، پودر پاپریکا، پودر سیر: از هر کدام 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه

مرحله اول

برای درست کردن زینگر برگر یا برگر مرغ سوخاری ابتدا با بیفتک کوب سینه مرغ را بکوبید. سپس سینه مرغ را به همراه مقداری آب، فلفل، نمک و زردچوبه بپزید تا فقط نیم پز گردد. 15 دقیقه زمان کافی است.

مرحله دوم

در یک کاسه تخم مرغ ها را بشکنید و به همراه چند قاشق آب و ترکیب ادویه گفته شده ترکیب کنید تا یکدست گردد. در یک بشقاب آرد گندم یا آرد سفید را بریزید (می توانید از آرد سوخاری هم بهره ببرید اما استفاده از آرد گندم باعث می گردد زینگر برگر شما حسابی پولکی گردد). حالا سینه های مرغ پخته شده را ابتدا در تخم مرغ و سپس در آرد گندم یا آرد سوخاری بغلتانید. این کار را دو بار تکرار کنید. یعنی یک بار دیگر در تخم مرغ و آرد بغلتانید.

مرحله سوم

در یک تابه گود مقداری روغن بریزید و وقتی خوب داغ شد تکه های مرغ را در آن سرخ و سوخاری کنید. هر دو طرف را سرخ و طلایی کنید. در این فاصله شیر و پنیر گودا را با هم روی بخار آب یا سماور به روش بن ماری آب کنید. مرتب با چنگال هم بزنید تا پنیر گوله نگردد.

یک تابه دیگر را روی حرارت ملایم گاز گرم کنید و نان برگر را از وسط با دقت به دو نیم تقسیم کنید. هر دو قسمت نان را در تابه قرار دهید تا داغ و گریل گردد. (این کار اختیاری است اما برشته شدن نان باعث می گردد که به خاطر خیارشور، گوجه فرنگی و کاهو سریع خیس نگردد).

مرحله چهارم

در هر کدام از برش های نان های برگر خیارشور، گوجه فرنگی و کاهو بچینید، روی آن ها یک تکه زینگر برگر بگذارید و روی برگر را پنیر گودای مذاب بریزید و یک برش نان دیگر روی آن قرار دهید. اگر سس پنیر دوست ندارید از سس کچاپ بهره ببرید.

برای درست کردن زینگر برگر به جای سینه مرغ از ران مرغ هم می توانید بهره ببرید. همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر یکی از محبوب ترین غذاهای رستوران های KFC در سرتاسر دنیاست که مثل مرغ سوخاری کی اف سی بسیار مشهور و پرفروش است. توصیه می کنیم مقاله طرز تهیه همبرگر خانگی به سبک مک دونالد و نکات جمع نشدن گوشت همبرگر را هم بخوانید.

ساندویچ زینگر برگر را همراه با سیب زمینی سرخ نموده پفکی ترد و خوشمزه سرو می نمایند.

5 1 vote

Article Rating

منبع: افق کوروش
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 183

به "طرز تهیه همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر با سس پنیر گودا به روش KFC" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه همبرگر مرغ سوخاری یا زینگر برگر با سس پنیر گودا به روش KFC"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید