سند دولتی آمریکا: منشأ کرونا احتمالا آزمایشگاه ووهان چین است

به گزارش مجله گذر عمر، در آمریکا گزارشی یافت شده است که فرضیه انتشار ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین را تقویت می نماید، موضوعی که در دوران دونالد ترامپ نیز مطرح شده و نقدها زیادی را علیه رئیس جمهوری پیشین آمریکا برانگیخته بود.

سند دولتی آمریکا: منشأ کرونا احتمالا آزمایشگاه ووهان چین است

به گزارش یورونیوز، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز دوشنبه 7 مه (17 خرداد) با استناد به شهادت بعضی افراد آشنا با این گزارش در خصوص منشأ کووید 19 که یک آزمایشگاه ملی دولتی آمریکا آن را انجام داده و سندی محرمانه است، نوشت که فرضیه نشت ویروس از آزمایشگاه ووهان پذیرفتنی است و جای آنالیز بیشتری دارد.

این مطالعه در ماه مه سال 2020 در آزمایشگاه ملی لارنس لیوِرمور کالیفرنیا اجرا شده و وزارت امور خارجه آمریکا در تحقیقی که در ماه های آخر دولت ترامپ در خصوص ریشه همه گیری کرونا انجام داد، به آن ارجاع داده بود.

این روزنامه آمریکایی نوشت: ارزیابی لارنس لیورمور به وسیله تجزیه و تحلیل ژنومی ویروس کووید 19 اجرا شده است. لارنس لیورمور از اظهار نظر در خصوص گزارش وال استریت ژورنال خودداری کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته گفت که به دستیارانش دستور داده است تا درباره منشا ویروس کرونا تحقیق نمایند. بایدن گفت آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده در حال آنالیز دو فرضیه احتمالی پر مورد منشأ کرونا هستند اما هنوز به نتیجه ای در این زمینه نرسیده اند. یکی از این دو فرضیه آن است که ویروس در اثر یک حادثه آزمایشگاهی به وجود آمده و فرضیه دوم می گوید ویروس به وسیله تماس با یک حیوان آلوده به انسان منتقل شده است.

منابع دولتی ایالات متحده با استناد به یک گزارش اطلاعاتی مربوط به دولت دونالد ترامپ که هنوز هم طبقه بندی شده است، گفته اند که در این گزارش ادعا شده سه پژوهشگر مؤسسه ویروس شناسی ووهان چین در نوامبر 2019 چنان بیمار شده اند که احتیاج به بستری در بیمارستان پیدا نموده اند.

مقامات آمریکایی چین را به عدم شفافیت در خصوص ریشه ویروس متهم می نمایند، اتهامی که پکن آن را رد نموده است.

در تحولی جداگانه، یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت به نام مایک رایان روز دوشنبه گفت که این سازمان نمی تواند چین را مجبور به افشای اطلاعات بیشتر در خصوص ریشه کووید 19 کند. وی با این حال گفته است که این نهاد بین المللی به چین پیشنهاد نموده مطالعات لازم را برای درک این که ویروس چگونه و از کجا به سطح بعدی سرایت رسیده، انجام دهد.

دکتر آنتونی فائوچی، متخصص بیماری های عفونی و رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی از چین خواست پرونده پزشکی 9 نفر را که بیماری آنها می تواند سرنخ های حیاتی در خصوص این که آیا نخستین بار کووید 19 به دلیل نشت آزمایشگاهی پدید آمده یا نه، منتشر کند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 732

به "سند دولتی آمریکا: منشأ کرونا احتمالا آزمایشگاه ووهان چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند دولتی آمریکا: منشأ کرونا احتمالا آزمایشگاه ووهان چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید