رژیم فضانوردی برای لاغری سریع

به گزارش مجله گذر عمر، رژیم فضانوردی از طریق متخصصان به گونه ای طراحی شده است که مواد مغذی در آن ها گنجانده شود تا فضانوردان بتوانند از مسائل معده و شکمی جلوگیری کنند، اگرچه این رژیم به دلایل دیگری نیز مشهور است که یکی از آنها کاهش وزن است. با این رژیم غذایی می توان با سرعت زیادی کاهش وزن داشت.

رژیم فضانوردی برای لاغری سریع

ماهیت رژیم فضانوردی

این رژیم در سال 1960 برای فضانوردانی طراحی شد که به فضا می رفتند و متخصصان این رژیم را طوری طراحی کردند که تا جایی که می توانند گاز موجود در معده را کاهش دهند و مواد لازم را نیز به فضانوردان برسانند که مسائل گوارشی را می توان با استفاده از غذا های مناسب کاهش داد.

ویژگی کاهش وزن را نمی توان از این رژیم جدا کرد و در حقیقت افراد ممکن است در طول دو هفته چند کیلو کاهش وزن داشته باشند و خبر خوب اینجا است که برای استفاده از این رژیم، مجبور نیستید تا فضانورد شوید و این رژیم طرفداران بسیار زیادی دارد و بسکمک از افراد سیاسی و مسئولان برای کاهش وزن سریع به این رژیم روی می آورند.

این رژیم را می توان به سادگی دنبال کرد و نتایج سریعی را از آن گرفت و با دیدن نتایج، انگیزه بیشتری را به دست آورد و بعد از هفته اول، می توانید ببینید که لباس های شما به طور کاملا مشهودی گشاد شده اند.1

قوانین رژیم فضانوردی

رژیم فضانوردی حدود 12 روز طول می کشد و این رژیم را می توان بعد از دو هفته کامل شدن دوباره تکرار کرد. قوانین این رژیم شامل دوری کردن از قند و چربی، محدود کردن کربوهیدرات، نوشیدن دو لیتر آب در روز و مصرف 500 کالری در روز می باشد.

دوری کردن از چربی به این معناست که باید کاملا غذا های فاقد چربی را استفاده کرد پس برای پخت و پز نباید از هیچ نوع روغنی استفاده کنید و قند نیز فقط قند سفید را شامل نمی شود و باید از غذاهای قند دار مثل کیک ها، کلوچه ها و شیرینی جات دوری کرد.

رژیم فضانوردی همچنین حاوی کربن پایینی است، پس نان و گندم و دیگر غلات ها در آن محدود می شوند و همجنین باید کربوهیدرات هایی مثل برنج و سیب زمینی را نیز فاکتور گرفت.

برای کاهش وزن معمولا نوشیدن دو لیتر آب پیشنهاد می شود، اما اگر بیش از این مقدار آب بنوشید، بهتر است و آب یکی از اجزای کلیدی برای کاهش وزن است و کل بدن را پر می کند که کمتر احساس گرسنگی کنید.

این رژیم کالری بسیار پایینی دارد و به دلیل کمبود کالری بیش از حد، توصیه ما این است که بیشتر از دو هفته از این رژیم استفاده نکنید.

برای کاهش وزن در کوتاه مدت، این رژیم می تواند راهی عالی باشد که خیلی سریع نتایج آن را ببینید و این رژیم را همچنین می توانید چند بار در سال تکرار کنید تا کاهش وزن بیشتری داشته باشید.2

نحوه عملکرد رژیم فضانورد

فضانوردان واقعی از این رژیم استفاده نمی کنند، بلکه فقط بانوانی که تحمل و خودکنترلی فضانوردان را دارند می توانند آن را رعایت کنند، چون باید از بسکمک غذا ها دست بکشند. رژیم فضانورد از محصولات پروتئینی تشکیل شده و فیبر و کربوهیدرات در آن بسیار کم است. همچنین باید کالری دریافتی روزانه را کاهش دهید. باتوجه به پروتئین زیادی که می خورید، با این رژیم بدون اینکه به عضلات آسیبی برسد به سرعت وزن کم می کنید.

فهرست غذاها

نگاهی به منوی نمونه زیر بیندازید و از آن برای برنامه غذایی روزانه تان استفاده کنید.
صبحانه
دو عدد تخم مرغ آبپز یا کبابی + یک فنجان قهوه بدون شیر یا شکر.
ناهار
نصف یک مرغ میانه همراه با نیم نیم آب مرغ + سالاد با گوجه و قارچ + یک لیوان شیر سویا یا قهوه تلخ
میان وعده
یک فنجان چای سبز یا پرتقال
شام
یک لیوان شیر بادام، ماهی و 150 گرم توفو

می توانید توفو را با پنیر، ماهی را با مرغ، قهوه را با چای سبز و پرتقال را با سیب جایگزین کنید.3

بخور نخورها در رژیم فضانوردی

برای لاغری با کمک رژیم فضانورد چه بخوریم؟
در رژیم فضانوردی می توانید گوشت، ماهی، تخم مرغ و سبزیجات بخورید. سبزیجات را می توانید هر چقدر که خواستید مصرف کنید و از طریق آن گرسنگی خود را کاهش دهید و سبزیجات بخارپز نیز می تواند در طولانی مدت شما را سیر نگه دارد تا 13 روز این دستورات را به کار بگیرید و بعد به رژیم طبیعی خود برگردید.
در رژیم فضانورد از چه موادی دوری کنیم؟
مثل تمام رژیم ها، مواد غذایی هستند که باید در رژیم فضانوردی از آن ها دوری کرد و در این قسمت فهرستی از این غذاها را برایتان آورده ایم:

قند و شکر

نوشابه و آبمیوه

شیر و محصولات لبنی

سبزیجات نشاسته دار، شامل سیب زمینی، چغندر، هویح و هویج وحشی

برنج و پاستا

نان

محصولات گوشتی سوخاری

کره و مارگارین.2

نمونه برنامه غذایی در رژیم فضانورد

در این قسمت یک نمونه از برنامه غذایی این رژیم آورده شده است تا بدانید که چه بخورید.

می توانید این غذا های مطرح شده در ورزش و تناسب اندام نصرینو را با نوع مشابه و مورد علاقه خود تغییر دهید و یکی از این گزینه ها را برای هر وعده در روز انتخاب کنید.

صبحانه
100 گرم پنیر، تخم مرغ آب پز، قهوه یا چای بدون شکر.

تن ماهی، بادمجان سوخاری، قهوه بدون شکر یا چای.

پنیر دلمه شده، قهوه بدون شکر یا چای، گل کلم.

املت با پنیر، قهوه بدون شکر یا چای.

تخم مرغ با قارچ و گوجه، قهوه بدون شکر یا چای

نهار
گوشت کبابی، سالاد یونانی، سوپ کرفس.

گوشت قرمز، کاهو، سوپ سبزیجات.

سالاد تخم مرغ، سوپ گوجه .

ماهی آبپز، کلم ترشی.

مرغ کبابی، سالاد سبزیجات.

ماهی از غذاهای مناسب در رژیم فضانورد

شام
ماهی سوخاری و سالاد.

گوشت کبابی با لوبیا سبز د بروکلی.

ژامبون با گوجه و نخود فرنگی.

مرغ سوخاری با لوبیا سبز و کدو تنبل.

ماهی سرخ شده بدون روغن با بروکلی و گل کلم.1

چطور از مسائل شکمی رها شویم؟

اگر از مسائل گوارشی رنج می برید، باید بدانید که با تغییر سبک زندگی می توانید آن را بهبود بخشید و رژیم پیشنهادی ما هم به شما کمک خواهد کرد. مهم ترین چیز کاهش یا کنارگذاشتن کربوهیدرات های ساده (شکر، پاستا، نان سفید، آبمیوه و ...) است. رژیم پروتئینی هم به شما کمک خواهد کرد. کافیست به توصیه های زیر عمل کنید.

در طول روز به مقدار کافی آب بخورید.

از غذا های چرب، پرادویه، سرخ کردنی، شیرین کننده ها، چای سیاه، نوشیدنی های گازدار اجتناب کنید.سیگار نکشید.

آلوبخارا بخورید.

پروبیوتیک ها را امتحان کنید.

بعد از خوردن دراز نکشید.

به جای کره و روغن های معمولی از روغن زیتون استفاده کنید.

خوب بخوابید.

از چای بابونه، نعناع و زنجبیل استفاده کنید.3

پینوشتها

1.www.nasrino.ir

2.www.namnak.com

3.www.bartarinha.ir

منبع: راسخون
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 937

به "رژیم فضانوردی برای لاغری سریع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم فضانوردی برای لاغری سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید