در مناطق سفید می توانستیم بدون ماسک و فاصله اجتماعی مدرسه را دایر کنیم

به گزارش مجله گذر عمر، رئیس ستاد ثبت نام درسال تحصیلی99 با اشاره مؤکد نسبت به تجربه بازگشایی مدارس کشور های غربی گفت: در مناطق سفید این امکان را داشتیم که بدون حفظ فاصله اجتماعی و ماسک مدارس را دایر کنیم.

در مناطق سفید می توانستیم بدون ماسک و فاصله اجتماعی مدرسه را دایر کنیم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رضوان حکیم زاده در مصاحبه با برنامه صبح و تبادل نظر با اشاره به تکمیل 99درصد ثبت نام ها در دوره ابتدایی، اظهار کرد: امیدواریم باقی اطلاعات کامل شود و ثبت نام دوره ابتدایی تکمیل شود.

وی شرایط پایه ابتدایی را خاص و ویژه توصیف کرد و اضافه نمود: شیوع ویروس کرونا دنیا گیر است و بیشتر کشور ها درگیر این بحران هستند؛ اما بیشترا مدارس را بازگشایی نموده و آموزش را بصورت حضوری شروع نموده اند.

حکیم زاده با ابراز نگرانی نسبت به بحث یادگیری در میان دانش آموزان ابتدایی گفت: مسئله مهم، نگاه جامع به سلامت است که فقط شامل جسم بچه ها نمی شود و در این بین، سلامت روحی و روانی آن ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس گزارش های دنیای و پژوهش های انجام شده، دور ماندن طولانی مدت دانش آموزان از مدرسه آسیب روانی بسیاری به آن ها وارد می آورد و موجب انزوای اجتماعی و تاثیر منفی در رشد مهارت های اجتماعی آنان می شود.

حکیم زاده این مسئله را برای کلاس اول ابتدایی که دانش آموزان برای نخستن بار دنیای مدرسه را تجربه می نمایند، از اهمیت بالاتری برخوردار دانست و توضیح داد: دانش آموزان ابتدایی حتما باید با معلمان ارتباط نزدیک برقرار نمایند تا تصوری از دنیای مدرسه و یادگیری داشته باشند.

وی همچنین به عدالت آموزشی بعنوان یکی از دستاورد های حضور در مدرسه اشاره نمود و گفت: بر این اساس آموزش و پرورش مدل ترکیبی را به کار گرفت به شکلی که آموزش ها نیمی حضوری و نیمی مجازی باشد.

به گفته حکیم زاده سخت گیرانه ترین پروتکل های بهداشتی باید در مدارس اعمال شود و دانش آموزان در گروه هایی با حفظ فاصله اجتماعی دسته بندی شده و قسمتی از آموزش را در مدارس بگذرانند.

رئیس ستاد ثبت نام در سال تحصیلی99 با اشاره به مدل ترکیبی مدارس در شهر تهران گفت: همکاران ما در مدرسه حضور دارند و به خانواده ها توصیه می کنیم اجازه دهند دانش آموزان در ساعت کوتاه در نظر گرفته شده، در مدرسه حاضر شوند.

حکیم زاده اضافه نمود: آگاه نیستیم کرونا تا چه زمانی با ما خواهد بود و بچه ها باید زندگی کردن را فرا گیرند و البته باید این نکته را به یاد داشته باشیم که بچه ها از محیطی کاملا قرنطینه خارج نمی شوند.

وی گفت: تقاضا می کنیم خانواده ها اجازه دهند بچه ها در مدارس حضور پیدا نموده و زندگی کردن را در شرایط سخت امتحان نمایند.

حکیم زاده اضافه نمود: یکی از برنامه های ما سرمایه گذاری روی ارتقای سواد سلامت است تا بچه ها را برای آینده آموزش دهیم؛ خاصه اینکه در این سن هر رفتاری به کودک بیاموزیم، جزئی از رفتار های او و در بزرگسالی نهادینه خواهد شد.

وی اضافه نمود: دغدغه متخصصان هم موضوعی مهم است، اما با توجه به تنوع اظهار نظرها، ما با وزارت بهداشت هماهنگ هستیم و در مورد تهیه پروتکل، با هماهنگی و نظارت کامل وزارت بهداشت اقدام به تهیه آن نموده ایم.

حکیم زاده همچنین کار با بچه ها را در شرایط سخت همراه با سختی دانست و یادآوری کرد: در همه کشور ها علی رغم مخاطرات، تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته اند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اظهارات مجری برنامه که تاکید نمود کشور هایی نظیر اسپانیا و ایتالیا پس از بازگشایی مدارس با افزایش بلافاصله آمار مبتلایان روبرو شدند و آمار آن هم موجود است، اظهار کرد: بنده هم جنابعالی را به گزارش صداوسیما ارجاع می دهم که در مورد بازگشایی مدارس در فرانسه، انگلیس و آلمان پخش شد و هیچیک از این کشورها، مدارس خود را تعطیل ننموده و صراحتا اعلام کردند، چون دسترسی بچه ها به آموزش حضوری بسیار مهم است، بازگشایی مدارس تداوم خواهد داشت.

حکیم زاده با اذعان به اینکه پروتکل اجرایی در مدارس کشور سخت گیرانه تر از سایر کشورهاست، اضافه نمود: ما در مناطق سفید این امکان را داشتیم که دانش آموزان بدون حفظ فاصله اجتماعی و ماسک در مدارس حاضر شوند، ولی در آن مناطق هم گروه بندی ها را انجام دادیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 253

به "در مناطق سفید می توانستیم بدون ماسک و فاصله اجتماعی مدرسه را دایر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مناطق سفید می توانستیم بدون ماسک و فاصله اجتماعی مدرسه را دایر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید