شکست استراژی پناهندگی آلمان در دوران ریاست دورهای بر اروپا

به گزارش مجله گذر عمر، آلمان با وجود وعده هایش مبنی بر دستیابی به موفقیتی در فرایند اصلاح سیستم پناهندگی اروپا در دوران یک ساله ریاست دوره ای اما در این راستا مغلوب شد و روز گذشته این پفراینده نیمه کاره را در قالب گزارشی به رئیس دوره ای بعدی یعنی پرتغال واگذار کرد.

شکست استراژی پناهندگی آلمان در دوران ریاست دورهای بر اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا پاییز از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ان تی وی آلمان در گزارشی نوشت: آلمان در دوران ریاست دوره ای خود بر اتحادیه اروپا نتوانست در کوشش های خود برای اصلاح سیستم پناهندگی این اتحادیه موفقیتی به دست آورد. این در حالی است که هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان پیش از این درباره دستیابی به موفقیتی در این راستا ابراز خوش بینی نموده بود.

حالا هورست زیهوفر، این پفراینده را که سال هاست در اتحادیه اروپا مورد مناقشه است در فرم گزارش پیشرفت به پرتغال به عنوان رئیس بعدی دوره ای اتحادیه اروپا واگذار می نماید. با توجه اختلافات اساسی در این باره بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا چشم انداز موفقیت این پفراینده همچنان نامشخص است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از زمان نقطه اوج پناهندگان در سال 2015 درباره اصلاح پناهندگی اروپا با هم اختلاف نظر دارند. کمیسیون اروپایی در ماه سپتامبر پیشنهادات جدیدی را برای حل این مسئله ارائه داد.

در این طرح شتاب دادن به فرایند پناهندگی، افزایش اخراج و در موارد اضطراری استفاده از مکانیزم بحران گنجانده شده است.

در این طرح پیشنهادی که در بروکسل ارائه شده مسئله حمایت از کشورهایی مانند یونان و ایتالیا بخصوص در بازگرداندن کسانی که دیگر اجازه اقامت ندارند مطرح شده است.

طبق این طرح، کشورهایی مانند مجارستان و لهستان تنها در موارد استثنایی موظف به پذیرش مهاجران خواهند بود.

کمیسیون اتحادیه اروپا همزمان از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته که در بحران ها سهم خود در سیاست مشترک مهاجرت را انجام دهند.

در این طرح با اشاره به این که در زمان های عادی کشورهای اتحادیه اروپا می توانند داوطلبانه به یکدیگر یاری نمایند آمده است، اما اگر کشوری تحت فشار قرار بگیرد باید مکانیزمی وجود داشته باشد تا بتوان به آن کشور یاری کرد. البته چگونگی این یاری ها هنوز مبهم است.

بر اساس طرح کمیسیون اروپا اگر بحرانی مانند بحران سال 2015 بروز کند آن وقت مکانیزم بحران به کار خواهد افتاد. در این صورت گزینه های یاریی محدودتر خواهد شد: یا مهاجران پذیرش می شوند یا وظیفه اخراج تعداد معینی از پناهجویانی که جواب رد گرفته اند بر عهده گرفته می گردد. اخراج این پناهجویان باید ظرف هشت ماه انجام گردد، وگرنه این کشور باید خودش آن ها را بپذیرد.

این پیشنهادات کمیسیون اروپایی هم تا به حال نتوانسته است به خط و مشی مشترکی در سیاست پناهندگی اروپا منجر گردد.

کشورهای مجارستان و لهستان اخیرا این مسئله را آشکار نموده اند که پیشنهادهای کمیسیون اروپا برای اصلاح قوانین پناهندگی اروپا برای آن ها قابل تحمل نیست.

کشورهای اروپایی حوزه مدیترانه مانند یونان، ایتالیا، اسپانیا و مالت هم که بیشترین آسیب را از هجوم پناهندگان دیده اند احساس می نمایند پیشنهادهای کمیسیون نا متعادل است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان در اوایل دوران ریاست دوره ای اتحادیه اروپا با شور و اشتیاق زیادی درباره حل مسئله پناهندگی در اروپا سخن می گفت و در اواخر نوامبر هم در این باره ابراز خوش بینی نموده بود که حداقل تا سرانجام امسال میلادی به توافقی اساسی در بعضی نکات مهم دست یابد.

در گزارش آلمان در این باره که روز گذشته در نشست وزرای کشور اروپایی ارائه شد آمده است: آغاز فرایند جدید لازم آغاز شده است، اما بحث ها درباره بسته جدید پناهندگی همچنان در مراحل اولیه واقع شده است.

از آنجایی که زیهوفر اخیرا به دلیل ارتباط با یک فرد کرونا مثبت در قرنطینه قرار گرفته بود نتوانست روز دوشنبه در آخرین ویدئو کنفرانس با همتایان اروپایی خود تحت ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا شرکت کند.

معاون وی که به نمایندگی او در این نشست شرکت نموده بود این را یک موفقیت دانست که حتی یک کشور عضو اتحادیه اروپا مهم هم برنامه های اصلاحی سیستم پناهندگی را اساسا رد نمی نماید. وی در عین حال اعتراف کرد که اختلافات بین کشورهای جنوبی و شرق اروپا در این باره همچنان بالا است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سبزها در مجلس اروپا استراتژی پناهندگی آلمان در دوران ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را شکست خورده ارزیابی می نمایند.

اریک مارکوآردت، یک نماینده مجلس اروپا در این باره گفت: همچنان در مرزهای خارجی اروپا هیچ راه حلی برای رنج، هرج و مرج و خشونت علیه پناهندگان وجود ندارد. همه آنچه وزیر کشور آلمان در سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا ارائه داد یک گزارش پیشرفت بدون پیشرفت است.

اولا یلپکه از نمایندگان حزب چپ مجلس آلمان هم در این باره گفته است: اتحادیه اروپا آشکارا اراده لازم برای در پیش دریافت یک سیاست پناهندگی انسانی را ندارد.

سازمان حقوق بشری حمایت از پناهندگان موسوم به پرو آسیل هم یک بار دیگر هشدار داده که برنامه های اتحادیه اروپا حق پناهندگی اروپا را تضعیف می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 429

به "شکست استراژی پناهندگی آلمان در دوران ریاست دورهای بر اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست استراژی پناهندگی آلمان در دوران ریاست دورهای بر اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید