تورهای چین: بورسیه تحصیلی چین ، تحصیل رایگان در چین

به گزارش مجله گذر عمر، بورسیه تحصیلی چین و تحصیل رایگان در چین را در این پُست از مجله تحصیلی خبرنگاران به همراه جزئیات بورسیه پزشکی چین آنالیز نموده ایم. طی یک تا دو دهه گذشته، کشور چین با برنامه ریزی دقیق و حساب شده خود یک سیستم آموزشی کامل و جامع را راه اندازی نموده و به یکی از مقاصد برتر تحصیلی در دنیا بدل شده است، جایی که هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود می کشاند و فرصت تحصیل رایگان در چین و اخذ بورسیه تحصیلی چین را به متقاضیان واجد شرایط بومی و بین المللی می دهد.

تورهای چین: بورسیه تحصیلی چین ، تحصیل رایگان در چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شاید در نظر بسیاری از دانشجویان ایرانی متقاضی مهاجرت تحصیلی، تحصیل در چین و انتخاب برترین دانشگاه های چین در مقابل مقاصد مشهوری نظیر کانادا و یا کشورهای اروپایی آلمان و فرانسه چندان منطقی و معقول به نظر نرسد و به سبب آشنایی کمی که با این مقصد تحصیلی بین المللی دارند، در خصوص تصمیم خود برای تحصیل در چین مردد باشند!

اما با کمی تحقیق در خصوص شرایط تحصیل در چین و کیفیت بالای سیستم آموزشی این کشور، متوجه این موضوع می شوید که دولت این کشور پشتیبانی بسیار خوبی از سیستم آموزشی و دانشگاه های چین داشته و در امر ارائه انواع بورسیه تحصیلی به دانشجویان بومی و بین المللی بسیار دست و دل باز است!

بنابر آمار، در حال حاضر بیش از 50 هزار دانشجوی بین المللی در حال تحصیل رایگان در چین به وسیله اخذ بورسیه تحصیلی هستند و این رقمی بسیار مجذوب نماینده و قابل توجه محسوب می شود.

بورسیه های تحصیلی کشور چین دارای انواع و ارزش های مختلفی هستند و با پوشش هزینه های متنوعی از جمله شهریه دانشگاه، خوبگاه دانشجویی و هزینه های زندگی می توانند تا حداکثر 30 هزار دلار در سال متغیر باشند.

اگر هنوز در خصوص دانشگاه و مقصد تحصیلی خود تصمیم گیری ننموده اید و در خصوص انواع بورسیه تحصیلی چین و امکان تحصیل رایگان در این کشور قدرتمند، مدرن و پرجمعیت کنجکاو هستید، کمی از زمان ارزشمندتان را به خواندن این مطلب خبرنگاران اختصاص دهید.

بورسیه تحصیلی چین

کافیست تنها کمی در خصوص مزایای تحصیل در چین تحقیق کنید تا بفهمید که امکان دریافت بورسیه تحصیلی چین تنها فاکتور انتخابی این مقصد تحصیلی آسیایی نبوده و گزینه های پرشمار دیگری از جمله دانشگاه های با کیفیت، هزینه های مناسب زندگی، نزدیکی مسافت به نسبت اروپا و آمریکا و امکان یادگیری دومین زبان بین المللی جهان در انتظار شما است.

اما برای آغاز کار و آشنایی بیشتر شما با یاری هزینه و بورسیه تحصیلی چین، قصد داریم تا در ادامه انواع آن را به شما معرفی کنیم:

بورسیه دولتی CSC

یاری هزینه CSC یکی از متداول ترین اسکالرشیپ ها و فاندهای در دسترس برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود. این نوع از فاند دولتی به وسیله شورای بورسیه تحصیلی چین ارائه می شود و به عنوان ابتکاری از جانب وزارت آموزش چین برای ارتقای سطح آموزش، تبادل فرهنگ، تعاملات سیاسی و درک مشترک بین سایر کشورها با چین به شمار می آید.

این نوع از بورسیه تحصیلی به دو صورت نیمه و یا فول فاند (کامل) ارائه می شود.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که CSC رشته های MBA را پوشش نداده و MBBS دارای تعداد کمی بورسیه در چین هستند. این در حالی است که رشته های دانشگاهی دارای شهریه بسیار بالا در چین نیز شامل دریافت بورسیه نمی شوند.

عموماً متقاضیان مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکترا که واجد شرایط دریافت فاند دولتی CSC شده اند، یک یاری هزینه ماهانه در کنار معافیت از پرداخت شهریه و امکان استفاده از خوابگاه دانشجویی رایگان را دریافت می نمایند. شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی csc.edu.cn.، جزئیات بیشتری از این یاری هزینه کسب کنید.

در حال حاضر، 279 دانشگاه مختلف در کشور چین از این بورسیه پشتیبانی می نمایند. اگر مایل به اپلای باشید، باید با مراجعه به وب سایت رسمی، شماره آژانس مختص به خود را پیدا نموده و درخواست دهید.

شورای بورسیه تحصیلی چین دارای چندین نوع یاری هزینه زیر است:

  • تایپ A - برنامه دو جانبه
  • تایپ B - برنامه دانشگاهی چین
  • برنامه دیوار بزرگ

بورسیه تحصیلی چین تایپ A (Bilateral Program) بر مبنای توافق بین دولت چین با دولتهای دیگر، موسسات آموزشی و یا دانشگاه ها است و برای مقاطع کارشناسی و تکمیلی طراحی شده است.

متقاضیان مقطع کارشناسی این یاری هزینه باید در دوره های آموزشی چینی زبان ثبت نام نمایند، اما متقاضیان مقاطع تکمیلی و یا بدون مدرک دانشگاهی الزامی به انجام این کار نداشته و می توانند در دوره های انگلیسی زبان چین نیز شرکت نمایند.

این نوع از بورسیه دولتی هر دو هزینه دوره دانشگاهی و دوره آماده سازی زبان چینی را پوشش می دهد و جزئیات آن به توضیح زیر است:

دسته

بازه زمانی تحصیل

دوره آماده سازی زبان چینی

بازه زمانی بورسیه

مقطع کارشناسی

4 تا 5 سال

1 تا 2 سال

4 تا 7

ارشد

2 تا 3 سال

1 تا 2 سال

2 تا 5

دکترا

3 تا 4 سال

1 تا 2 سال

3 تا 6

محققان عمومی

تا حداکثر یک سال

تا حداکثر یک سال

تا حداکثر 2 سال

پژوهشگران ارشد

تا حداکثر یک سال

تا حداکثر یک سال

تا حداکثر 2 سال

این نوع از بورسیه تحصیلی چین به دو صورت مقطعی و یا فول فاند ارائه می شود. زمان اپلای یاری هزینه دولتی کشور چین از اوایل ماه ژانویه تا اوایل ماه آپریل است. متقاضیان باید دارای حق شهروندی کشوری به غیر از چین بوده و در سلامت کامل باشند.

بعلاوه محدودیت سنی برای تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی به توضیح زیر اعلام شده است:

  • به عنوان دارنده مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی (متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی چین) باید زیر 25 سال سن داشته باشید
  • به عنوان دارنده مدرک کارشناسی (متقاضی تحصیل در مقطع ارشد چین) باید زیر 35 سال سن داشته باشید
  • اگر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستید و می خواهید برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در چین اقدام کنید، باید زیر 40 سال باشید
  • برای شرکت در برنامه های پژوهشی عمومی، باید زیر 45 سال بوده و حداقل دارای مدرک دیپلم یا بالاتر باشید
  • برای شرکت در برنامه های پژوهشی ارشد، باید زیر 50 سال و حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دانشیاری باشید

یاری هزینه برنامه دانشگاهی چین، تنها مختص به دانشجویان مقطع تکمیلی بوده و امکان تحصیل به دو زبان چینی و انگلیسی در این کشور وجود دارد. این نوع از بورسیه تحصیلی چین تا حداکثر هزینه های 3 سال تحصیل مقطع کارشناسی و یا 4 سال دکترا را پوشش می دهد که شامل شهریه، خوابگاه، یاری هزینه ماهانه و بیمه درمانی می شود.

بازه زمانی اپلای این اسکالرشیپ از اوایل ژانویه تا اوایل آپریل است شرط سنی مشخص شده برای متقاضیان شامل موارد زیر می شود:

  • دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی باید در زمان اپلای برای تحصیل رایگان در چین زیر 35 سال باشند
  • دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد باید در زمان اپلای برای تحصیل رایگان دکترا در چین زیر 40 سال باشند

در نهایت نوبت به برنامه دیوار بزرگ به عنوان یکی دیگر از گزینه های دولتی بورسیه تحصیلی چین می رسد که یک یاری هزینه فول فاند بوده و به وسیله وزارت آموزش چین و سازمان ملل متحد ارائه می شود.

این فاند تحصیلی از دانشجویان و محققان کشورهای در حال توسعه پشتیبانی نموده و به آنها برای تحصیل و انجام تحقیق در کشور چین یاری می نماید. در حال حاضر برنامه دیوار بزرگ تنها مختص محققان عمومی و ارشد است.

به طور معمول آن دسته از متقاضیان بورسیه تحصیلی چین که در برنامه های آموزشی چینی زبان پذیرفته شده اند و از مهارت کافی زبان برخوردار نیستند، باید از سازمان های CSC و یونسکو برای گذراندن یک سال دوره آماده سازی زبان چینی تائیدیه دریافت نمایند.

این یاری هزینه حداکثر یک سال از دوره تحصیلی متقاضی را پوشش می دهد و شامل شهریه، هزینه اقامتگاه، دریافتی ماهانه و بیمه درمانی جامع می شود. این در حالی است که سازمان یونسکو هزینه سفر بین المللی، یاری هزینه جیبی ماهانه و یاری هزینه پایان کار را پوشش می دهد.

زمان اپلای این فاند دولتی از اوایل ژانویه تا اوایل آپریل است و متقاضی اپلای این بورسیه دولتی باید دارای شرایط زیر باشد:

  • دارای سلامت جسمی و روانی کامل
  • باید از حداقل مدرک کارشناسی، ارشد و یا معادل آنها برخوردار باشد
  • برای دوره پژوهشی عمومی باید حداقل دارای مدرک دیپلم و زیر 45 سال باشد
  • برای دوره تحقیقاتی ارشد باید دارای حداقل مدرک ارشد و یا استادیار و زیر 50 سال باشد

بورسیه دانشگاهی چین

در مبحث تحصیل رایگان در چین باید بگوییم که بسیاری از دانشگاه های این کشور دارای برنامه های متنوع ارائه بورسیه به دانشجویان بین المللی هستند و می توانند انواع هزینه های دانشجو از جمله شهریه و یا اقامتگاه دانشجویی را پوشش دهند.

برای مثال، دانشگاه Xiamen 5 نوع مختلف از یاری هزینه تحصیلی را به دانشجویان ارائه می دهد که شامل فول فاند دولتی، بورس تحصیلی هانبان موسسه کنفوسیوس، فاند دولتی استان فوجیان، بورسیه Tan Kah Kee و یاری هزینه دانشجویان واجد شرایط ورودی تازه می شود.

امکان دریافت بورسیه تحصیلی چین تنها محدود به این دانشگاه نبوده و شامل موسسات آموزشی دیگری از جمله Jiangsu و SUSTech می شود. شما باید به وب سایت هر یک از دانشگاه های مورد نظر خود در کشور چین مراجعه نموده و علاوه بر اطلاع از شرایط پذیرش و ویزای تحصیلی، از جزئیات اپلای بورسیه و تحصیل رایگان در چین باخبر شوید.

ممکن است بنابر مقطع و نوع رشته تحصیلی، شرایط اپلای شامل نمرات دروس اصلی ریاضی، فیزیک و علوم، شرط معدل و نمره زبان و یا شرط سنی باشد. از این رو باید قبل از درخواست اسکالرشیپ و پذیرش دانشگاه، به تمامی شرایط ذکر شده و ددلاین درخواست توجه کنید.

بورسیه MBA چین

ممکن است این طور فکر کنید که همچون بعضی از دانشگاه های اروپا و آمریکا، شرایط دریافت بورسیه تحصیلی چین برای رشته های گران قیمت و تخصصی مثل مدیریت MBA وجود ندارد، اما باید به شما بگوییم که این طور نیست و شما می توانید با کمی جستجو و تحقیق، در بعضی از دانشگاه های این کشور نظیر فودان Fudan و یا CEIBS برای تحصیل رایگان در رشته MBA به وسیله فاند اقدام کنید.

برای مثال، بورسیه قابل ارائه برای متقاضیان تحصیل MBA در دانشگاه فودان در حدود 19.348 هزار دلار در آغاز هر سال و در مجموع 38.696 هزار دلار برای دو سال تحصیلی است. این فاند مختص متقاضیان تحصیل تمام وقت در رشته MBA فودان بوده و اولویت ارائه یاری هزینه به دانشجویان کشورهای در حال توسعه، احتیاجمند یاری اقتصادی، دارای رزومه تحصیلی درخشان و تحت توافق نامه دو طرفه با کشور چین است.

حداقل سن متقاضی 22 و حداکثر سن اعلام شده 38 سال است. الزامی به دانش و مهارت زبان چینی نبوده و داشتن مهارت بالای زبان انگلیسی کفایت می نماید. البته سخت گیری زیادی مثل دانشگاه های کانادا و آمریکا در خصوص زبان وجود نداشته و نمره 6 آیلتس نیز مورد پذیرش قرار می گیرد.

متقاضی باید دارای حداقل مدرک کارشناسی با میانگین 70 درصد نمرات دروس اصلی و یا معدل نهایی GPA بالا باشد.

اگر در پی تجربه تحصیل رایگان در چین و اخذ پذیرش رشته های تحصیلی و پردرآمدی مثل مدیریت MBA هستید، باید به خوبی در خصوص دانشگاه های مناسب و در دسترس کشور چین تحقیق نموده و از مشاوره تخصصی در زمینه اپلای پذیرش، ویزای تحصیلی و البته بورسیه و فاند در این کشور برخوردار شوید.

بورسیه تحصیلی چین تنها محدود به موارد بالا نبوده و شامل گزینه های محبوب دیگری از جمله اسکالرشیپ موسسه کنفوسیوس، اسکالرشیپ شهرهای مختلف چین از جمله بیژینگ، ژیانگسو، شانگهای و نینگبو، بورسیه شبکه پردیس چین CCN، اسکالرشیپ BLCC و انواع فاندهای موسسات خصوصی می شود.

بورسیه پزشکی چین

خوشبختانه مزایای تحصیل در چین بسیار زیاد بوده و به غیر از هزینه مناسب تحصیل و زندگی و اعتبار بالای مدارک دانشگاهی، امکان تحصیل رایگان در چین برای دانشجویان واجد شرایط پزشکی و داروسازی نیز وجود دارد.

این در حالی است که در اغلب مقاصد تحصیلی معروف جهان، به دانشجویان بین المللی رشته های تخصصی و پر هزینه ای مثل مدیریت، پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی اسکالرشیپ و فاند تحصیلی تعلق نمی گیرد.

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت cucas، لیست دانشگاه های چینی که به دانشجویان بین المللی واجد شرایط انواع بورسیه تحصیلی دولتی و دانشگاهی را ارائه می دهند به توضیح زیر است:

  • دانشگاه Anhui
  • موسسه آموزشی Capital Medical
  • دانشکده Chongqing
  • دانشگاه Fujian
  • موسسه پزشکی گوانجو
  • موسسه آموزش عالی Southern
  • دانشکده پزشکی Guangxi
  • دانشگاه Hebei
  • دانشکده Harbin
  • موسسه آموزشی Nanjing
  • کالج پزشکی Xuzhou
  • دانشکده پزشکی دالیان
  • دانشکده پزشکی Liaoning
  • دانشگاه پزشکی Ningxia
  • موسسه Tianjin
  • موسسه پزشکی Xinjiang
  • دانشکده Kunming
  • موسسه آموزش عالی Wenzhou

اما برای درک بهتر شرایط بورسیه پزشکی در این کشور، بد نیست تا جزئیات بورسیه ارائه شده به وسیله دانشگاه فوژان Fujan را در سال تازه میلادی به شما بگوییم:

این اسکالرشیپ می تواند به صورت دولتی و یا دانشگاهی و برای متقاضیان مقطع ارشد و یا دکترا باشد. این بورسیه به صورت فول فاند بوده و میزان یاری هزینه مشخص شده برای هر ماه معادل 3 هزار یوان (464 دلار) برای مقطع ارشد و 542 دلار برای دانشجوی مقطع دکترا است.

محدوده سنی مورد پذیرش دانشگاه برای ارائه بورسیه تحصیلی چین در زمینه پزشکی حداکثر 35 سال برای متقاضیان ارشد و 40 سال برای متقاضیان دکترا است و ارائه مدرک زبان انگلیسی برای اپلای الزامی است.

شما باید بنابر نوع فاند، در سیستم درخواست آنلاین CSC و یا وب سایت دانشگاه ثبت نام نموده و با توجه به دسته و شماره Agency، مدارک مورد احتیاج را ارسال کنید که شامل کپی پاسپورت، ترجمه ریزنمرات مدارک دانشگاهی، ترجمه آخرین مدارک تحصیلی، انگیزه نامه و رزومه دانشجو، گواهی سلامت، توصیه نامه اساتید قبلی، مدرک زبان و گواهی HSK برای دوره های چینی زبان می شود.

شما باید با توجه به ددلاین اعلام شده برای پذیرش و درخواست بورسیه تحصیلی چین اقدام نموده و در صورت موفقیت در این امور، برای ویزای تحصیلی چین اپلای کنید. این جزئیات شامل سایر رشته های تخصصی نظیر داروسازی و دندانپزشکی نیز شده و متقاضیان واجد شرایط بین المللی امکان تحصیل رایگان در چین را خواهند داشت.

تحصیل رایگان در چین

اگر مایل به تحصیل رایگان در چین هستید، باید از جزئیات مختلف فاند در این کشور قدرتمند آسیایی باخبر باشید. به طور معمول، شما می توانید از اوایل ژانویه تا اواخر مارچ در هر سال برای اسکالرشیپ دولتی چین اقدام کنید. از این رو یا باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه نموده و یا اینکه جزئیات یاری هزینه های موجود را از سفارت چین مستقر در کشور خودتان جویا شوید.

اگر مایل به اپلای برای بورس تحصیلی دولت محلی این کشور هستید، می توانید در تمام طول سال برای آن اقدام کنید و معمولاً از ماه می تا سپتامبر جواب درخواست شما داده می شود. فاند موسسه کنفوسیوس نیز در تمام طول سال در دسترس بوده و نتایج اپلای بعد از 45 روز کاری ارائه می شود.

عموماً اسکالرشیپ دولتی کشور چین فول فاند بوده و تمامی هزینه ها از جمله شهریه دانشگاه، اقامتگاه، هزینه های زندگی و بیمه درمانی دانشجو را در طول تحصیل پوشش می دهد، اما یا رشته های ارائه شده به زبان چینی است و یا اینکه مختص به مطالعات چینی می شود. برای همین، اگر خواهان تحصیل در حوزه تجارت، مهندسی و یا علوم هستید، بهتر است به سراغ سایر فاندها خصوصاٌ نوع دانشگاهی آن بروید.

اگر دارای تجربه کافی در خصوص جزئیات تحصیل رایگان در چین نباشید، فکر می کنید که باید به طور همزمان برای بیش از 5 دانشگاه چینی درخواست داده و برای اسکالرشیپ اپلای کنید.

اما برای کسب نتیجه ایده آل، پیشنهاد خبرنگاران به شما این است که به خوبی در خصوص جزئیات رشته، مقطع تحصیلی و امکانات دانشگاه مورد نظر خود تحقیق نموده و تنها برای یک یا دو دانشگاه معتبر و دارای رنکینگ جهانی اقدام نمایید.

برای دریافت بورسیه تحصیلی چین و تحصیل رایگان در چین، شما می توانید به وسیله کنسولگری و یا با استفاده از وب سایت دانشگاه مورد نظر خود اپلای کنید. این طور فکر نکنید که بورسیه های دولتی تنها در انحصار سفارت بوده و امکان اپلای به وسیله دانشگاه وجود ندارد.

اما به علت تنوع بیش از میزان و جزئیات مختلف درخواست انواع بورسیه تحصیلی چین، به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً در این رابطه از خدمات و مشاوره تخصصی کارشناسان مجرب خبرنگاران بهره ببرید و به وسیله منو گزینه رزرو وقت مشاوره را انتخاب نمایید.

ما به شما برترین و با کیفیت ترین گزینه های موجود را ارائه داده و شانس موفقیت شما در امر اخذ پذیرش، ویزای تحصیلی و حتی فاند دانشگاهی را افزایش می دهیم.

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تجربه تحصیل رایگان در چین کاری سهل و آسان نیست و احتیاج به شرایط مناسب دانشجو، دقت و زحمت فراوان دارد. اما این موضوع غیرقابل دسترس و محال نبوده و مزایای بسیار ویژه ای را برای شما به همراه خواهد داشت.

منبع: لتس گو یونی
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1087

به "تورهای چین: بورسیه تحصیلی چین ، تحصیل رایگان در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: بورسیه تحصیلی چین ، تحصیل رایگان در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید