خبرنگاران تداوم میزبانی اروپا از میهمان ناخوانده کرونا

به گزارش مجله گذر عمر، تهران - خبرنگاران - گسترش بی وقفه ویروس کرونا در اروپا در حالی ادامه دارد که افزایش شمار مبتلایان، جانباختگان و افزایش محدودیت ها تنها خبرهای کرونایی است که این روزها از قاره سبز به گوش دنیا می رسد.

خبرنگاران تداوم میزبانی اروپا از میهمان ناخوانده کرونا

با ما سفر کنید و با تور لحظه آخر اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران، شمار دنیای مبتلایان به بیماری کووید-19 در حالی از 50 میلیون و 738 هزار نفر گذشت که قاره اروپا به عنوان میزبان اصلی گسترش این ویروس منحوس، بیش از 12 میلیون و 154 هزار بیمار کرونایی را در کشورهای این منطقه گزارش داده است.

براساس اطلاعات سازمان دنیای بهداشت در بازه زمانی 11 اکتبر تا یکم نوامبر (20 مهر تا 11 آبان) موارد ابتلا به ویروس کرونا شاهد افزایش 149.6 درصدی بوده است که این امر بیانگر شیوع شدید بیماری در کشورهای قاره سبز است.

براساس آخرین اطلاعات تارنمای ورد میترز فرانسه، روسیه، اسپانیا، انگلیس و ایتالیا به ترتیب با ثبت بیش از یک میلیون و 787 هزار، یک میلیون و 774 هزار، یک میلیون و 388 هزار، یک میلیون و 192 هزار و 935 هزار مورد ابتلا، پنج کشور نخست اروپایی به لحاظ شمار مبتلایان ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تا این لحظه از مجموع یک میلیون و 262 هزار و 132 مورد فوتی در دنیا، 293 هزار و 85 مورد این جانباختگان متعلق به قاره سبز است. انگلیس، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و روسیه به ترتیب با ثبت بیش از 49 هزار، 41هزار، 40 هزار، 38 هزار و 30 هزار مورد فوت، پنج کشور نخست اروپایی به لحاظ شمار جانباختگان ویروس کرونا قرار دارند.

آمارها نشان می دهد اروپا نزدیک به 24 درصد موارد دنیای مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

انگلیس که دارای بیشترین جان باختگان از کرونا در قاره اروپا است از نظر شمار مبتلایان قطعی به کووید 19 نیز پس از فرانسه و اسپانیا سومین کشور الوده اروپا به ویروس کرونا محسوب می گردد. مرکز ملی آمار در انگلیس به تازگی آمار جانباختگان به کرونا را 64 هزار نفر اعلام نموده که 16 هزار نفر بیشتر از آمار اعلامی دولت است.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا (سه شنبه 6 آبان) به دلیل شیوع گسترده ویروس جدید کرونا در سراسر این کشور شرایط اضطراری خاطرنشان کرد. شرایط اضطراری قرار است بیش از شش هفته ادامه یابد. دولت اسپانیا همچنین منع مقررات رفت و آمد شبانه در سراسر این کشور به استثنای جزایر قناری را به اجرا گذاشته است. مقررات منع رفت و آمد شبانه در اسپانیا هر شب از ساعت 23 تا شش صبح اجرا خواهد شد.

با توجه به افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در فرانسه ترس از کاهش ظرفیت پذیرش بیمارستان ها افزایش پیدا نموده است. در حال حاضر حدود 4410 بیمار در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه بستری هستند در حالی که در اوایل هفته تعداد آن ها 3721 نفر بود.

اولیویه وران وزیر بهداشت فرانسه با بیان اینکه کرونا در این کشور در موج دوم وحشی و خشن است، خاطرنشان کرد در روزها و هفته های آینده اوضاع وخیم تر خواهد شد. همه این ها در شرایطی است که حدود 10 روز از اجرای قرنطینه سراسری در فرانسه می گذرد.

در ایتالیا نیز فرایند صعودی شمار مبتلایان مقامات این کشور را بر آن داشت تا محدودیت های کرونایی جدیدی از 4 آبان اعمال نمایند. جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا با اوج دریافت موارد ابتلا در این کشور گفت که دست کم یک ماه (تا 24 نوامبر) محدودیت ها در سراسر کشور ادامه خواهد داشت. وی تاکید نمود که مردم در فضای باز باید از ماسک استفاده نمایند، سالن های ورزشی، استخرها و سالن های سینما را تعطیل می نمایند. کافه ها و رستوران ها نیز موظف هستند از ساعت 18 فعالیت خود را متوقف نمایند.

با افزایش صعودی شمار مبتلایان در پرتغال، آنتونیو کاستا نخست وزیر این کشور از اعمال محدودیت های تازه و منع تردد شبانه از امروز (نهم نوامبر- 19 آبان) اطلاع داد. بر این اساس منع تردد شبانه از ساعت 23 تا پنج صبح روز بعد و در 121 منطقه در این کشور از جمله لیسبون و پورتو اعمال خواهد شد. همچنین به گفته نخست وزیر پرتغال در این 121 منطقه که محل سکونت 70 درصد از جمعیت پرتغال است هیچ یک از ساکنان اجازه ندارند در تعطیلات آخر هفته در فاصله ساعات 13 تا پنج صبح از خانه خارج شوند.

شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان در حالی از مرز 672 هزار نفر عبور نموده است که روز گذشته هزاران نفر در شهر لایپزیک علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. پلیس این تجمع اعتراضی را افراط گرایانه ارزیابی نموده و آن را منحل کرد. بیشتر معترضان قواعد فاصله گذاری و استفاده از ماسک را رعایت نمی کردند.

پزشکان آلمانی هشدار داده اند که در سه هفته آینده همه تخت های مراقبت های ویژه در آلمان پر خواهد شد. به گفته آن ها قرنطینه اعمال شده در آلمان هم نمی تواند از این مساله جلوگیری کند.

در اتریش نیز (یکشنبه 11 آبان) محدودیت های بیشتری به منظور مهار کروناویروس اعلام شد که شامل منع تردد از ساعت 20 تا شش صبح است. همچنین کافه ها و رستوران ها تنها به صورت بیرون بر می توانند فعالیت داشته باشند. مقام های دولت های اسپانیا و ایتالیا، روز یکشنبه 25 اکتبر (چهار آبان) برای مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا قوانین سختگیرانه تری را خاطرنشان کردند.

گذشته از بحران بهداشتی گسترده در کشورهای قاره سبز، پائولو جنتیلونی کمیسر مالی اروپا پیشتر خاطرنشان کرد بیماری همه گیر کرونا در نیمه نخست سال 2020، اتحادیه اروپا را دچار عمیق ترین رکود در تاریخ خود نموده است.

گسترش پرشتاب مجدد کرونا در اروپا و در پی ان تعطیلی های مداوم و دراز مدت بخش قابل توجهی از کسب و کارها، بسیاری از شهفرایندان اروپایی را با مسائل جدی معیشتی روبرو نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 352

به "خبرنگاران تداوم میزبانی اروپا از میهمان ناخوانده کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تداوم میزبانی اروپا از میهمان ناخوانده کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید