برکناری وزیر بهداشت شیلی بخاطر ضعف در مهار کرونا

به گزارش مجله گذر عمر، همزمان با تشدید بحران کرونا در شیلی، سباستین پینرا رئیس جمهوری این کشور خایمه مانیالیچ وزیر بهداشت کابینه خود را بخاطر سوء مدیریت در مهار شیوع بیماری کووید-19 برکنار کرد.

برکناری وزیر بهداشت شیلی بخاطر ضعف در مهار کرونا

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، از مدت­ها پیش، بخش های سیاسی و اجتماعی شیلی به دلیل شرایط وخیم بخش بهداشت عمومی این کشور، خواهان استعفای وزیر بهداشت بودند که با تشدید بیماری همه­ گیر کرونا این نقدها شدت گرفت و باعث شد مانالیچ وادار به استعفا گردد. این استعفا بلافاصله از سوی رئیس جمهوری پذیرفته شد.

سوءمدیریت در مقابله با بیماری کووید - 19 ، تغییر سیاست ­های کاری و به ویژه عدم شفافیت در اطلاع ­رسانی عمومی درخصوص این بیماری، از جمله نقدهای بود که به وزیر بهداشت مذکور وارد بود.

مانیالیچ همچنین به دلیل عدم توجه به توصیه های شخصیت­ ها و موسسات مشهور همچون کالج پزشکی و تاخیر بسیار در اعمال تدابیر مقتضی، مورد انتقاد قرار گرفته بود.

در این میان، بعضی ادعاهای بحث ­برانگیز وی مانند نظام بهداشتی شیلی در دنیا بهترین است یا مسئول افزایش موارد ابتلا به کووید-19، ویروس کروناست! در شبکه­ های اجتماعی بازتاب گسترده­ای یافت و مورد تمسخر واقع شد.

اِنریکه پاریس، به عنوان وزیر جدید بهداشت شیلی معرفی شده است.

طبق آخرین آمار سازمان بهداشت دنیای، در شیلی تا به امروز 167 هزار و 355 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و صد و یک نفر جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 109

به "برکناری وزیر بهداشت شیلی بخاطر ضعف در مهار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برکناری وزیر بهداشت شیلی بخاطر ضعف در مهار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید