iOS 16 منتشر شد؛ شش ویژگی مهم این سیستم عامل

به گزارش مجله گذر عمر، iOS 16 خاتمه به وسیله اپل عرضه شد. این سیستم عامل که برای اولین بار در کنفرانس WWDC اپل معرفی شده بود، پیش از عرضه عمومی در کنار آیفون 14، چندین نسخه بتا را پشت سر گذاشته است.

iOS 16 منتشر شد؛ شش ویژگی مهم این سیستم عامل

به گزارش خبرنگاران به نقل از rahnamato، این نسخه با مجموعه ای از ویژگی ها و ارتقاء های نو ارائه می گردد که هدف آن ها بهبود عملکرد آیفون شما است. در این مطلب به آنالیز شش تا از برترین ویژگی های این سیستم عامل نو می پردازیم.

شخصی سازی قفل صفحه iOS 16

iOS 16 امکان شخصی سازی صفحه قفل با تصاویر پس زمینه چند لایه، ویجت ها و فونت های سفارشی برای تاریخ و زمان را ارائه می دهد. بعلاوه می توانید مجموعه ای از تصاویر را انتخاب نموده تا در طول روز به طور تصادفی به شما نمایش داده گردد. گالری نو Lock Screen طیف وسیعی از گزینه های Lock Screen را به نمایش می گذارد.

از جمله یک تصویر زمینه نو با شرایط آب و هوایی زنده و یک تصویر زمینه نجوم که نمایی از زمین، ماه و منظومه شمسی را ارائه می دهد. iOS 16 از چندین طرح Lock Screen پشتیبانی می نماید و به شما این امکان را می دهد تا با کشیدن انگشت خود، در بین موارد دلخواه جابجا شوید.

ویرایش و لغو ارسال پیغام های iMessage

کاربران اپل اکنون می توانند یک پیغام را تا 15 دقیقه پس از ارسال آن ویرایش نمایند. هر پیغام را می توان حداکثر 5 بار ویرایش کرد. گیرنده پیغام می تواند تاریخچه ویرایش ها را مشاهده کند. دستگاه هایی با iOS 15 یا نسخه های قدیمی تر، پیغام های ویرایش شده را به شکل پیغام نوی با عنوان ویرایش به پیغام نو دریافت خواهند کرد.

برای ویرایش یا لغو ارسال پیغام، کافی است روی چت موردنظر ضربه بزنید و نگه دارید و سپس گزینه مناسب را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید. پیغام های ویرایش شده با عنوان edited علامت گذاری می شوند.

پخش نماینده موسیقی تمام صفحه

اپل آخرین بار در سال 2016 یک پخش نماینده موسیقی تمام صفحه بر روی قفل صفحه iOS 10 معرفی کرد. اکنون iOS 16 نیز یک این ویژگی را همراه با یک تصویر آلبوم بزرگ و والپیپر هم رنگ آن معرفی نموده است. اگر این ویژگی را دوست ندارید، می توانید با ضربه زدن به پایین صفحه نمایش مقدار پخش نماینده موسیقی را کوچک کنید و به تصویر زمینه استاندارد Lock Screen خود بازگردید.

پشتیبانی از کنترلر بازی نینتندو Joy-Cons

گوشی های آیفون با ios 16 از بسیاری از کنترل نماینده های بازی بلوتوثی مانند Joy-Cons و Pro Controller نینتندو سوییچ پشتیبانی می نمایند. کنترلر Joy-Cons در گوشی های آیفون با سیستم عامل ios 16 را می توان به عنوان یک کنترلر چپ، یک کنترلر راست و یا هر دو بطور همزمان استفاده کرد.

پیگیری سفارشات Apple Pay

iOS 16 اطلاعات داخلی نو ردیابی سفارش در برنامه Wallet اپل پی را ارائه می دهد. کاربران می توانند از این طریق سفارش های آنلاینی را که به وسیله Apple Pay تکمیل شده اند، ردیابی نمایند. این قابلیت زمان تقریبی تحویل سفارش را نیز به کاربران ارائه می دهد.

دسترسی به برنامه های تناسب اندام

با ارائه iOS 16، کاربران آیفون حتی بدون اپل واچ نیز به برنامه های تناسب اندام دسترسی خواهند داشت. این برنامه با استفاده از حسگر های حرکتی آیفون اندازه کالری سوزانده شده و قدم های روزانه فرد را تخمین می زند. در جریان رویداد آیفون 14، اپل اظهار داشت که سرویس +Fitness برای کاربران آیفون بدون اپل واچ از اواخر امسال در 21 کشوری که به این سرویس دسترسی دارند، در دسترس قرار خواهد گرفت. کاربران می توانند با پرداخت 9.99 دلار در ماه و یا 79.99 دلار در سال به این سرویس دسترسی داشته باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1183

به "iOS 16 منتشر شد؛ شش ویژگی مهم این سیستم عامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "iOS 16 منتشر شد؛ شش ویژگی مهم این سیستم عامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید