همه تقصیرها گردن اینستاگرام انداخته شد!

به گزارش مجله گذر عمر، گجت نیوز نوشت: بعضی کاربران گزارش داده اند که اجرای اپلیکیشن اینستاگرام باعث داغ کردن آیفون 15 - iPhone 15 و افزایش چشمگیر مصرف شارژ این گوشی می گردد.

همه تقصیرها گردن اینستاگرام انداخته شد!

در شرایطی که زمانی کمتر از یک ماه از عرضه سری گوشی های پرچمدار اپل در سال 2023، خانواده آیفون 15 گذشته، مسائل مختلف این گوشی ها یکی پس از دیگری در حال نمایان شدن هستند. یکی از این مسائل بزرگ داغ کردن آن هاست که صدای بسیاری افراد در نقاط مختلف جهان را درآورده است.

در این رابطه دلایل متعددی ذکر می گردد که هریک عوامل تاثیرگذار مختلفی را برای این امر ذکر می نمایند. به تازگی عده ای اپلیکیشن اینستاگرام را علت رخ دادن این مشکل دانسته و آن را مسبب مسائل گوشی های تازه اپل دانسته اند. این افراد ادعای خود را به وسیله آزمایشات هم ثابت نموده اند.

در ادامه در گجت نیوز به آنالیز دقیق تر این مساله و ادعای عجیب اپل خواهیم پرداخت.

اینستاگرام؛ علت داغ کردن آیفون 15 از نظر اپل!

بیشتر ایراداتی که پیرامون داغ کردن نسل تازه آیفون ها گرفته شده اند مربوط به زمانی است که این گوشی تحت فشارهای پردازشی و گرافیکی سنگین مثل زمان شارژ شدن یا اجرای بازی های پرجزئیات یا اپلیکیشن های سنگین است. با این وجود بعضی کاربران هم گزارش داده اند که اینستاگرام که اپلیکیشنی نه چندان سنگین به شمار می رود هم از جمله دلایلی است که می تواند داغ کردن آیفون 15 را به همراه داشته باشد!

این مساله باعث شد که بعضی از تحلیلگران شناخته شده حوزه گوشی های موبایل، تصمیم به آنالیز این مساله گرفته و تاثیر اینستاگرام در مقدار مصرف باتری خانواده iPhone 15 را آنالیز نمایند.

به گزارش یکی از این تحلیلگران، اجرای همزمان اینستاگرام و اسپاتیفای در بازه ای پنج دقیقه ای باعث داغ شدن بیش از مقدار گوشی و خالی شدن 5 درصد از شارژ آن شد! این مساله البته به صورت کاملا تصادفی اتفاق افتاده و ظاهرا از هیچ نظم و قاعده خاصی پیروی نمی نماید.

این تولیدنماینده محتوا در یوتیوب برای اثبات ادعای خود اسکرین شات هایی از قبل و بعد از این بازه پنج دقیقه ای را منتشر نمود. در این تصاویر، اینستاگرام طبیعتا بیشترین مقدار مصرف انرژی در این بازه پنج دقیقه ای را به خود اختصاص داده و اسپاتیفای هم با مصرف 15 درصدی خود در جایگاه دوم ایستاد.

این فرد البته ادعا نموده که ارائه آپدیتی نرم افزاری برای اینستاگرام می تواند به صورت کوتاه مدت و موقتی، این مشکل را رفع کند.

کاربر دیگری هم در رویکردی متفاوت، اثر سیستم عامل iOS 17 در مقدار مصرف انرژی اینستاگرام را آنالیز کرد. برای این کار، او دو گوشی آیفون 14 پرو، آیفون 14 پرو مکس و تبلت آیپد که هر سه به سیستم عامل های iOS 17 و iPadOS 17 آپدیت شده بودند را امتحان کرد و اپلیکیشن Instagram را روی هر سه آن ها اجرا نمود.

نتایج این تحلیل گویای آن بود که تنها ده دقیقه اجرای این اپلیکیشن بدون انجام دادن هیچ کار خاصی باعث کاهش 10 درصدی شارژ باتری می گردد!

در این خصوص نظرات متفاوتی میان منتقدین و تحلیلگران وجود دارد و هریک، عامل خاصی را علت این تاثیرگذاری می دانند. عده ای معتقدند iOS 17 پاشنه آشیل شارژدهی باتری آیفون به شمار می رود که برای تمامی کاربران عمومیت نداشته و تنها عده خاصی را درگیر می نماید.

متا و اینستاگرام هنوز در این خصوص اظهار نظر خاصی ننموده اند. بنابراین باید منتظر ماند و دید اپل یا متا، کدامیک مسئولیت این مساله را بر عهده خواهند گرفت.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 مهر 1402 بروزرسانی: 9 مهر 1402 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1339

به "همه تقصیرها گردن اینستاگرام انداخته شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه تقصیرها گردن اینستاگرام انداخته شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید