8 مورد از اصطلاحات مهم دکوراسیون داخلی

به گزارش مجله گذر عمر، برای ایجاد تغییر در دکوراسیون خانه تان با اصطلاحاتی ناآشنا و نامفهوم روبرو شده اید؟ این مقاله شما را با این اصطلاحات نامفهوم آشنا خواهد کرد.

8 مورد از اصطلاحات مهم دکوراسیون داخلی

طراحان دکوراسیون داخلی اصطلاحات دکوراسیون رایجی در بین خود دارند که معانی آن ها برای دیگران چندان آشنا و قابل فهم نیست. اگر قصد ایجاد تغییر و تحول در منزل خود را دارید بهتر است قبل از شروع کار با این اصطلاحات آشنا شوید. مجله اینترنتی خبرنگاران در این مقاله به معرفی چند اصطلاح کاربردی و مهم در دکوراسیون داخلی پرداخته است.

اصطلاحات دکوراسیون

تابه حال برایتان پیش آمده که در هنگام ایجاد یک تغییر دکوراسیونی در خانه یا گرفتن مشاوره از طراحان داخلی با انبوهی از اصلاحات عجیب وغریب و ناآشنا روبرو شوید؟ معنای این اصطلاحات عجیب را اینجا بشناسید.

والان

حتما شما هم در هنگام خرید پرده با این سوال روبرو شده اید که پرده چندلایه می خواهید؟ پرده ها اغلب از لایه های متفاوتی تشکیل شده اند. پرده های سلطنتی معمولا یک لایه کوتاه تر دارند که فقط قسمت بالای پنجره را می پوشاند، به این لایه والان می گویند.

مثلث کاری آشپزخانه

سینک، اجاق گاز و یخچال سه عنصر اصلی در آشپزخانه هستند. این سه عنصر با یکدیگر مثلث کاری آشپزخانه را تشکیل می دهند.

وینتج

یکی از پرکاربردترین اصطلاحات دکوراسیون، کلمه وینتج است. وینتج نمونه ای از سبک دکوراسیون داخلی است که عمری بالغ بر پنجاه سال دارد. در این سبک از وسایلی استفاده می شود که به نوعی عتیقه به حساب می آیند. اما این مراقب باشید این سبک را با آنتیک اشتباه نگیرید.

نیش

در دکوراسیون داخلی خانه های مدرن گاهی طاقچه های درون دیوار ساخته می شود که وسایل دکوراتیو درون آن ها قرار می گیرد. در اصطلاحات دکوراسیون به این طاقچه ها نیش می گویند.

ونیر

یک تخته نازک که از چوب، سنگ یا آجر ساخته شده باشد را ونیر می گویند. برای استحکام بخشیدن به این تخته، زیر آن یک عنصر بادوام تر که اغلب قیمت به صرفه تری دارد، قرار می گیرد.

فوتون

مبل های تختخواب شو را دیده اید؟ نمونه ای از این مبل ها که تشکچه ای نازک تر داشته باشد را فوتون می گویند.

مونوکروم

تابه حال پیش آمده در جایی وارد شوید که درودیوار و تمامی وسایل همگی یک رنگ داشته باشند؟ خب این نوع سبک طراحی در دکوراسیون داخلی مونوکروم می گویند.

لمینت

از دیگر اصطلاحات دکوراسیون، واژه لمینت است که رویه ای است برای کابینت ها محسوب می شود. از لمینت می توان به عنوان پارکت برای کف خانه نیز استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 4 مورد از ترندترین آیتم های دکوراسیون داخلی را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1304

به "8 مورد از اصطلاحات مهم دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مورد از اصطلاحات مهم دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید