6 خوارکی که خستگی تان را در می نماید

به گزارش مجله گذر عمر، احساس خستگی در زمان های خاصی از روز به ویژه زمان بیدار شدن از خواب صبحگاهی یا انتها یک روز طولانی طبیعی است، اما خستگی مداوم بخصوص بعد از مصرف بعضی مواد غذایی می تواند نشانه ای از یک رژیم نامناسب باشد.

6 خوارکی که خستگی تان را در می نماید

به گزارش activebeat، شما علاوه بر کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی های سالم احتیاج به مواد مغذی خاصی دارید تا با گنجاندن آن ها در وعده های اصلی و میان وعده ها، به حفظ ساعات مفید بیداری و کاهش خستگی یاری کنید:

دانه های کامل: دانه های کامل مانند جو، کوینولا، برنج قهوه ای و ... از برترین منابع کربوهیدرات های پیچیده ای هستند که به آرامی می سوزند و به حفظ سطح قند خون یاری می نمایند. دانه های کامل منبع غنی از فیبر هستند و به افزایش انرژی روزانه و احساس سیری طولانی مدت نیز یاری می نمایند.

آجیل: نه تنها یک میان وعده سالم و ساده برای حفظ سلامت پوست است بلکه می تواند به مبارزه با احساس خستگی نیز یاری کند. آجیل منبع غنی از چربی های غیر اشباع است که منجر به افزایش انرژی و تمرکز در طول روز می شود. بادام، بادام زمینی، قندق و گردو سرشار از پروتئین هستند و به تنظیم انرژی آزاد شده به وسیله چربی ها و کربوهیدرات ها یاری می نمایند. اسید آمینه های موجود در آجیل به افزایش سطح انتقال دهنده های عصبی یاری نموده و خود باعث افزایش خلق می شود.

لوبیا و عدس: کمبود آهن خود از علل شایع خستگی مداوم است. همانطور که آهن برای حمل اکسیژن به سراسر بدن به وسیله گلبول های قرمز لازم است، سطح پایین آن می تواند منجر به خستگی و اختلال در عملکرد ذهنی و فیزیکی شود. لوبیا و عدس هر دو منبع غنی از آهن هستند. به عنوان مثال یک فنجان لوبیا 8.8 میلی گرم آهن دارد و این اندازه در عدس 6.6 میلی گرم است.

زغال اخته: فقط یک فنجان از این میوه 14 درصد از اندازه احتیاج شما به فیبر را در طول روز تامین می نماید و تامین نماینده 25 درصد از احتیاج شما به ویتامین ث است. زعال اخته سرشار از آنتی اکسیدان ها برای حفظ عملکرد مغز و افزایش سطح انرژی است. شما می توانید میوه های خانواده توت را همراه با بشقابی از غلات و ماست برای مبارزه با خستگی در طول روز بهره ببرید.

اسفناج: دلایل کافی برای خوردن روزانه این سبزی وجود دارد که یکی از آن ها مبارزه با خستگی است. اسفناج غنی از منیزیم است؛ ماده معدنی که برای فراوری مولکولی به نام آدنوزین تری فسفات که در نهایت به انرژی تبدیل می شود، لازم است. اسفناج بعلاوه منبع غنی از پتاسیم است و از آنجایی که این ماده معدنی به انتقال مواد مغذی به سلول ها یاری می نماید، کمبود آن می تواند منجر به ضعف و خستگی عضلانی شود.

دانه های چیا: دانه های چیا اگرچه بسیار کوچک، اما توانا هستند. این دانه ها غنی از اسید های چرب امگا 3، کربوهیدرات ها، پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان ها و در نهایت تقویت نماینده انرژی هستند. دانه های چیا حاوی ویتامین ب و کلسیم برای جلوگیری از استرس هستند؛ عاملی که خستگی را چند برابر می نماید.

منبع: ایرنا

منبع: فرارو
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 988

به "6 خوارکی که خستگی تان را در می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 خوارکی که خستگی تان را در می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید