کنفرانسِ مجازیِ بلاروس

به گزارش مجله گذر عمر، خبرگزاری خبرنگاران- کنفرانس بین المللی بلاروس با حضور مقامات عالی رتبه کشور های مختلف به دلیل قرنطینه سراسری در اتریش از امروز به صورت مجازی، در کاخ صدراعظمی و وزارت خارجه اتریش آغاز شد.

کنفرانسِ مجازیِ بلاروس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، کنفرانس بین المللی بلاروس با حضور مقامات عالی رتبه کشور های مختلف به دلیل قرنطینه سراسری در اتریش از امروز به صورت مجازی، در کاخ صدراعظمی و وزارت خارجه اتریش آغاز شد.

سوتلانا تیخانوفسکایا، از چهره های مخالف دولت بلاروس، از مشارکت حضار در این کنفراس قدردانی و ابراز امیدواری کرد که حاضران، مواضع سرسختانه خود را برای اعمال تحریم ها برعلیه رژیم الکساندر لوکاشنکو نشان دهند.

میخاییل لینهارت وزیر خارجه اتریش در مراسم افتتاحیه ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس گامی مهم به جلو و سیگنالی به جامعه مدنی بلاروس باشد مبنی بر اینکه آن ها تنها نیستند باشد.

وزیر خارجه اتریش تاکید کرد: هدف ما تغییر رژیم نیست بلکه می خواهیم مردم بلاروس خودشان بدون ترس تصمیم گیرنده باشند و به حقوق بشر؛ آزادی مطبوعات و آزادی عقیده در این کشور احترام گذاشته شود.

گفتنی است ولادیمیر ماکج وزیر خارجه بلاروس هفته گذشته از برگزاری این کنفرانس به شدت انتقاد کرد و گفتگو درباره تغییر قدرت در بلاروس را گامی خصمانه توصسف کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 966

به "کنفرانسِ مجازیِ بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنفرانسِ مجازیِ بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید