کدام استان ها بارانی می گردد؟

به گزارش مجله گذر عمر، تهران (پانا) - مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در بعضی نقاط 6 استان کشور طی امروز و فردا اطلاع داد.

کدام استان ها بارانی می گردد؟

صادق ضیاییان در گفت وگو با پانا اظهار کرد: امروز و فردا در گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و برخی نقاط مازندران، گلستان و شمال آذربایجان غربی بارش باران و در منطقه ها مرتفع و کوهستانی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد.

وی با بیان اینکه شنبه و یکشنبه در گیلان و برخی نقاط اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان غربی بارش رخ می دهد، اضافه نمود: دوشنبه در برخی نقاط گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غرب مازندران بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با توجه به پیش بینی حرکت غرب سوی چرخند حاره ای در شمال اقیانوس هند، انتظار می رود از اواخر وقت آدینه این توفان به سواحل جنوب شرق سیستان و بلوچستان نزدیک گردد و از این رو شنبه و یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، به ویژه نوار ساحلی رگبار و رعد و برق شدید همراه با وزش باد خیلی شدید رخ دهد.

وی بعلاوه گفت: طی دو روز آینده در برخی ساعات، سرعت وزش باد در خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان افزایش می یابد که خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در منطقه ها مذکور دور از انتظار نیست. شنبه و یکشنبه وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور پیش بینی می گردد. پنج شنبه و آدینه دریای خزر و از ظهر آدینه تا عصر شنبه خلیج فارس مواج و از اواخر وقت آدینه تا یکشنبه با توجه به نزدیک شدن چرخند حاره ای دریای عمان مواج و توفانی خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (9 مهر) صاف و غبار صبحگاهی گاهی وزش باد با حداقل دمای 18و حداکثر دمای 29 درجه سانتیگراد و طی شنبه (10مهر) صاف تا قسمتی ابری و غبار محلی با حداقل دمای 17 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان گفت: طی امروز و فردا (8 و 9 مهر) اهواز با بالاترین دمای 43 و 44 درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل با بیشینه دمای 14 و 12 درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان های کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 875

به "کدام استان ها بارانی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام استان ها بارانی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید