کارت پستال از لیون؛ پروژه شهرسازی مدرن در منطقه کونفلوآنس

به گزارش مجله گذر عمر، منطقه موسوم به کونفلوآنس در شهر لیون فرانسه، یکی از منطقه های مدرن شهری است. کونفولوآنس به زبان فرانسه به معنی اتصال و به هم رسیدن است و این منطقه هم در محل تلاقی رودخانه رون و سون قرار گرفته است.

کارت پستال از لیون؛ پروژه شهرسازی مدرن در منطقه کونفلوآنس

چند نکته در باب شهر لیون

  • لیون دومین شهر بزرگ فرانسه است
  • لیون بیش از 2000 سال تاریخ دارد
  • آگوستوس٬ امپراتور روم٬ لیون را مرکز سرزمین گل نامید
  • دو رودخانه رون و سون در قلب شهر لیون به یکدیگر می پیوندند
  • لیون را مرکز غذا و خوراک شناسی فرانسه می نامند

برای این پروژه از زمین های باتلاقی احیا شده در قرن های هجدهم و نوزدهم میلادی استفاده شده است. کار ساخت آن در سال 2003 میلادی آغاز شده و انتظار می رود در سال 2025 تکمیل شود. قرار است تا آن زمان حدود یک میلیون متر مربع فضای شهری ساخته شود.

توسعه منطقه کونفلوآنس در محل برخورد دو رودخانه رون و سون یکی از بزرگترین پروژه های برنامه ریزی شهری است که آن را به دلیل طراحی های پیشرفته و نوآوری های ساخت و ساز، رؤیای معماری خوانده اند.

توسعه منطقه کونفلوآنس در لیون به این معنی است که در سال 2025 میلادی مساحت مرکز شهر لیون دو برابر مساحت کنونی آن خواهد شد. تا آن زمان این منطقه پذیرای شانزده هزار شهروند، 25000 کارگر و تقریباً 10000 دانش آموز خواهد بود.

مجتمع تجاری کونفلوآنس با رستورانها و مراکز فرهنگی دیگر، این منطقه را تبدیل به ناحیه ای زنده و پرجنب و جوش خواهد کرد. ساختمان سبز و تازه خبرنگاران یکی از ساختمان هایی است در این ناحیه پر رونق ساخت و سازهای شهری واقع شده است.

منبع: یورونیوز
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 797

به "کارت پستال از لیون؛ پروژه شهرسازی مدرن در منطقه کونفلوآنس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارت پستال از لیون؛ پروژه شهرسازی مدرن در منطقه کونفلوآنس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید