این تفریحات مراکش زندگی تان را عوض می کند

به گزارش مجله گذر عمر، تفریحات مراکش

اگر دوست دارید تجربه های فراموش نشدنی ای در زندگی تان داشته باشید، سفر به مراکش همانی است که باید امتحان کنید. از شتر سواری گرفته تا بالا رفتن از بلندترین کوه شمال آفریقا، تجربه هایی است که فقط در این کشور می توانید کسب کنید. در این جا قصد داریم تا 13 مورد از بهترین تفریحات مراکش را به شما معرفی کنیم، تجربه هایی که از آن ها به عنوان تجربه های ناب هم یاد می شود. با خبرنگاران همراه شوید:

این تفریحات مراکش زندگی تان را عوض می کند

قدم زدن در Jemaa el-Fna

تقریبا می توان گفت که Jemaa el-Fna معروف ترین میدان مراکش است که در آن می توان هر آن چه که از مراکش انتظار دارید را ببینید. تر دست هایی که سعی می کنند با صداهای فلوتشان مارها را هیپنوتیزم کنند، میمون ها بازیگوش، دکه های فروش غذا، موزیک زنده و بازاری که در آن هر آن چه که فکرش را کنید را می توانید پیدا کنید، مغازه های سنتی با هزاران نفری که در بازار میدان در حال رفت و آمدند… این از آن دست تفریحات مراکش است که خودتان باید تجربه اش کنید تا به آن پی ببرید، کاملا ارزشش را دارد.

موج سواری در Essaouira

یکی از مشهورترین دهکده های ماهیگیری مراکش را می توان Essaouira دانست که جدیدا به یکی از مهم ترین مراکز موج سواری با موج سوارانی از سرتاسر دنیا تبدیل شده است. بهترین زمان رفتن به این جا در فصل زمستان است، در این موقع از سال اقیانوس آتلانتیک موج های پر جوشش و خروشش را روانه ساحل می کند و افرادی که عاشق ورزش های آبی هستند از گوشه و کنار دنیا به آن جا می فرایند. موج سواری در این منطقه یکی از بهترین تفریحات مراکش است.

بازدید از Ait Benhaddou

این شهر مستحکم بین مراکش و صحرای ساهارا واقع شده است و از خاک رس خالص درست شده است و شما را کاملا یاد قلعه ای مستحکم می اندازد، انگار که بناهای آن از زمین سر به بیرون آورده اند. بیشتر ساکنان این شهر، به روستاهای مدرن تر اطراف رفته اند با این حال امروزه در این شهر باستانی هنوز هم 4 خانواده زندگی می کند. چشم انداز این شهر به گونه ای است که یک بار دیدنش کافی است که تا ابد در فکرتان بماند.

صعود به کوه توبکال

این یکی واقعا جز خاطره انگیزترین تفریحات مراکش است که زندگی تان را عوض می کند. از بلندترین قله آفریقا به نام کوه توبکال (Toubkal) بالا بروید و خودتان را بر فراز ابرها ببینید! بهترین فصل صعود به قله توبکال در فصل بهاراست.

شتر سواری در صحرای ساهارا

این مورد را معمولا باید با تورهای گروهی و راهنمای کار بلد تجربه کنید در غیر این صورت حتما در صحرا گم می شوید. تجربه شتر سواری در وسط صحرای ساهارا شما را عوض می کند، شما خودتان را همراه گروهی در وسط صحرای ساهارا بر روی شتر می بینید انگار که نقطه آرامش را پیدا کرده باشید آن هم در حالی که خورشید به گرمی می تابد و باد ذرات شن و ماسه را به هوا می پراکند.

بازدید از دباغ خانه های فاس

فاس (Fez) یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور است که تاریخ بزرگی را با خود یدک می کشد. در این شهر می توانید دباغ خانه هایی را پیدا کنید که در بخش قدیمی فاس قرار دارند و دقیقا به همان گونه ای که صدها سال پیش بودند هنوز هم هستند. در این قسمت می توانید مردانی را ببینید که در حال رنگ کردن چرم ها به شیوه سنتی هستند و به خاطر همین است که فاس مشهور شده است.

بازدید از شهر آبی شفشاون

شفشاون (Chefchaouen) روستایی در شمال مراکش است که معروفیت بسیار زیادی را در دنیا پیدا کرده است. تمام خانه ها و دیوارهای شهر و کوچه پس کوچه های شفشاون به رنگ آبی است و به همین علت به آن شهر آبی شفشاون هم می گویند. مطمئنا یکی از تفریحات مراکش وقتی که دارید به این شهر سفر می کنید، بازدید از شهر آبی شفشاون است که در بین دنیاگرد های اروپایی محبوبیت زیادی دارد.

بازدید از دره رزها

حتی نام دره رز (Valley of Roses) هم به تنهایی به مقدار کافی هیجان انگیز است. این دره را باید با درخت های نخل زیادش، خانه های کاهگلی و مساجد کهن و باستانی اش که در احاطه کوه ها است شناخت. در دره رزها در مراکش همچنین می توانید یکی از زیباترین چشم مقدارای این کشور را داشته باشید. نقطه قوت این منطقه همان طور که از نام آن هم می توان حدس زد، رزهای سنتیفلیای آن است که قسمت بزرگی از فرهنگ مراکش را تشکیل می دهد چرا که از این رزها هم در خوراکی ها و هم در محصولات آرایشی استفاده می شود.

غذاهای خوش طعم مراکشی

برای بسیاری از افراد غذاهای مراکشی تجربه ای بسیار خاص و منحصر بفرد است. طعم این غذاها با ادویه های خاص و منحصر بفردی که در آن ها استفاده می شود در فکر می ماند. نکته دیگری که در مورد غذاهای مراکشی وجود دارد و آن ها را متفاوت تر از بقیه غذاهای کشورهای دیگر می کند شیوه متفاوت پخت آن هاست.

بالن سواری بر فراز شهر مراکش

مراکش شهری تماشایی است فرقی هم ندارد که بخواهید با پای پیاده آن را بگردید، با شتر، با اسب یا با بالن هایی از ارتفاع…. در این شهر آژانس های زیادی وجود دارند که تجربه بالن سواری را در اختیار گردشگران قرار می دهند که یکی از بهترین این موسسه ها Ciel dAfrique نام دارد که از سال 1990 در حال فعالیت است. بالن سواری یکی از بهترین تفریحات مراکش است البته در صورتی که موسسه درستی را برای آن انتخاب کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1102

به "این تفریحات مراکش زندگی تان را عوض می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این تفریحات مراکش زندگی تان را عوض می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید