هم افزایی ارکان آموزش و پرورش می تواند مسائل نظام تعلیم و تربیت را به حداقل برساند

به گزارش مجله گذر عمر، تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت که دغدغه همه ما تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم است، باید با همکاری و وحدت رویه و در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین به بهترین وجه آموزش و پرورش فرزندان مان را محقق کنیم.

هم افزایی ارکان آموزش و پرورش می تواند مسائل نظام تعلیم و تربیت را به حداقل برساند

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی آموزش و پرورش، به منظور ارتقای صندلی آموزش و پرورش، دومین نشست از سلسله هم اندیشی های تعامل و مصاحبه بین حوزه سیاستگذاری و اجراء با حضور دبیرکل شورای عالی و معاون آموزش ابتدایی، معاونان، مدیران و مشاوران دو حوزه برگزار گردید.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این نشست گفت: هدف از برگزاری این نشست ها افزایش تعامل و تفاهم، مشارکت و ایجاد فضای همراهی و هم افزایی در خصوص مسائل آموزش و پرورش است.

وی اضافه نمود: دغدغه همه ما تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم است، باید با همکاری و وحدت رویه و در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین به بهترین وجه آموزش و پرورش فرزندان مان محقق گردد.

امانی گفت: اگر به فکر حفظ صندلی آموزش و پرورش هستیم باید با یک نگاه منسجم و سیستمی به مسائل و مسائل آن نگاه کنیم چون اجزاء در کنار هم و با هم بودن معنا پیدا می نمایند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: معتقدم همکاری، هم افزایی و همراهی تمامی ارکان آموزش و پرورش می تواند مسائل و مسائل تعلیم و تربیت بچه ها را به حداقل برساند.

امانی تاکید نمود: یکی از اصول کاری ما در شورای عالی آموزش و پرورش نگاه کنشگری به مسائل تعلیم و تربیت و نیازهای آینده این سیستم است.

وی ادامه داد: باید فضایی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم که بچه ها بتوانند براحتی توانایی های خود را بروز دهند. در یک سیستم نظامند خلاقیت ها و نوآوری ها در موقعیتی که سیستم برای افراد فراهم کرده، بروز و ظهور پیدا می نماید.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش توضیح داد: یکی دیگر از محورهای کاری ما در دبیرخانه شورای عالی برگزاری نشست های هم اندیشی بین ارکان آموزش و پرورش است، از دل این نشست ها گاهی راهکارهایی بیرون می آید که می تواند باعث بهبود فرایند کاری آموزش و پرورش گردد.

امانی با اشاره به اینکه وزیر محترم آموزش و پرورش مسئول ابلاغ مصوبات شورای عالی در صحنه اجراست که به تناسب موضوع مصوبات را به معاونت ها ارجاع می دهد، اضافه نمود: اگر یک مصوبه ای از شورای عالی به بخشی از وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می گردد به معنی این نیست که دیگر بخش ها در قبال آن مسئولیتی ندارند بلکه همه ما در قبال اجرای درست و دقیق مصوبات و مقررات آموزشی و پرورشی مسئول هستیم.

وی اضافه نمود: مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برای بهبود و تسهیل فرایند آموزش و پرورش تهیه و تصویب می شوند لذا اجرای درست به موقع و دقیق آنها جز مسئولیت همه حوزه ها بوده و لازمه اجرای مقررات، نظارت و پیگیری مستمر و مداوم آنهاست.

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در این نشست گفت: شورای عالی آموزش و پرورش به خاطر عضویت افراد صاحب نظر و برجسته حوزه تعلیم وتربیت در آن دارای شان و صندلی بالایی در نظام تعلیم و تربیت است.

وی اضافه نمود: به سازوکارهای کارشناسی که در معاونت ها انجام می گردد در فرآیند تصمیم سازی و تصمیم گیری توجه بیشتری گردد، نظارت بیشتر و بهتر بر فرایند اجرای مصوبات می تواند ضامن اجرای مناسب مصوبات شورای عالی باشد.

حکیم زاده گفت: پژوهش سراهای دانش آموزی می تواند باعث بروز خلاقیت و حس پرسشگری در دانش آموزان دوره ابتدایی گردد، باید راهکاری اندیشید که دوره ابتدایی هم بتواند از پژوهش سراهای دانش آموزی استفاده نماید.

معاون آموزش ابتدایی اضافه نمود: در آئین نامه اجرایی مدارس که اکنون در دستور کار شورای عالی می باشد ضروری است بحث دوره پیش دبستانی هم دیده گردد.

وی با اشاره به تاثیر نامناسب و بی موقع جهش تحصلی بر دانش آموزان، گفت: در خصوص جهش تحصیلی باید تمامی جوانب موضوع در نظر گرفته گردد تا دانش آموز بتواند ادامه تحصیل دهد، نباید با برگزاری کلاس های فشرده آماده سازی دنبال جهش تحصیلی دانش آموزی باشیم چون همین دانش آموز در آینده دچار مسائل عدیده ای خواهد شد.

حکیم زاده بیان نمود: شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان یک واحد فرابخشی این شان و صندلی را دارد که مطالبه گر اجرای دقیق مصوبات خود باشد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به هویت ملی و سوادآموزی دانش آموزان، گفت: دانش آموزان باید مهارت لازم برای دریافت و فهم برنامه درسی ملی را داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی در پایان گفت: انتظار ما از شورای عالی این است که کما فی السابق با نگاه آینده پژوهانه و رویکرد علمی و تربیتی به مسائل آموزش و پرورش بپردازد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 467

به "هم افزایی ارکان آموزش و پرورش می تواند مسائل نظام تعلیم و تربیت را به حداقل برساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم افزایی ارکان آموزش و پرورش می تواند مسائل نظام تعلیم و تربیت را به حداقل برساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید