همه چیز درباره صبحانه انگلیسی

به گزارش مجله گذر عمر، سرتاسر بریتانیا و ایرلند صبحانه انگلیسی را به عنوان یک صبحانه کامل و سنتی به خوبی می شناسند. امروزه این غذای اصیل بریتانیایی را می توان در اقصی نقاط دنیا سفارش داد. صبحانه انگلیسی معمولاً هر روز خورده نمی گردد، و معمولاً آن را اواخر هفته و روزها تعطیل میل می نمایند. اصطلاح کامل از این واقعیت ناشی می گردد که برای صبحانه می توان خوراکی های متفاوتی مصرف کرد، و در صبحانه انگلیسی تقریباً می توان تمام آن ها را یافت. این صبحانه چنان پر پیمان است که حتی می توان آن را به عنوان ناهار نیز مصرف کرد.

همه چیز درباره صبحانه انگلیسی

صبحانه انگلیسی چیست؟

صبحانه انگلیسی کامل که گاهی اوقات به آن فرای آپ نیز گفته می شود، شامل تخم مرغ سرخ شده، سوسیس، بیکن، گوجه فرنگی، قارچ، نان سرخ شده و اغلب یک تکه پودینگ سفید یا سیاه است و آن را همراه با چای یا قهوه و نان تست داغ و کره ای سرو می نمایند. این روزها، صبحانه ممکن است شامل موارد دیگری مانند لوبیا پخته و هش براون نیز باشد.

سنت صبحانه انگلیسی به قرون وسطی باز می شود. در این زمان معمولاً فقط دو وعده غذایی در روز وجود داشت. صبحانه و شام صبحانه در اواسط یا اواخر صبح سرو می شد و معمولاً فقط حاوی نان و احتمالاً مقداری پنیر و گوشت سرد بود.

یک صبحانه مجلل اغلب به وسیله اشراف یا درباریان در مناسبت های اجتماعی یا تشریفاتی مانند عروسی سرو می شد. مراسم عروسی باید قبل از ظهر برگزار می شد، بنابراین اولین غذایی که عروس و داماد با هم خوردند صبحانه بود و به صبحانه عروسی معروف شد.

در دوران ویکتوریایی، صبحانه به بخش مهمی از یک مهمانی تیراندازی، مهمانی آخر هفته یا شکار تبدیل شده بود و کمی زودتر از همواره سرو می شد. نجیب زاده ها عاشق تفریح های مجلل بودند و این شامل صبحانه نیز می شد.

صبحانه ها بدون عجله آرام و همراه با ظروف نقره و شیشه ای فراوان، برای تحت تأثیر قرار دادن مهمان ها، صرف می شد. میز صبحانه زیر سنگینی صبحانه انگلیسی پر پیمان ناله می کرد. روزنامه هایی در دسترس خانواده و مهمانان بود تا از اخبار روز آگاه شوند. علاوه بر تخم مرغ و بیکن که برای اولین بار در اوایل قرن هجدهم به این وعده اضافه شد، ضیافت صبحانه می تواند شامل غذاهای پروتئینی مانند گوشت سرد، ماهی دودی و تخم مرغ آب پز نیز باشد.

عصر ویکتوریا شاهد ظهور یک طبقه میانه ثروتمند در جامعه بریتانیا بود که مایل بودند از آداب و رسوم نجیب زاده ها، از جمله سنت صبحانه انگلیسی کامل، الگو بردارند. از آن جایی که طبقات میانه به سر کار می رفتند، صبحانه زودتر سرو و معمولاً قبل از ساعت 9 صبح سرو می شد.

بسیاری از طبقات کارگر از صبحانه انگلیسی نیز لذت می بردند. اعمال تنبیهی بدنی و ساعات طولانی کار در کارخانه های انقلاب صنعتی به این معنی بود که یک وعده غذایی مقوی اول صبح ضروری بود. حتی در اواخر دهه 1950، تقریباً نیمی از جمعیت بزرگسال روز خود را با یک غذای خوب سنتی انگلیسی آغاز می کردند.

در دنیای امروزی سلامتی موضوعی بسیار مهم است، ممکن است فکر کنید که یک صبحانه انگلیسی سالم ترین راه برای آغاز روز نیست، اما بعضی کارشناسان معتقدند که چنین وعده غذایی در صبح سوخت وساز بدن را افزایش می دهد و نباید ناسالم باشد، به خصوص اگر غذا به جای سرخ شدن، کباب شود.

طرز تهیه صبحانه انگلیسی

مواد لازم برای تهیه صبحانه انگلیسی، به ازای هر نفر، بدین قرار است:

  • سوسیس 2 عدد
  • 2-3 تکه بیکن
  • 2 عدد قارچ
  • 1-2 گوجه فرنگی رسیده
  • 1 ورقه ضخیم پودینگ سیاه
  • 1 عدد تخم مرغ بزرگ
  • 1 تکه نان

پس از تهیه مواد لازم، بدین ترتیب صبحانه انگلیسی خود را آماده می کنیم:

  1. صفحه گریل تخت خود را روی حرارت ملایم گرم کنید و کمی با روغن زیتون سبک بمالید.
  2. ابتدا سوسیس ها را بپزید. سوسیس ها را به روی صفحه گریل داغ قرار دهید و اجازه دهید به آرامی برای حدود 15 تا 20 دقیقه بپزند و گهگاه بچرخانید تا طلایی شوند. بعد از 10 دقیقه اول، قبل از آغاز پخت سایر مواد، حرارت را تا حد میانه افزایش دهید. اگر برای فضا مشکل دارید، سوسیس ها را کاملاً بپزید و در ظرفی در فر داغ نگه دارید.
  3. بیکن را مستقیماً روی صفحه گریل قرار دهید و هر طرف را به مدت 2 تا 4 دقیقه یا تا زمانی که کیفیت دلخواه شما به دست آید سرخ کنید. مانند سوسیس ها، بیکن پخته شده را می توان داغ در بشقاب در فر نگه داشت.
  4. قارچ ها را پاک نموده و بشویید و سپس ساقه آن ها را کوتاه کنید. سپس آن ها را به تکه هایی هم مقدار تکه کنید. نمک و فلفل بزنید و کمی روغن زیتون بپاشید. قارچ ها را روی صفحه گریل قرار دهید و 1-2 دقیقه قبل از چرخاندن و 3-4 دقیقه دیگر بپزید. از جابه جایی بیش از حد قارچ ها در حین پخت خودداری کنید، زیرا این کار باعث آزاد شدن آب طبیعی قارچ ها و خیس شدن آن ها می شود.
  5. برای گوجه فرنگی ها، اگر از گوجه فرنگی آلویی استفاده می کنید، گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کنید و با یک چاقوی کوچک و تیز، چوب گاه آن را بردارید. نمک و فلفل بزنید و کمی روغن زیتون بپاشید. سمت برش را روی صفحه گریل قرار دهید و بدون حرکت به مدت 2 دقیقه بپزید. سپس آن ها را به آرامی برگردانید و دوباره مزه دار کنید. 2 تا 3 دقیقه دیگر بپزید تا نرم شوند اما همچنان شکل خود را حفظ نمایند.
  6. برای پودینگ سیاه، آن را 3 یا 4 قسمت تقسیم کنید و پوست آن را جدا کنید. روی صفحه گریل قرار دهید و هر طرف را به مدت 2-1 و نیم دقیقه بپزید تا کمی ترد شود.
  7. برای تهیه نان سرخ شده، بهتر است آن را در تابه ای جداگانه بپزید. در حالت ایده آل، از نانی بهره ببرید که یک یا دو روز از عمر آن می گذرد. ماهیتابه را روی حرارت میانه گرم کنید و سطح آن را با روغن بپوشانید. نان را اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه هر طرف را بپزید تا ترد و طلایی شود. اگر تابه خیلی خشک شد، کمی روغن اضافه کنید. برای طعم بهتر، بعد از برش دادن، یک تکه کره به آن اضافه کنید.
  8. برای تخم مرغ های سرخ شده، تخم مرغ را مستقیماً داخل ماهیتابه با نان سرخ شده بشکنید و بگذارید 30 ثانیه بماند. یک قاشق خوب کره اضافه کنید و وقتی تخم مرغ ذوب شد، کمی کره اضافه کنید. آن ها را به مقدار دلخواه خود بپزید، مزه دار کنید و آن ها را به آرامی بردارید.
  9. پس از پخته شدن همه مواد، آن ها را در بشقاب های گرم سرو کنید.

کلام آخر

به علت استفاده از انواع مواد غذایی در آن، صبحانه انگلیسی می تواند وعده ای کامل و مغذی باشد، مخصوصاً برای کسانی که روزی طولانی در پیش خواهند داشت. همین طور می تواند انتخاب مناسبی برای سفارش دادن در کافه یا رستوران باشد، چراکه بسیار لذیذ است. صبحانه انگلیسی می تواند هر ذائقه ای را راضی کند.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1094

به "همه چیز درباره صبحانه انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره صبحانه انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید