با آمستردام؛ سرزمین خوراک ها و کباب های متنوع آشنا شوید! (تور هلند ارزان)

به گزارش مجله گذر عمر، سفر به هلند و چشیدن مزه خوراکی های آمستردام، به حدی لذت بخش است که می تواند خاطره زیبا و به یاد ماندنی در فکر مسافران و گردشگران باقی بگذارد. به همین علت در این مقاله قصد داریم شما را با خوراک ها و کباب های آمستردام آشنا نماییم.

با آمستردام؛ سرزمین خوراک ها و کباب های متنوع آشنا شوید! (تور هلند ارزان)

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

کشور هلند و شهر آمستردام یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران از سراسر جهان به شمار می آید. در جهان، هلند به گل های رنگارنگ و آسیاب های بادی خود مشهور شده اما علت دیگری برای محبوبیت آمستردام در بین گردشگران وجود دارد و آن علت، وجود خوراک ها و کباب های لذیذ آمستردام است که معروفیت جهانی دارند.

آشنایی با خوراک ها و کباب های آمستردام

هر فردی در زندگی خود، بنابر علاقمندی هایش به سفر کردن می پردازد که یکی از این علایق می تواند امتحان کردن غذاها و خوراک های موجود در مقصد سفر باشد. کشور هلند و شهر آمستردام به غیر از گل های زیبا و رنگارنگ و آسیاب های بادی به خاطر غذاها و خوراک های خوشمزه و بی نظیر خود نیز معروفیت دارند که گردشگران می توانند با چشیدن طعم این غذاها از سفر به این شهر لذت ببرند.

خوراک های کشور هلند تنوع زیادی دارند که انواع و اقسام شیرینی ها و کباب ها و غذاهای گوشتی را شامل می شوند که مزه لذیذ و بی نظیری دارند. آشنایی با غذاها و فرهنگ غذایی مردم یک شهر یا کشور قبل از سفر به آن یاری می نماید تا بتوانیم در زمان حضور در آنجا، غذاهای خوشمزه و لذیذ آن را، امتحان کنیم. به همین علت در ادامه این مقاله، خوراک ها و انواع کباب هایی که در شهر آمستردام محبوب هستند را معرفی می کنیم تا با خصوصیات و ویژگی های آن ها آشنا شویم.

خوراکی های آمستردام | بتر پالبال (bitterballen)

یکی از معروف ترین و پر هوادار ترین خوراکی های آمستردام، بتر پالبال نام دارد که در سایر شهرهای هلند نیز می توان آن را یافت. برای تهیه این غذای لذیذ از گوشت گاو و خردل استفاده می شود.برای پخت و طبخ این غذا کوشش می شود که از گوشت گوساله استفاده نمایند زیرا گوشت گوساله برای یک غذای کبابی لذیذتر است.

بتر پالبال از جمله غذاها و کباب هایی است که به صورت گرم سرو می شود و هنگام خوردن آن باید مراقب باشید که دهان و زبانتان نسوزد. شاید بهتر باشد اجازه دهید این غذا کمی خنک شده و سپس آن را میل کنید.

شاه ماهی

در لیست خوراک ها و کباب های آمستردام به یک غذای ویژه و دریایی می رسیم که شاه ماهی نام دارد. این غذا از یک شاه ماهی به صورت خام تهیه می شود. در واقع شاه ماهی خام، همراه با قطعات پیاز خرد شده و ترشی در نان ساندویچی قرار می گیرد و سرو می شود که مزه متفاوت و لذیذی دارد.

این غذای دریایی که یکی از غذاهای سالم و بسیار مقوی و مغذی در آمستردام به شمار می آید، یکی از غذاهای محبوب به خصوص در فصل زمستان محسوب می شود. علت این محبوبیت این است که شاه ماهی در ماه ژوئیه چرب تر بوده و به همین دلیل طعم بهتر و لذیذتری دارد.

خوراکی های آمستردام | استروپوافل (stroopwafel)

این غذای هلندی در دسته شیرینی و دسرها قرار می گیرد که طعم لذیذ و منحصر به فردی دارد. با این وجود که این شیرینی در زمره خوراک ها و کباب های آمستردام قرار ندارد اما انقدر لذیذ و پرهوادار است که نمی توان به سادگی از آن گذشت. این شیرینی یکی از پرهوادارترین و محبوب ترین شیرینی ها و دسرها در کشور هلند به شمار میرود.

شکلات دریایی نمکی (Choclonelycarameltony)

یک نوع شکلات بسیار خوشمزه و لذیذ که جزو برترین خوراکی ها در کشور هلند و شهر آمستردام به شمار میرود. این خوراکی محبوب در طعم های متنوع و خوشمزه ای وجود دارد که در صورت سفر به این کشور می توانید مزه آن را امتحان کنید.

Lekkerbekje kibbeling

این غذای محبوب و خوشمزه که در دسته غذاهای دریایی جای می گیرد، یک ماهی خوش طعم و لذیذ است؛. برای طبخ این غذای دریایی، ماهی سفید را در روغن فراوان سرخ می نمایند. پس از سرخ شدن ماهی سفید در روغن فراوان، آن را در سس فراوان می غلتانند که طعم بسیار لذیذ و متفاوتی به آن می بخشد.

خوراکی های آمستردام | Rookworst

در معرفی خوراک ها و کباب های آمستردام به یک غذای خوش طعم و بی نظیر می رسیم که با سوسیس دودی تهیه می شود. سوسیس دودی هلندی، نوعی سوسیس است که طعم متفاوتی نسبت به هات داگ دارد. در این غذا سوسیس دودی هلندی، همراه با خردل سرو می شود که طعم و مزه عالی تری را به ارمغان می آورد.

Stamppot

در هر جای جهان بعضی غذاها وجود دارند که برای یک فصل خاص مناسب هستند. بعضی غذاها برای زمستان و بعضی از غذاها و خوراک ها برای فصل تابستان مناسب هستند. استمپوت به عنوان یکی از غذاهای محبوب در هلند، برترین گزینه برای فصل زمستان خواهد بود. این غذای لذیذ از ترکیب سیب زمینی پخته شده همراه با چند نوع سبزیجات طبخ و آماده می شود.

هویج، کلم و قارچ پخته شده از انواع سبزیجاتی هستند که در طبخ این غذا مورد استفاده قرار می گیرند. این غذا به قدری در آمستردام محبوبیت دارد که در فصل زمستان می توانید نام آن را در منوی اغلب رستوران های این شهر مشاهده کنید. به طوری که بعضی از رستوران ها در طول فصل زمستان تنها این غذا را سرو می نمایند و انواع آن را به مشتریان ارائه می دهند. این رستوران ها معمولا به صورت فصلی کار می نمایند به این ترتیب که در طول زمستان به عنوان رستوران و در طول تابستان به عنوان بستنی فروشی فعالیت دارند.

خوراکی های آمستردام | کاس

در ادامه معرفی خوراک ها و کباب های آمستردام به غذایی می رسیم که در حدود 800 سال قدمت دارد. کاس یک پنیر معروف هلندی است که قدمت آن به 800 سال پیش بازمی شود. تولید انواع پنیرها و صادرات آن به سایر کشورها یکی از مشاغل اصلی در شهر آمستردام به شمار میرود.

پنیر کاس بسیار محبوب و پر هوادار بوده و بعلاوه کاربرد بسیاری دارد. به طوری که در تمام وعده های غذایی یعنی صبحانه، ناهار، شام و میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد. این پنیر در تمامی این وعده های غذایی با انواع نوشیدنی ها و سس های مختلف و متنوع مصرف می شود که طعمی بی نظیر و لذیذ دارد. مزه لذیذ و منحصر به فرد این پنیر می تواند برای همواره در فکر گردشگران و مسافران شهر آمستردام ثبت شود.

قطره

این خوراکی آمستردام در دسته شیرینی ها قرار می گیرد که نام دیگر آن اسطوخدوس است و در دو نوع شور و شیرین یافت می شود. این خوراکی به قدری محبوبیت دارد که در همه جای شهر از داروخانه و مغازه و سوپرمارکت گرفته تا رستوران ها با بردن نام آن می توانید نسبت به تهیه آن اقدام نموده و از طعم ماندگار آن نهایت لذت را ببرید.

خوراکی های آمستردام | پوفرتجز

یکی از لذیذترین و خوشمزه ترین خوراکی های آمستردام پوفرتجز نام دارد که جزو دسته پنکیک ها قرار می گیرد. این خوراکی خوش طعم که با آرد گندم و مخمر تهیه می شود شباهت زیادی به پنکیک های کوچک و نرم دارد که با یک قاشق پودر شکر و کره برای مشتریان سرو می شوند.

این پنکیک های کوچک که به طور معمول در فصل زمستان به صورت چندتایی بر روی هم قرار می گیرند، به غیر از پودر شکر با مواد دیگری مانند کرم، پودر شربت و توت تزئین شده و سرو می شوند که طعم لذیذ و به یادماندنی دارند.

کراکت

آخرین غذا یا خوراکی که در لیست خوراک ها و کباب های آمستردام به معرفی آن می پردازیم، کراکت نام دارد که چشیدن آن به شدت توصیه می شود. در طبخ این خوراکی از تکه های گوشت گاو استفاده می شود.

این غذا به شکل یک رول گوشت گاو یا گوساله است که به شکل عالی سرخ شده و طعم لذیذ و بی نظیری دارد. به طوری که می تواند تا سال های سال در گوشه فکر افراد ثبت شود. این غذا و خوراکی خوشمزه در آمستردام با طعم های متفاوتی مانند ساتای مرغ، میگو، گولاش و حتی با طعم گیاهی طبخ می شود که هر فرد می تواند بسته به سلیقه و ذائقه خود هر یک از آن ها را امتحان کند.

در کنار این غذای لذیذ به طور معمول، نان سفید و سس خردل، سرو می شود که طعم آن را دوچندان می نماید. کراکت، یک غذای بسیار محبوب و پرهوادار در آمستردام به شمار میرود که می توانید آن را از هر رستوران، مغازه، فروشگاه یا حتی دست فروش های خیابانی تهیه نموده و نوش جان کنید.

برای خرید بلیط هواپیما با مناسب ترین قیمت از خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1175

به "با آمستردام؛ سرزمین خوراک ها و کباب های متنوع آشنا شوید! (تور هلند ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با آمستردام؛ سرزمین خوراک ها و کباب های متنوع آشنا شوید! (تور هلند ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید