هدست های بی سیم، رویایی که رنگ واقعیت گرفتند

به گزارش مجله گذر عمر، هدست های بی سیم!

فقط کافی است 10 سال پیش را به یاد آورده و ببینید تلفن های هوشمند چه بودند و چه شدند. همین اتفاق در مورد هدست های واقعیت مجازی هم اتفاق می افتد و پیشرفت شان را با سرعتی سرسام آور طی سال های آینده شاهد هستیم.

هدست های بی سیم، رویایی که رنگ واقعیت گرفتند

در حال حاضر، عمده هدست های واقعیت مجازی ارزان قیمت، بدون سیم هستند. یک جفت لنز ارزان قیمت، بدنه ای ساده از جنس پلاستیک یا مقوا و تلفن همراهی که پشت لنزها قرار می گیرد. Gear VR سامسونگ و کاربرد گوگل از این دسته اند. اما اگر بخواهیم پا را فراتر از واقعیت مجازی بگذاریم، می توانیم هولولنز مایکروسافت را هم مثال بزنیم. دستگاهی که کاملا در رده بهترین ها قرار گرفته اما همچنان سیمی به آن متصل نیست. با این حال، تا فرارسیدن هولولنز هنوز 5 سال فرصت به جای مانده و تا آن دوره، واقعیت مجازی چندین نسل به روز می شود. هدست های بی سیم، طبیعتا کم وزن تر هستند و کاربر را در حرکاتش آزاد می گذارند و پیوسته لازم نیست نگران چندین رشته سیم بود. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانیم.

محققان دانشگاه ام آی تی با استفاده از یک فناوری مشابه با اسکنرهای بدن انسان در فرودگاه ها با موفقیت هدست های بی سیم واقعیت مجازی را مورد آزمایش قرار دادند. این محققان براین باورند، راهی را برای اتصال بی سیم هدست های واقعیت مجازی به رایانه های شخصی ابداع کرده اند. امواج رادیویی انتقال دهنده اطلاعات هدست ها از این طریق با تغییراتی برای انجام امور متنوعی از جمله شناسایی بیماری سرطان و ارائه خدمات اینترنت پرسرعت هم قابل استفاده هستند. با توجه به حجم بالای اطلاعاتی که هدست های واقعیت مجازی برای نمایش تصاویر با کیفیت سه بعدی نیاز دارند، در این شیوه انتقال اطلاعات با سرعت چند گیگابیت در ثانیه به طور بی سیم انجام می شود. محققان ام آی تی با استفاده از هدست Vive شرکت اچ تی سی فناوری تازه خود را با موفقیت آزمایش کرده اند. البته این روش بر روی دیگر هدست های شرکت های مختلف هم اجرا می شود. کارشناسان براین اعتقادند، استفاده از هدست های بی سیم موجب می شود که بتوان کاربردهای بسیار متنوعی برای این اختراع تازه بشر تعریف کرد. زیرا می توان بین رایانه و هدست فاصله انداخت. ابزاری که محققان دانشگاه ام آی تی به این منظور ساخته اند MoVR نام دارد که شامل آنتن های دوجهته به طول حدودا دو سانتیمتر است که می توانند داده ها را به طور بی سیم بین رایانه و هدست انتقال داد. در حال حاضر شرکت های اینتل، کوآلکوم و اوکولوس هم در تلاش برای ساخت هدست های بی سیم هستند، اما هنوز محصولات نهایی خود را عرضه نکرده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1037

به "هدست های بی سیم، رویایی که رنگ واقعیت گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدست های بی سیم، رویایی که رنگ واقعیت گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید