مقاله: خواص تمبر هندی و فواید آن چیست؟

به گزارش مجله گذر عمر، در پایان لازم به ذکر است که گفته گردد، مصرف زیاد تمرهندی به صورت ناشتا باعث آسیب به دستگاه گوارش می گردد، بعلاوه زنان باردار باید در مصرف آن احتیاط کنند. شما چه خواص دیگری از این خوراکی خوشمزه سراغ دارید؟ در پایین همین صفحه با ما در ارتباط باشید.

مقاله: خواص تمبر هندی و فواید آن چیست؟

بخش های مورد استفاده این گیاه، میوه آن است که به صورت خام و در تهیه غذاهای مختلف کاربرد دارد. هسته، برگ و پوست درخت تمر هندی هم در طب سنتی استفاده می گردد.

به علت بالا بودن اندازه ویتامین ث موجود در این میوه، مصرف آن برای بهبود سرماخوردگی مفید است.

این میوه به اسم مسهل طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد و برای درمان یبوست از آن استفاده میگردد. بعلاوه مصرف آن برای افرادی که مایل به کاهش زون و لاغری هستند مناسب است.

طبع تمر هندی سرد است. یکی از مشهورترین خواص تمبر هندی رفع عطش و تشنگی و خاصیت تب بر و خنک کننده آن میباشد. برخی از مهمترین خواص درمانی آن عبارتند از:

به طورکلی ترکیبات موجود در این میوه در تقویت سیستم دفاعی بدن کاربرد زیادی دارند و از بروز بیماری های خود ایمنی جلوگیری می کنند. بعلاوه در جلوگیری و توسعه عفونتها و باکتریهای بیماریزا موثر هستند. تمرهندی حاوی آنتی اکسیدان است و در درمان بیماری های ویروسی هم کاربرد دارد.

منبع مقاله: خواص تمبر هندی و فواید آن چیست؟

انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 815

به "مقاله: خواص تمبر هندی و فواید آن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: خواص تمبر هندی و فواید آن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید