لزوم اختصاص 15 درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش

به گزارش مجله گذر عمر، خبرگزاری خبرنگاران-وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: باید توزیع متوازن استعداد ها شکل بگیرد و 15 درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش اختصاص یابد.

لزوم اختصاص 15 درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محمد علی زلفی گل در پنجاه و پنجمین اجلاس روسای دانشگاه های معاونین پژوهشی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور که در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید مطرح نمود: در دنیای کنونی باید از تجربیات استفاده کرد و به افق های تازه در عرصه علم و فناوری توجه کنیم.

وی با بیان اینکه باید برای مدیریت و ظرفیت علم، پژوهش و فناوری در کشور برنامه درست معین شده باشد، گفت: ماموریت هایی در دانشگاه های کشور پیش بینی شده است و باید شاخص های علم و فناوری کشور ارتقا یابد.

زلفی گل با بیان اینکه کشور ما سرشار از منابع انسانی است گفت: یکی از عوامل پیشرفت علمی در کشور منابع انسانی است که ما از این نعمت بهره مند هستیم و منابع مادی نیز به فراوانی در کشور وجود دارد، اما در زمینه اعتبارات اقتصادی در مضیقه قرار داریم و باید بتوانیم ارتباط منطقی و علمی برقرار کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نظام ملی نوآوری در کشور در حال تکامل است، گفت: نظام ملی نوآوری در کشور به بلوغ خاص نرسیده است و باید بتوانیم در نظام نوآوری بین پژوهش، نوآوری و آموزش ارتباط منطقی برقرار کنیم.

زلفی گل در ادامه تاکید نمود: هر تصمیمی باید مبنای علمی داشته باشد و یکی از راه حل ها برای توسعه در این راستا، شرکت های دانش بنیان است.

وی در ادامه تاکید نمود: فراوری علم برای ما مرجعیت و فناوری برای جامعه رفاه ایجاد می نماید، بنابراین باید نوآوری را در جامعه ارتقا دهیم.

وی گفت: بیش از 30 درصد از فراوریات علمی ما با مشارکت بین المللی در حال اجرا است و ما در کشورمان اساتیدی داریم که به عنوان مرجعیت علمی در دنیا شناخته شده هستند.

زلفی گل در ادامه گفت: 15 درصد بودجه دانشگاه ها باید به امر پژوهش اختصاص یابد و باید توزیع متوازن استعداد ها در عرصه های مختلف علمی شکل بگیرد و باید بتوانیم نخبه گزینی و نخبه پروری عالی در کشور داشته باشیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: رفت و آمد اساتید برای فرصت های مطالعاتی باید تسهیل پیدا کند و باید به فکر تربیت دانشمندان برای آینده باشیم و باید در ایام کرونا رتبه علمی کشور را حفظ کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1074

به "لزوم اختصاص 15 درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم اختصاص 15 درصد بودجه دانشگاه ها به پژوهش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید