فوائد چای بابونه

به گزارش مجله گذر عمر، فوائد چای بابونه بسیار فراوان بوده که از آن جمله به درمان سرماخوردگی، مبارزه مؤثر با زخم معده، و داشتن خواص آنتی اکسیدانی می توان اشاره نمود. تعجبی ندارد که این چای در نقاط مختلف دنیا خواستار زیادی پیدا نموده است.

فوائد چای بابونه

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

فوائد چای بابونه بسیار فراوان بوده که از آن جمله به درمان سرماخوردگی، مبارزه مؤثر با زخم معده، و داشتن خواص آنتی اکسیدانی می توان اشاره نمود. تعجبی ندارد که این چای در نقاط مختلف جهان خواستار زیادی پیدا کرده است.

چای بابونه در جهان تنها یک نوشیدنی خوشمزه به حساب نمی آید. در واقع این چای مفیدترین و بی ضررترین نوشیدنی در جهان است. بابونه از فوائد سلامتی بخش مختلفی برخوردار بوده و ساده ترین راه جهت دریافت این فوائد نوش جان کردن چای گیاهی تهیه شده از این گیاه است. چای بابونه یک نوشیدنی گرم محبوب است که بسیاری افراد ترجیح می دهند آن را پیش از رفتن به رختخواب میل نمایند، به این علت که موجب آرامش اعصاب شده و به آرامش رسیدن فرد یاری می کند. این نوشیدنی ضد التهابی و ضد اسپاسم، با دم کردن گلهای گیاه بابونه در آب داغ تهیه می گردد.

گیاه بابونه

بابونه گیاهی است که شبیه به گل مینا بوده و بومی مصر می باشد. بابونه با برخوردار بودن از فوائد سلامتی بخش بسیار، یکی از مفیدترین گیاهان دارویی در جهان به تعداد می رود. فوائد سلامتی بخش آن از بهبود زخم تا درمان اضطراب و اختلالات خواب را شامل می گردد. نامگذاری بابونه در قرن نوزدهم به وسیله یک گیاه شناس به هنگام تماشا اتفاقی این گیاه در حال رشد در تماشاخانه کولوسئوم روم انجام شد. مصریان باستان از فوائد بی تعداد بابونه اطلاع داشتند و از اینرو بخش مهمی از تمدن آنها را تشکیل می دهد.

فوائد چای بابونه در سلامت

چنانچه به پند قدیمی بزرگترین ثروت سلامتی است اعتقاد داشته باشید، در این صورت چای بابونه به کار شما می آید. این نوشیدنی از فوائد سلامتی بخش فراوانی برخوردار بوده که می توانند به شما در داشتن عمری طولانی و بدون هیچ گونه بیماری یاری نمایند.

مطالعه اجرا شده به وسیله سازمان ملی بهداشت (NIH) اسم می کند که نوشیدن چای بابونه برای افرادی که مبتلا به ناراحتی روده ای می باشند، مفید است.

باز هم مطالعه اجرا شده دیگری نشان می دهد که نوشیدن این چای موجب ایجاد فعالیت ضد باکتریایی در بدن شده به گونه ای که سیستم ایمنی بدن را تقویت ساخته و به ما در مبارزه با بیماریهای مختلف یاری می کند.

این نوشیدنی بعلاوه سرشار از اسیدهای آمینه ای است که به برطرف گرفتگی عضلانی یاری کرده و از اینرو برای افرادی که دچار گرفتگی عضلانی و یا دردهای قاعدگی شده اند مفید می باشد.

میزان کمی لمون گرس یا علف لیمو به آن افزوده و آنگاه متوجه تأثیر این نوشیدنی آرام بخش در آرام ساختن اعصابتان خواهید شد. این کار آن را نوشیدنی ایده آل جهت برطرف استرس از فرد می سازد.

این نوشیدنی گیاهی بعلاوه برای بچه ها مفید است، به این علت که به تسکین درد روده ای یاری می کند. بعلاوه می تواند به دندان درآوردن راحت کودک یاری نماید.

بخار متصاعد شده از چای بابونه می تواند جهت درمان انواع بیماریهای تنفسی از جمله آسم و عفونتهای سینوسی مورد استفاده قرار گیرد.

با میزان کمی نعناع فلفلی یا بیابانی در چای بابونه، آن را به نوشیدنی عالی گوارشی تبدیل ساخته که می تواند به تسکین مسائل گوارشی مختلف یاری نماید.

چای بابونه، در شکل شیرین نشده خود، می تواند جهت تسکین تحریکات پوستی و نیش زنبور مورد استفاده قرار گیرد. بعلاوه می تواند جهت درمان آکنه بر روی پوست استفاده گردد.

نوشیدن یک فنجان از این چای گیاهی به صورت روزانه می تواند به برطرف مسائل مختلف روده ای همانند سندرم روده تحریک پذیر یاری نماید.

استفاده از آن بر روی پوست هم به روشن ساختن آن یاری کرده در نتیجه به شما چهره ای روشن می بخشد.

چای کیسه ای بابونه استفاده شده را بایستی در دمای اتاق خنک کرده و به اسم کمپرس چشم ها در شب از آن استفاده کرد. این کار به برطرف خستگی چشم و درمان حلقه تیره اطراف چشم یاری می کند.

نوشیدن دمنوش بابونه یکی از ساده ترین راه های مقابله با میگرن است. آن را بایستی به محض ظهور علائم میگرن مصرف نمود تا از بروز سردرد شدید جلوگیری گردد.

این چای دارای خواص ضد درد یا مسکنی است که به تسکین درد با کاهش تحریک پذیری عصب یاری می کند.

با فوائد سلامتی بخش بسیار چای بابونه، علتی وجود ندارد که این چای را از رژیم غذایی روزانه خود خارج سازید. در واقع، یک فنجان چای بابونه در روز چیزی است که دندانپزشکان حاذق جهت برخورداری از سلامتی توصیه می نمایند.

بعضی فوائد غیر معمول

فوائد این نوشیدنی مفید تنها به سلامتی محدود نمی گردد. در ادامه بعضی از فوائد این چای که ارتباطی با سلامت ندارند اما هنوز هم بسیار مفید می باشند را در اختیارتان قرار می دهیم.

چای بابونه به جلوگیری از رشد قارچ یاری می کند. چنانچه به باغبانی علاقه دارید، می توانید آن را بر روی گیاهان اسپری کرده تا از رشد قارچ در آنها جلوگیری گردد.

مطالعات اجرا شده نشان می دهند که افزودن این چای به کودهای آلی می تواند به افزایش سطح کلسیم در خاک یاری کرده، در نتیجه آن را حاصلخیزتر می سازد.

این امر ثابت می کند که چای بابونه نه تنها مراقب سلامت شما است، بلکه به همان مقدار برای گیاهان مفید است به این علت که به افزایش طول عمر آنها یاری می کند.

مطلقاً هیچ تردیدی در مورد این حقیقت که چای بابونه یکی از معروف ترین و خوش طعم ترین چای های گیاهی در جهان است، وجود ندارد. فوائد لیست شده در بالا آنقدر کافی بوده است که شما را متقاعد ساخته حداقل یک مرتبه آن را امتحان کنید. مطمئن باشید که به محض مزه کردن این چای، هرگز به آن نه نخواهید گفت.

منبع: راسخون
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 880

به "فوائد چای بابونه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوائد چای بابونه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید