فارس من، پیگیری کاهش شهریه دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه شریف

به گزارش مجله گذر عمر، دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه شریف می پرسند که چرا در شرایط شیوع کرونا که آموزش ها به صورت الکترونیکی است، شهریه کاهش نیافته است؟ آخرین پیگیری فارس نشان می دهد هنوز تصمیمی درباره شهریه این دانشجویان اتخاذ نشده است.

فارس من، پیگیری کاهش شهریه دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه شریف

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، وقتی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه پرسیدند که چرا شهریه پردیس خودگردان دانشگاه شریف در شرایط کرونا کاهش نیافت؟

پیگیری خبرنگار از شرایط تخفیف شهریه دانشجویان در دانشگاه صنعتی شریف

با ادامه دار شدن شرایط تعطیلی دانشگاه ها، خبرنگار شرایط مساعدت با دانشجویان شهریه پرداز در دانشگاه صنعتی شریف را پیگیری کرد.

داوود رشتچیان معاون دانشجویی دانشگاه شریف در این باره به خبرنگار ما، گفت: دانشگاه شریف هیچ گاه دانشجوی شبانه نداشته و فقط دانشجوی پردیس در دو شهر تهران و کیش دارد. برای دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی 96 هم که مورد تقاضای دانشجویان بود و این دانشجویان حداکثر تا پایان خرداد 99 مهلت دفاع داشته اند، مقرر شد که آنان بتوانند در تابستان بدون پرداخت شهریه ترم تابستانی حداکثر تا پایان تیر دفاع کنند. همچنین برای این دسته از دانشجویان در موارد خاص، شرایط بیشتری هم برای معافیت شهریه ترم تابستانی و ترم هفتم دیده شده است. همچنین حذف تک درس از پرداخت شهریه معاف است. علاوه بر این تسهیلاتی هم برای دانشجویان دکتری برای معافیت در یک نیم سال از پرداخت شهریه مرتبط با تعویق برگزاری امتحان جامع یا دفاع به شرط تایید استاد و دانشکده دیده شده است.

اما در این پیگیری اعلام شد که هنوز درباره شرایط دانشجوی پردیس در دو شهر تهران و کیش تصمیمی اتخاذ نشده است.

تصمیم تخفیف شهریه در اختیار هیات امنای دانشگاه است

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم در این باره با اشاره به توصیه وزارت علوم به دانشگاه ها برای مساعدت با دانشجویان شهریه پرداز، گفت: هرگونه تخفیف و تغییر در پرداخت شهریه دانشجویان شهریه پرداز، نیازمند مصوبه هیأت امنای دانشگاه ها است.

به گفته وی، این پیشنهاد باید از طرف دانشگاه یا موسسه آموزش عالی به هیات امنای دانشگاه برده شود و در هیات امنای دانشگاه تصویب شود و بنابراین در این باره اختیار به همان مجموعه سپرده شده است.

خاکی صدیق تاکید کرد: دانشگاه هایی که هیات امنایی اداره می شوند اجراکننده تصمیمات هیات امنا هستند.

شهریه پردیس خودگردان دانشگاه شریف در شرایط کرونا هنوز بلاتکلیف است

در پیگیری بعدی از این دانشگاه هم رشتچیان با بیان اینکه به زودی شرایط شهریه دانشجویان پردیس مشخص می شود که به دلیل اینکه این موضوع در حیطه مسئولیت و اختیارات پردیس ها است اطلاع رسانی در این باره از سوی مسوولان پردیس خواهد بود.

در آخرین پیگیری خبرنگار، هنوز تصمیم قطعی برای شرایط شهریه دانشجویان پردیس دانشگاه شریف اتخاذ نشده است و وعده داده شد که به زودی در این باره اعلام عمومی می شود.

باوجود وعده اولیه مسوولان برای پاسخ گویی در این باره، خبرنگاران فارس این سوژه و مطالبه کاربران را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری می کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 31

به "فارس من، پیگیری کاهش شهریه دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه شریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، پیگیری کاهش شهریه دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه شریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید