غذاهایی که به طور شگفت انگیزی دمای بدن را بالا می برند

به گزارش مجله گذر عمر، تبیان/ درجه حرارت بدن در 98.6 درجه فارنهایت یا 37 درجه سانتی گراد طبیعی است. هنگام اندازه گیری دما به صورت دهانی، دمای طبیعی بدن بین 97.6 تا 99.6 درجه فارنهایت (36.4 تا 37.5 درجه سانتی گراد) است. اندازه گیری درجه حرارت بدن به طور رکتال (مقعدی) اغلب کمی بالاتر خوانده می شود. قرار دادن دماسنج در زیر بغل ممکن است دما را کمی پایین تر نشان دهد. بسته به تعدادی از عوامل، در طول روز نوسانات کمی در دمای طبیعی بدن رخ می دهد.

غذاهایی که به طور شگفت انگیزی دمای بدن را بالا می برند

عواملی که می توانند بر دمای بدن تأثیر بگذارند

عوامل زیادی وجود دارد که می توانند دمای بدن شما را تحت تأثیر قرار دهند. آب و هوای گرم و سرد می تواند تا حدودی بر دمای بدن شما تأثیر بگذارد، همان طور که بیماری، فعالیت بدنی، حمام گرم، احساسات قوی، حالات روانی، اضطراب، سن، می توانند بر دمای بدن اثرگذار باشند. با عبور ریتم های شبانه روزی طبیعی، دمای بدن شما در طول روز به طور معمول متفاوت خواهد بود. استعمال دخانیات، مصرف بعضی داروها، نوشیدن و خوردن می تواند تأثیر بسزایی در میزان دمای بدن داشته باشد.

چگونه خوردن غذا بر دمای بدن تأثیر می گذارد؟

خوردن به طور کلی منجر به افزایش اندک درجه حرارت بدن می شود، زیرا میزان سوخت و ساز بدن شما به منظور هضم غذا افزایش می یابد. ممکن است دمای بدن شما تا 2 درجه فارنهایت افزایش یابد زیرا طی فرآیند هضم، واکنش های شیمیایی در بدن شما اتفاق می افتد. این واکنش های شیمیایی همان چیزی است که گرما را ایجاد می کند و باعث افزایش جزئی درجه حرارت بدن می شود.

اگر به طور مداوم از دستگاه کنترل دما استفاده می کنید، می توانید از 20 تا 30 دقیقه بعد از خوردن غذا، افزایش کمی در درجه حرارت خود مشاهده کنید. این نشان دهنده افزایش در میزان متابولیسم بدن شما برای تسهیل هضم است.

1. آیس کافی

فقط قهوه گرم نیست که می تواند بدن شما را در یک صبح زمستانی، گرم کند. بلکه قهوه سرد هم می تواند دمای بدنتان را بالا ببرد. در واقع آنچه بدن شما را گرم می کند قهوه نیست، بلکه کافئین آن است. کافئین با تحریک آزادسازی اسیدهای چرب از بافت های چربی بدن، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، که به نوبه خود می تواند درجه حرارت بدن را بالا ببرد.

2. گوشت کم چربی

کم خونی ناشی از کمبود آهن، می تواند موجب سرد شدن دست ها و پاها شود. اضافه کردن غذاهای سرشار از مواد معدنی و آهن می تواند به شما در گرم شدن کمک کند. گوشت بدون چربی گوساله و گوشت مرغ، از منابع خوب آهن هستند.

3. غلات کامل و کربوهیدرات های پیچیده

به دلیل فیبر بالا، غلات کامل و سایر کربوهیدرات های پیچیده مانند سیب زمینی و عدس نیاز به انرژی بیشتری برای شکستن، در مقایسه با کربوهیدرات های ساده مانند کوکی ها و نان سفید، دارند. این ویژگی نه تنها باعث می شود شما برای مدت بیشتری احساس سیری داشته باشید، بلکه به این دلیل که بدن برای هضم آن ها بسیار سخت تلاش می کند، ممکن است باعث افزایش گرمای بدن شود.

4. زیره

زیره مانند سایر ادویه ها دمای بسیار شدیدی تولید نمی کند، اما می تواند دمای بدن را بالا ببرد بدون اینکه غرق در عرق شوید. دلیل آن هنوز معلوم نیست اما متخصصان در حال بررسی سازوکار این ماده در گرم کردن بدن هستند.

5. زنجبیل

یک مطالعه در سال 2012، نشان داد که زنجبیل باعث تقویت فرآیندهای گرمازا می شود. دانشمندان همچنین دریافتند که این ادویه احساس گرسنگی را کاهش می دهد و ممکن است نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشد.

6. موز

این میوه محبوب، سرشار از ویتامین های گروه B و منیزیم است که به غده های تیروئید و آدرنال کمک می کند تا دمای بدن را در هوای سرد تنظیم کنند. یک موز بزرگ تقریباً ده درصد از منیزیم مورد نیاز در روز و دوز سالم ویتامین های B را به شما می دهد.

7. فلفل قرمز

فلفل قرمز می تواند باعث افزایش دمای هسته مرکزی بدن شود. طبق مطالعه ای بر فیزیولوژی و رفتار، شرکت کنندگان در حدود 1 گرم فلفل قرمز به غذای خود اضافه کردند و نشان داده شد که دمای اصلی بدن آن ها افزایش یافته، اما دمای پوست آن ها پایین تر بود. متخصصان این پژوهش تصور می کنند که این افزایش تولید گرما همراه با کاهش احساس اشتها نشان دهنده یک مزیت بالقوه مصرف فلفل قرمز برای کسانی است که می خواهند وزن خود را مدیریت کنند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 279

به "غذاهایی که به طور شگفت انگیزی دمای بدن را بالا می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که به طور شگفت انگیزی دمای بدن را بالا می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید