علت پرحرفی بچه ها چیست؟

به گزارش مجله گذر عمر، روانپزشک کودک و نوجوان گفت: پرحرفی یکی از نشانه های ترس و حسادت در بین بچه ها است و در صورت بی توجهی والدین می تواند زمینه ساز تغییرات عمده رفتاری و گفتاری آنان در بزرگسالی باشد.

علت پرحرفی بچه ها چیست؟

رویا میراحمدی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه مهارت تکلم و حرف زدن بچه ها بویژه در سنین پایین در حالیکه می تواند برای والدین جذاب و شیرین باشد در برخی مواقع موجب آشفتگی و واکنش منفی اطرافیان خواهد شد، گفت: پرحرفی کودک در سنین رشد امری طبیعی است، اما در بیشتر مواقع از روی حس کنجکاوی و یا ابتلا به اختلال بیش فعالی است.

وی اضافه نمود: هوش و استعداد، حسادت به فرزند دوم، ترس از تاریکی و تنهایی و تقلید از والدین، از جمله علل عمده پرحرفی در بچه ها است و چنانچه پرحرفی بیش از حد باشد، یک نوع اختلال رفتاری محسوب می شود.

این متخصص کودک و نوجوان گفت: پدر و مادر در برخورد با فرزند پرحرف خود حتما باید صبر و تحمل بیشتری نسبت به دیگران از خود نشان دهند و از رفتار آن عصبی نشوند، زیرا با توجه به استرس و فشار های روانی روزمره، طبیعی است که والدین هم کمی احساس ناراحتی کنند و از این رو در مواجهه با فرزند به ویژه بیش فعال و پرحرف، رفتاری نامناسب از خود بروز دهند.

میراحمدی به والدین توصیه کرد: بهترین روش مناسب برای مواجهه با فرزندان پرحرف، شنیدن صحبت های کودک و توجه بیشتر به او است، باید برنامه تعیینی برای مصاحبه با او تعیین و از تنبیه کودک پرهیز کرد. برای جلوگیری از بروز بسکمک از مسائل در دوره بزرگسالی می توان از مشاوره کمک گرفت.

منبع: ایرنا

منبع: فرادید
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 294

به "علت پرحرفی بچه ها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت پرحرفی بچه ها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید