عبدالمجید ارفعی در آزما، نوروز هست، ما باشیم یا نباشیم

به گزارش مجله گذر عمر، به گزارش خبرنگاران، این شماره با یادداشت هایی از هوشنگ اعلم -سردبیر آزما - و ندا عابد - مدیر مسئول - با تیترهای از سبزی جوانه، جنگل امید می دمد و آرزویی برای زیباترین گربه جهان آغاز شده و در ادامه از عباس معروفی، احمد وکیلیان و عمران صلاحی در بخش اندر احوالات یاد می شود.

عبدالمجید ارفعی در آزما، نوروز هست، ما باشیم یا نباشیم

همراه با تاریخ؛ از ریشه ها تا جوانه ها فرهنگ و سنت های ایرانی در گفت وگو با علی بلوکباشی و نوروز هست، ما باشیم یا نباشیم از ناصر فکوهی در بخش نگاه و چرا آن جا بودم!(گوشه های تاریک زندگی یک شاهزاده [شاهزاده هری] نوشته پژمان سلطانی و ونداد سلطانی در بخش نیم نگاه درج شده اند.

در بخش گفت وگو هم گفت وگوهایی با عبدالمجید ارفعی و نغمه ثمینی با عنوان الواح پارسه، گروگان دانشگاه شیکاگو و تئاتر، سینما و نقد، بحثی درباره واقعیت منتشر شده است. با بوعلی در خانه بزرگمرد ماندگار (گزارش دیدار با عبدالله انوار) از هوشنگ اعم در بخش گزارش این شماره از آزما آمده است.

بخش پرونده این شماره با عنوان بحران ها و سیاست بدون پشتوانه فرهنگی هم با این مطالب همراه است: ناهمگونی تفکر، مشکل اصلی اندیشه سیاسی گفت وگو با منصوره اتحادیه، فرهنگ، آبرو و اعتبار می آورد نوشته فریدون مجلسی، نهضت تنباکو آغازگر جنبش مشروطیت، این نسل را باور کنیم از علی اکبر قاضی زاده، نسل امروز و شخصیت های گم شده از محمد راغب، شعر، در آستانه خصوصی شدن از شمس لنگرودی، بحران معنایی در عرصه هنر از بیژن اشتری و شاید پنج سال دیگر نوشته فرانک آرتا.

اشعاری از امی لوئل، برایان کافی، پل ماری ورلن، فرهاد عابدینی، فریاد شیری، یاور مهدی پور، مژگان رودبارانی، حبیبه نیک سیرتی، فرزانه ولی زاده، مهناز رضایی و سعید اسکندری در بخش شعر دیگران و شعر خودمان منتشر شده است.

سودای آن سوی مه از عالیه یوسف فام در بخش نقد و نظر، تحریم تئاتر، آری یا نه؟ مسئله این است؟ نوشته شقایق عرفی نژاد در بخش حوالی صحنه و آلیس 125 ساله شد(صدهای روایت از چمدانی پر از عجایب) در بخش دریچه درج شده اند.

استرس در زنان مدرن نوشته آلیسا آسکویت، سلطنت ساقط شده از هاروکی موراکامی و مواجهه درمانی از جیمی لوگن در بخش داستان های خارجی و دو تیک خاموش نوشته زهرا شاه حسینی در بخش داستانی ایرانی این شماره از آزما آمده اند.

نقد کتاب و پیشخوان کتاب هم از بخش های دیگر صد و هفتاد و سومین شماره از آزما است که با مدیرمسئولی ندا عابد در 74 صفحه و با قیمت 50 هزار تومان منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 اسفند 1401 بروزرسانی: 17 اسفند 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1263

به "عبدالمجید ارفعی در آزما، نوروز هست، ما باشیم یا نباشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالمجید ارفعی در آزما، نوروز هست، ما باشیم یا نباشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید