شفاف سازی درباره قرارداد جدید بازیکنان پرسپولیس

به گزارش مجله گذر عمر، ابراهیم شکوری در خصوص شرایط پرسپولیس پس از برگزاری دربی و اینکه سرخپوشان در راستا قهرمانی قرار دارند ، گفت: با توجه به سابقه ای که در 4-5 سال گذشته پرسپولیس داشته و 4 دوره قهرمان لیگ ایران و در 3 سال گذشته 2 دوره به فینالیست آسیا شده، تفکر باشگاه این است که همچنان قهرمان ایران باشیم. می خواهیم اهداف بزرگتری را دنبال کنیم و فکر می کنم تا اینجا در این راه پیروز بودیم. قهرمان لیگ در پایان مسابقات مشخص می شود و تمام ارکان باشگاه این موضوع را می دانند و با تمام توان در تلاش هستند.

شفاف سازی درباره قرارداد جدید بازیکنان پرسپولیس

وی در پاسخ به این سوال که در راستا قهرمانی چقدر تلاش می کنید حاشیه به پرسپولیس ضربه نزند، شرح داد: پرسپولیس 4 دوره قهرمان ایران شده و قطعا رقبای زیادی دارد. تیم ما در داخل زمین مقتدرانه و با صلابت بازی می کند ولی متاسفانه در چند هفته گذشته حاشیه هایی را در بیرون زمین برای ما بوجود آورده اند. باشگاه سعی کرده از این حاشیه ها دوری کند. در بازی گذشته یک اتفاق فوتبالی در داخل زمین افتاد ولی از بیرون زمین وارد شدند و درگیری هایی ایجاد کردند که زیبنده فوتبال ما نیست. بازیکنان ما فقط فوتبالشان را بازی و سعی می کنند به فوتبال فکر کنند اما یکسری مسائل را در بیرون زمین بوجود می آورند، امیدواریم هرچه زودتر این مسائل حل شود و نتیجه فوتبال در داخل زمین معین شود و هر تیمی که بهتر بازی می کند برنده بازی باشد و حاشیه های اطراف وجود نداشته باشد.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس که با رادیو تهران گفت وگو می کرد ، در خصوص تمدید قرارداد و جدایی برخی بازیکنان در خاتمه فصل گفت: قرارداد تعدادی از بازیکنان ما در خاتمه فصل تمام می شود. بازیکنان پرسپولیس در بالاترین سطح و در آسیا بهترین کیفیت را داشته اند و اینکه پیشنهاد داشته باشند عجیب نیست. طبیعی است با توجه به هزینه هایی که تیم های عربی و قطری انجام می دهند پیشنهادهای بسیار خوب و قابل توجهی به بازیکنان ما بدهند. باشگاه پرسپولیس از 2-3 ماه قبل تمدید قراردادها را شروع کرده و با سیامک نعمتی و مهدی عبدی تمدید کردیم. برای بقیه بازیکنان دعوتنامه کتبی و شفاهی فرستاده ایم ولی فشردگی مسابقات باعث شده بازیکنان فعلا تمرکزشان را روی بازی ها بگذارند. باشگاه متعلق به این بازیکنان است و فکر می کنم اکثریت شان در تیم بمانند. سعی می کنیم با بازیکنان با رقمی در شأن شان قرارداد ببندیم.

شکوری ادامه داد: از دستگاه های ذیربط می خواهیم که نگاه عادلانه به باشگاه ها داشته باشند. نمی دانیم چرا باشگاه پرسپولیس با 40 میلیون هوادار ردیف بودجه ای ندارد اما یکسری از تیم ها که به اسم خصوصی هستند از ردیف بودجه دولتی استفاده می کنند. در حالی که تاثیرگذاری پرسپولیس با خیل عظیم هوادارانش چندین برابر خیلی از تیم ها است. ما می بینیم که تیم های صنعتی از بودجه دولتی ارتزاق می کنند و پیشنهادهای عجیب و غریب حتی به بازیکنان ما می دهند و کار ما را سخت می کنند. باشگاهی را تحویل گرفتیم که بودجه ای نداشت و باید خودش درآمدزایی می کرد. این موضوع رقابت نابرابر و ناعادلانه ای را در بحث جابجایی به وجود می آورد، ولی سعی می کنیم در اولین فرصت قراردادها را تمدید کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از رقم قرارداد بازیکنان پرداخت شده است؟ مطرح کرد: در سال 99 باشگاه پرسپولیس با پرونده برانکو و دستیارانش، بودیمیر و چندین پرونده خارجی و بدهی هایی که به بازیکنان داخلی داشت روبرو بود. تا این لحظه 45 درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کرده ایم، چندنفری هم هستند که بیشتر گرفته اند. سال گذشته با 95 درصد بازیکنان تسویه حساب کردیم و از سال 98 هیچ رقمی طلب ندارند. مشکل مالی ما طبیعی است و هواداران و بازیکنان و کادرفنی این موضوع را درک کردند. مجبور بودیم که پول برانکو و بودیمیر را پرداخت کنیم.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در خصوص طلب این باشگاه از AFC تاکید کرد: مبلغی که از AFC طلب داریم نزدیک به 3 میلیون دلار است که متاسفانه به این پول ها به خاطر تحریم های بانکی دسترسی نداریم. جا دارد که از هیئت مدیره محترم و آقای صدری و سمیعی تشکر کنم که با تمام توان دنبال حل مسائل هستند. فکر می کنم در روزهای آینده مدیرعامل باشگاه خبرهای خوشی برای بازیکنان داشته باشند و مقداری از مطالبات را پرداخت کنیم.

شکوری یادآور شد: باشگاه پرسپولیس با توجه به اینکه از هیچ ردیف بودجه ای استفاده نمی کند کار سختی دارد و باید هواداران کمک کنند. هر چه صدا می کنیم گوش شنوایی نیست و ردیف بودجه ای برای پرسپولیس در نظر گرفته نمی شود. فکر می کنم نیاز است هواداران کمک کنند چون تامین بودجه سخت است. حق پخش تلویزیونی وجود ندارد بحث کپی رایت، اسپانسر و ترانسفر بازیکن به درستی انجام نمی شود و وجود ندارد. در کل دنیا 70-80 درصد درآمد باشگاه از حق پخش است که ما استفاده نمی کنیم. از این به بعد هواداران باید کمک کنند چون چند روز دیگر پرونده کالدرون را داریم و شرایط بسیار سخت است.

شکوری در پاسخ به این سوال که چه زمانی تیم برای بازی جام حذفی اعزام می شود؟ گفت: روز دوشنبه عصر به سمت بوشهر پرواز می کنیم. شاید ما جزء معدود تیم هایی باشیم که تمام پروتکل ها را رعایت می کنیم. از اول فصل تا الان تمام پروازهای ما فول چارتر بوده، این مسائل همه هزینه دارد، اما با تمام توان مان تلاش می کنیم و دلمان به هواداران گرم است.

وی در خاتمه در خصوص اتفاقاتی که در بازی با سپاهان و استقلال پیش آمد ، گفت: فعلا زیاد درباره این موضوعات صحبت نمی کنیم و منتظر ابلاغیه ها هستیم، اما می خواهیم عدالت رعایت شود. اگر می خواهیم به این مسائل رسیدگی کنند، باید به این موضوع که کسی از بیرون وارد زمین و با بازیکن ما درگیر شده و به پرونده های انضباطی گذشته چه در داخل زمین و چه بیرون زمین هم رسیدگی کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 695

به "شفاف سازی درباره قرارداد جدید بازیکنان پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفاف سازی درباره قرارداد جدید بازیکنان پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید