روزانه چه اندازه آجیل بخوریم؟ اندازه مصرف مورد احتیاج آجیل در روز

به گزارش مجله گذر عمر، آجیل به عنوان یک میان وعده عالی، سرشار از ویتامین و مواد مغذی برای سلامت بدن است و اگر به اندازه مناسب مصرف گردد، می تواند به بهبود بسیاری از بیماری ها یاری کند. از جمله خواص این خوراکی می توان به کاهش قند و فشار خون، یاری به استحکام اسخوان ها، تقویت سیستم ایمنی بدنی، جلوگیری از آلزایمر و… اشاره نمود.

روزانه چه اندازه آجیل بخوریم؟ اندازه مصرف مورد احتیاج آجیل در روز

اکنون ممکن است این سوال مطرح گردد که چه مقدار آجیل بخوریم؟ این موضوع کاملا بستگی به شرایط بدنی هر فرد دارد و نمی توان به طور دقیق تعیین کرد که روزی چند عدد آجیل بخوریم. بنابراین بهتر است قبل از مصرف هر نوع آجیلی فواید و مقدار کالری و چربی آن را بدانید و در صورت تناسب با شرایط بدنی خود، مقدار مناسبی از آن را مصرف کنید.

پیشاپیش یلدا مبارک. خرید آجیل شب یلدا را نباید فراموش کنید

در اینجا مقدار کالری و خواص برخی از آجیل ها را بیان می کنیم تا بهتر بتوانید آجیل مناسب را برای خود انتخاب کنید:

بادام درختی

این دانه خوش طعم سرشار از کلسیم، فیبر، منیزیم، فسفر، سلنیوم و سایر چربی های سالم است و می تواند به عنوان یک میان وعده، تمام نیازهای بدن را برطرف کند. اما توجه داشته باشید که بادام کالری بالایی دارد و مصرف بیش از حد آن ممکن است به سلامت قلب آسیب وارد کند. هر دانه این مغز 7 کالری دارد و روزی 5 عدد از آن می تواند برای هر فردی مناسب باشد.

پسته

پسته نیز یکی دیگر از آجیل های مفید برای بدن است که هر 100 گرم آن، 562 کالری دارد. این مقدار کالری می تواند انرژی شما را در طول روز افزایش دهد. به شرطی که تحرک کافی داشته باشید. در غیر اینصورت باعث چاقی شما خواهد شد.

خربد پسته و مصرف این مغز در طول روز به سلامت قلب، بهبود عملکرد مغز، افزایش خون رسانی به بافت های بدن و… یاری خواهد نمود.

فندق

فندق به عنوان یکی دیگر از آجیل های مقوی، خواص زیادی برای بدن دارد. پیشگیری از دیابت، بهبود مغز و سلامت قلب، تنها چند مورد از خواص این آجیل هستند. اما باید توجه داشت که این نوع مغز، پر کالری است و حتما باید با توجه به شرایط بدنی خود، آن را مصرف کنید. در هر 100 گرم فندق 628 کالری وجود دارد.

بادام هندی

هر 100 گرم بادام هندی 553 کالری دارد و چون در آن از چربی های غیر اشباع استفاده شده است، نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. روزی 5 عدد از این دانه نیز می تواند به کاهش وزن، سلامت پوست و مو، برطرف یبوست، سلامت قلب و بسیاری از بیماری های دیگر یاری کند. خرید بادام هندی و مصرف به مقدار آن را مد نظر قرار دهید.

برترین زمان مصرف آجیل

همانطور که گفته شد آجیل خواص زیادی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و بسیار از مواد مغذی دیگر است. اما به گفته برخی از کارشناسان این دانه مقوی را باید در ساعات تعیینی از روز مصرف کنیم. این موضوع به این دلیل مهم است که آجیل کالری و چربی زیادی دارد و اگر در زمان مناسب مصرف نگردد، نه تنها مفید نیست، بلکه می تواند به سلامت بدن آسیب بزند. اما اگر بدانیم کی آجیل بخوریم، می توانیم بیشتر از فواید آن استفاده کنیم.

براساس نظر کارشناسان تغذیه، برترین زمان مصرف آجیل در ساعات ابتدایی روز است که انرژی بدن کمتر است و از این طریق می توان آن را تامین کرد.

سخن پایانی

در این مطلب در خصوص خواص آجیل و زمان و مقدار مصرف آن آشنا شدیم و دانستیم که روزی چقدر آجیل بخوریم. اما باید توجه داشت که کیفیت آجیلی که مصرف می کنیم نیز مهم است. زیرا آجیل های بی کیفیت، کهنه تر هستند و قطعا خواص آجیل های تازه را نخواهند داشت. بعلاوه بهتر است از فروشگاه های مورد اعتمادی چون الوخشکبار خرید خود را انجام دهید. زیرا این فروشگاه به طور تخصصی در زمینه فروش انواع آجیل و خشکبار فعالیت می نماید و از لحاظ طعم و کیفیت آجیل ها نگرانی نخواهید داشت.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 1219

به "روزانه چه اندازه آجیل بخوریم؟ اندازه مصرف مورد احتیاج آجیل در روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه چه اندازه آجیل بخوریم؟ اندازه مصرف مورد احتیاج آجیل در روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید