سفر هفتاد ساله برند اچ اند ام (H&ampM) در دنیای مد

به گزارش مجله گذر عمر، برند اچ اند ام H&M قلب طرفداران مد در سرتاسر دنیا را درنوردیده و کار خود را با راه اندازی فروشگاهی در شهر وستروس سوئد در سال 1947 آغاز کرده است. با ما در سفر هفتادساله اچ اند ام از آغاز تاسیس تا کنون در دنیای مد و فشن همراه باشید.

سفر هفتاد ساله برند اچ اند ام (H&ampM) در دنیای مد

برند اچ اند ام H & M بعد از برند زارا و بالاتر از برند گپ، لقب دومین بهترین خرده فروشی پوشاک در جهان را یدک می کشد. H & M از اولین روزهای راه اندازی تابه حال که 67 سال از حیاط آن می گذرد، توانسته است اعتماد مصرف کنندگان خود را به بهترین شکل ممکن جلب کنند. اچ اند ام در بیش از 60 کشور جهان شعبه دارد و بیش از صد هزار کارمند در این شرکت مشغول به کار هستند. با بیش از سه هزار و پانصد فروشگاه در آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکا، اچ اند ام حدود 800 کارخانه برای تولید پوشاک و اکسسوری های زنانه، مردانه و بچگانه دارد که همگی در بورس حضور فعال دارند.

ایده خلاق، انتخاب طرح های نهایی و برنامه ریزی های اساسی مربوط به تولید در دفتر این برند در سوئد صورت می گیرد. ارلینگ پرسون (Erling Persson) ارلینگ پرسون در یک تور آمریکایی به سر می برد که برنامه کلی یک کسب وکار جدی به ذهنش خطور کرد. یک فروشگاه لباس پیروز توجه او را به سمت خود جلب کرد، فروشگاهی که تعداد انبوهی از لباس را در قیمت مناسب به فروش می رساند. او فکر کرد این ایده را در کشور خودش به اجرا درآورد و اقدام به طراحی لباس هایی باقیمت مناسب برای خانم ها بکند.

برند اچ اند ام در دهه 40 و 50

بازگشایی فروشگاه زنجیره ای عرضه کننده پوشاک مد روز خانم ها با مفهومی جدید و رو به رشد که لباس های مد روز را باقیمت های مناسب به مشتریان خود ارائه می داد.

ایده ارلینگ در سال 1947 تبدیل به عمل شد و اولین فروشگاه او در سوئد در این سال بازگشایی شد. شرکت ابتدا در سال 1946 تحت نام هینس (که در زبان سوئدی به معنای اسب است) آغاز به فروش گسترده پوشاک و اکسسوری های زنانه کرد.

برند اچ اند ام در دهه 60 و 70

حرف دیگر برند یعنی ام M نیز به مجموعه اضافه شد و فروش پوشاک آقایان، بچه ها و نوجوانان نیز وارد برنامه شد. در این سال ها نخستین گام های برند برای جهانی شدن نیز برداشته شد.

بیست ویک سال بعد از تأسیسش، در سال 1968 ارلینگ مسئولیت یک خرده فروشی دیگر را به نام Mauritz Widforss را بر عهده گرفت و پس ازآن بود که نام شرکت به اچ اند ام که اولین حروف نام هر دو شرکت (Hennes & Mauritz) بود تغییر یافت. این تغییر با آغاز تولید لباس های مردانه در شرکت همراه بود.

برند اچ اند ام در دهه های 80 و 90

فرایند رشد و توسعه برند در کشور های اروپایی با سرعت ادامه داشت و نخستین گام برای آغاز تجارت الکترونیک برداشته شد. فرد جدیدی مدیریت شرکت را بر عهده گرفت.

35 سال بعد از بازگشایی اولین فروشگاه در سوئد، با کنار رفتن ارلینگ پرسون جا برای پسرش استفان در سِمت مدیریت باز شد. در سال 1998 اولین فروشگاه اینترنتی این برند در سوئد راه اندازی شد.

H&M همیشه با حفظ حسن نیت و شهرت خود، به طور دائم با طراحان جدید و پرشور از سراسر جهان همکاری کرد. این موضوع، فرمول پیروزیت آن ها است و موجب شده تا فروش و میزان اعتماد مشتریان به آن ها هرگز افت نکند.

سال 2000 نخستین فروشگاه این برند در ایالت متحده آمریکا در خیابان نیویورک افتتاح شد. افتتاح این شعبه آغاز توسعه در خارج از اروپا بود. در سال 200 اچ اند ام و کارل راجرفلد (Karl Lagerfeld) با همکاری یکدیگر این موضوع را اثبات کردند که مسئله اصلی مد قیمت نیست. پس از اولین همکاری، غول های جهانی مد مانند ورساچی، ربرتو کاوالی (Roberto Cavalli)، الکساندر وانگ (Alexander Wang) و استلا مک کارتنی (Stella McCartney) به منظور ارائه طراح های خود در سطح جهانی به همکاری با این شرکت دعوت شدند و در سال 2007 اولین شعبه شرقی این برند در شانگ های هنگ کنگ بازگشایی شد.

در سال 2010 اچ اند ام طبق گزارش شرکت مشاوره ای برندینگ بانام Interbrand با درآمد حدود 15 بیلیون دلار به عنوان برند برتر قرن بیست و یکم شناخته شد (در بین همه شرکت های تولید پوشاک در سرتاسر جهان و نه فقط خرده فروش ها). آن ها اواخر سال 2009 وارد عرصه تولید مبلمان شدند، اما فقط راستا تجارت الکترونیک را برای آغاز این کار هموار کردند.

اچ اند ام وارد نزاع های پیچیده ای نیز شد مانند اینکه به کپی برداری آثار هنرمندان دیگر بدون جبران خسارت به آن ها متهم شد. اما خیلی زود مواضع خود را در جهت رسیدگی به نظر شاکیان و انجام اقدامات لازم و ضروری تغییر داد. این شرکت همیشه به کارهای بشردوستانه و حافظ طبیعت علاقه مند بوده است.

اچ اند ام در2010 و پس ازآن

طرح جمع آوری لباس های کهنه در سال 2013 توسط برند اچ اند ام معرفی شد. در این طرح بیش از 50000 تن از پارچه های قدیمی که از خریداران محصولات این برند بازخرید شده بود برای مصرف مجدد و بازیافت مورداستفاده قرار گرفتند. خط تولید محصولات زیبایی و آرایشی اچ اند ام نیز در سال 2015 راه اندازی شد. مدیرعامل کنونی شرکت کارل جان پرسون (Karl-Johan Persson) نوه بنیان گزار اصلی شرکت است.

گروه مد و پوشاک خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 460

به "سفر هفتاد ساله برند اچ اند ام (H&ampM) در دنیای مد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر هفتاد ساله برند اچ اند ام (H&ampM) در دنیای مد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید