راه اندازی 25 هزار پورت اینترنت پرسرعت در هرمزگان

به گزارش مجله گذر عمر، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از راه اندازی 23 تا 25 هزار پورت اینترنت پرسرعت در استان هرمزگان در سال آینده اطلاع داد.

راه اندازی 25 هزار پورت اینترنت پرسرعت در هرمزگان

مجید سلطانی یکشنبه شب در ملاقات با استاندار هرمزگان با اعلام این خبر گفت: راه اندازی این پورت ها با اجرایی شدن طرح توسعه زیرساخت ها برای توسعه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات که از سه ماه پیش در استان هرمزگان شروع شده ، محقق می گردد.

وی اعلام نمود: در قالب این طرح ، علاوه بر راه اندازی این شمار پور پرسرعت، بخش های اصلی زیرساختی مخابرات نیز بازسازی می گردد و یا ارتقاء پیدا می نماید.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران توضیح داد: تجهیزات شبکه دیتای استان هرمزگان مربوط به یک یا دو نسل قبل است که به محض تامین منابع، عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات جدید در استان شروع می گردد و به همین دلیل نیز 700 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت ها در این استان اختصاص می یابد.

سلطانی با بیان اینکه توسعه زیرساخت ها در شرایط کنونی یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است، گفت: شرکت مخابرات برای تحقق این هدف برنامه توسعه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت دارد.

سلطانی ، توسعه شبکه IPNI استان هرمزگان، راه اندازی هفت دستگاه روتر پرظرفیت و 20 دستگاه سوئیچ با ظرفیت متوسط، تحویل و اجرای 500 کیلومتر انواع فیبر نوری برای موارد بین شهری، شهری و روستایی، نوسازی سیستم های تغذیه مراکز پرظرفیت، کم ظرفیت و کافوهای نوری در راستای ارتقاء کیفیت و پایداری سرویس در 60 مرکز و کافو را از جمله طرح های مهم شرکت مخابرات در سال 1400 در هرمزگان عنوان نمود.

لزوم توسعه بیشتر زیرساخت های بخش مخابرات در هرمزگان نسبت به سایر مناطق کشور

استاندار هرمزگان نیز در این ملاقات گفت: به دلیل استقرار بنگاه های مهم مالی و موقعیت استراتژیک هرمزگان، این استان متمایز از سایر استان هاست که باید زیرساخت های بخش مخابرات در این استان بیشتر از سایر مناطق کشور توسعه پیدا کند و با رویکردی ملی اقدامات توسعه ای در این منطقه صورت بگیرد.

فریدون همتی ابراز داشت: با وجود اهمیت بالای شبکه های ارتباطی در هرمزگان، توسعه زیرساخت های این بخش همتراز با سایر استان ها نبوده است اما در دولت دوازدهم و با نگاه ویژه دولت، توسعه زیرساخت های ارتباطی با جدیت دنبال شد و عملکرد استان در این حوزه با گذشته قابل قیاس نیست.

وی توضیح داد: مخابرات و زیرساخت های آن از حساسیت بالایی نیز برخوردار است و به دلیل اهمیت این بخش همیشه مورد حمایت استان بوده است.

همتی اجرای 290کیلومتر فیبر USO ، اجرای هشت جهت پروتکشن فیبر در شهرهای میناب، جاسک، سیریک، بندرخمیر، حاجی آباد، بندرلنگه، رودان و بندرعباس و توسعه 21هزار پورت تلفنی را از جمله برنامه های مخابرات در هرمزگان در سال آینده عنوان نمود.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 562

به "راه اندازی 25 هزار پورت اینترنت پرسرعت در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 25 هزار پورت اینترنت پرسرعت در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید