درخواست مجوز سونی برای ادامه فعالت تجاری با هوآوی

به گزارش مجله گذر عمر، شرکت های سونی و کیوکسیا، به علت خطر روبرو شدن با خسارات قابل توجه در اثر تحریم های گسترده آمریکا علیه هوآوی، خواهان دریافت مجوز از واشنگتن برای ادامه فعالیت تجاری با این غول فناوری چینی شدند.

درخواست مجوز سونی برای ادامه فعالت تجاری با هوآوی

به گزارش گروه اقتصاد خبرنگاران به نقل از راشاتودی، شرکت های سونی و کیوکسیا، تولیدنماینده مموری کامپیوتر، به علت خطر روبرو شدن با خسارات قابل توجه در اثر تحریم های گسترده آمریکا علیه هوآوی، خواهان دریافت مجوز از واشنگتن برای ادامه فعالیت تجاری با این غول فناوری چینی شدند.

روزنامه نیکی امروز بدون شرح اینکه چه زمانی درخواست ها ارائه شده است، گزارش داد این دو شرکت هنوز از مقامات آمریکایی مجوزی دریافت نکردند.

اگر این دو شرکت نتوانند مجوز لازم را کسب نمایند، باید کوشش نمایند تا خلا ناشی از خسارت عدم فروش به این تولیدنماینده چینی تجهیزات مخابراتی را پر نمایند.

هوآوی، دومین خریدار عظیم سنسور های تصویری سونی برای گوشی های هوشمند پس از اپل است و حدود 20 درصد فروش آن را به خود اختصاص داده است.

خسارت ناشی از دست دادن چنین مشتری عظیمی به پی آمد های پس از شیوع کرونا که به شدت به بخش سنسور های تصویری سونی آسیب زده، افزوده خواهد شد.

شرکت کیوکسیا، دومین شرکت عظیم سازنده تراشه حافظه (نام پیشین: توشیبا مموری هلدینگز)، ماه گذشته، نسبت به محدودیت های آمریکا برای هدف قرار دادن هوآوی هشدار داده بود که این اقدام می تواند سبب پر شدن بازار چیپ های حافظه و کاهش قیمت ها گردد.

این شرکت ها، نخستین شرکت هایی از فهرست بلندبالای تامین نمایندگان هوآوی نیستند که کوشش می نمایند محدودیت های امریکا را دور بزنند. برای مثال، اینتل، شرکت تولیدنماینده چیپ، چنین مجوزی از دولت آمریکا دریافت نموده و آن را در ماه سپتامبر اعلام نمود. به نظر می رسد بعضی شرکت های فناوری دیگر نیز هنوز در انتظار دریافت مجوز هستند نظیر سامسونگ و SK hynix کره جنوبی، کوآلکام آمریکا و SMIC، شرکت عظیم تولیدنماینده چیپ در چین.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 285

به "درخواست مجوز سونی برای ادامه فعالت تجاری با هوآوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست مجوز سونی برای ادامه فعالت تجاری با هوآوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید