خوراکی های مناسب تندرستی

به گزارش مجله گذر عمر، اداره خوراک و دارو (ایالات متحد) رابطه های زیر را که دارای شواهد کافی هستند بین خوراکی ها و بیماری ها معین کرده است: کلسیم و پوکی استخوان، نمک و فشار خون بالا، چربی و بیماری قلب، چربی و سرطان، الیاف گیاهی و

خوراکی های مناسب تندرستی

مترجم: احمد رازیانی

منبع: راسخون

شش بیماری مربوط به خوراکی ها

اداره خوراک و دارو (ایالات متحد) رابطه های زیر را که دارای شواهد کافی هستند بین خوراکی ها و بیماری ها معین کرده است: کلسیم و پوکی استخوان، نمک و فشار خون بالا، چربی و بیماری قلب، چربی و سرطان، الیاف گیاهی و سرطان، الیاف گیاهی و بیماری قلب.

ته بندی مناسب

ساعتی از روز فرارسیده است که دلتان ضعف می رود و هوای خوراکی دارد و تا ناهار یا شام مدتی مانده است. پس باید چیز مختصری خورد: شیر با شیرینی یا چیپس با نوشابه یا بستنی. ولی این ها و خوراکی های سنتی ته بندی نظیر این ها، از دید تغذیه ای نامناسب اند، زیرا کالری و چربی و قند و نمک زیاد دارند. خوراک بین غذاهای اصلی هم اهمیت خود را دارد، خوراکی های زیر مثال های مناسبی هستند: میوه های خشک و آجیل؛ آب میوه؛ سیب زمینی تنوری: ماست کم چربی.

به میوه و سبزی رو آورید

وقتی فرزندتان را وادار می کنید همراه غذا کمی میوه بخورد و سبزی جات همراه غذا مانند لوبیا را باقی نگذارد، شاید به اهمیت موضوع آگاه نباشید، ولی در هر حال به تندرستی او کمک کرده اید. اکنون شواهد فراوان پزشکی دلالت دارند که خوردن مقداری میوه و سبزی ها در روز، خطر ابتلا به پاره ای انواع سرطان را کاهش می دهد. به نظر موسسه ملی سرطان و جمعیت مبارزه با سرطان امریکا، میوه ها و سبزی ها، بدن را در برابر سرطان های شش و دهان و گلو و معده و روده ها حفظ می کنند. میوه ها و سبزی ها از چند راه سد راه سرطان می شوند. مثلاً ویتامین های آ و ث جلوی ضایعات مربوط به یاخته های سالم را می گیرند، زردآلو و خربزه و توت و تمشک و توت فرنگی و انواع لیمو و دارابی و هویج و فلفل سبز سرشار از یک یا هر دو ویتامین یادشده اند. الیاف گیاهی عامل ضد سرطان دیگری هستند، سیب و گلابی و اسفناج مثال هایی از خوراکی های لیف دارند. کمتر احتمال دارد شما در روز به مقدار کافی میوه و سبزی جات بخورید، پس بار دیگر که به خرید میوه می روید، بیش از معمول میوه و سبزی جات بخرید تا قسمتی از خوراک روزانه شما را تأمین کنند.

منبع: راسخون
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: dlgozar.ir شناسه مطلب: 870

به "خوراکی های مناسب تندرستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی های مناسب تندرستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید